2022-04-16, 22:16
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Eller så får invandrare som sökt sig hit anpassa sig till det landet dom kommer till?
Exakt. De kan ju flytta till länder där det är förbjudet att bränna koranen..
Citera
2022-04-16, 22:16
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Eller så får invandrare som sökt sig hit anpassa sig till det landet dom kommer till?
Har jag lärt mig nu att det kommer aldrig hända
Citera
2022-04-16, 22:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Helt överens på det, samtliga dessa huliganer ska straffas så hårt det går eftersom de begår ett uppenbart brott, men anser att diskussionen om polisens icke-agerande kan diskuteras för sig, och Paludans nytta för sig.

Uppenbart ett problem med dessa områden, och som du säger har bilbränder och upplopp skett förr, men Paludans agerande är som sagt att slå in redan öppna dörrar, det är ingen som inte visste det har skett förr, eller kommer ske igen (som i dag i Malmö)
Om Rasmus vill ändra på problemet med utanförskaprsområdena så är nog det bästa att gå politikens väg och förändra samhället genom reformer, istället för bokbränningar.
Jag hör vad du säger och tycker också politik är rätt väg att gå men sedan första upploppet och första bilbranden i liknande fall så har det ändrats och hänt absolut ingenting….
Citera
2022-04-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Är det verkligen någon här som tror att det inte skulle ta hus i h-vete på ungefär samma sätt om någon idiot reste riket runt och brände bibeln offentligt?

Eh... Ingen hade brytt sig... En bok är en bok, boken finns i massor av utgåvor fortfarande, en brinnande bok förstör inte orden som står i boken då det finns hundratusentals böcker.
Att "go bananas" över en bok som bränns är riktigt låg IQ.
Citera
2022-04-16, 22:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Är det verkligen någon här som tror att det inte skulle ta hus i h-vete på ungefär samma sätt om någon idiot reste riket runt och brände bibeln offentligt?
Ja en del av oss är Svenskar och har en förståelse för det land vi bor i ,de andra som drar den jämförelsen vet att de ljuger när de gör det.
Möjligtvis i Södertälje men det är inte heller Sverige längre.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
En dömd kriminell utlänning alltså, vad gör han i Sverige?
Det han gör är väl att framgångsrikt provocera sandnegrer att visa sitt rätta ansikte. Han är även svensk medborgare, vilket gör att det blir svårt att utvisa honom.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Att bränna böcker ger mig kalla kårar, det är något kusligt anti-intellektuellt med detta. Kanske för att jag får upp bilder av nazzarnas bokbål.

Sen att denne Rasmus Paludan (hjälm- eller kepsbeklädd dvärgpedofil från Danmark) verkar vara en särdeles lågintelligent "herre" gör ju inte bilden bättre. Man hörde idag när han uttrycker sig i megafonen att hans meningsbyggnad ligger på en 6-7-årings nivå ungefär. Antagligen därför han dras sexuellt till barn.
Citera
2022-04-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Fy fan, vi är den första generationen någonsin som efterlämnar ett sämre samhälle till våra barn än det vi ärvde själva…. den FÖRSTA genom alla tider !!! Vem fan gjorde så att det blev så här ? Dumhet eller planerat? Man blir fan konspiratorisk.

Jag håller med dig i stort det du skriver i ditt inlägg men ovanstående måste påpekas är extremt historielöst.

Det har hänt MÅNGA gånger genom historien att samhället blivit sämre och det har verkligen inte blivit kontinuerligt bättre. Status quo är snarare regel och det har bara förbättrats lite ibland och försämrats ibland. Du tänker nog bara på de senaste 100 åren eller så men även där har det varit bakslag. 20-talet var tex bättre än 30 och 40.

Tror inte heller att generationen efter romerska imperiets fall hade det bättre än under imperiets dagar...
Citera
2022-04-16, 22:20
Medlem
Citat:
Absolut att de ska in bakom bom, håller med men det här med att bränna tex koranen och/eller bibeln offentligt ska inte få vara ok. Kanske kan man bekvämt låta det falla inom ramen för hets mot folkgrupp, något måste absolut göras. Det gäller för f-n att anpassa sig till situationen här för politikerna. Kan se annars att snart varenda jävla högerextremist-fåne i Sverige kommer bränna koraner offentligt bara för att de får ståk*k av att provocera och starta bråk.
Bränna koranen i sig är inget brott. Sätta polisbilar i brand och kasta sten mot ordningsmakten är däremot ett brott som kan ge mellan 2-10 års fängelse oavsett bakgrund.
Citera
2022-04-16, 22:21
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Att bränna böcker ger mig kalla kårar, det är något kusligt anti-intellektuellt med detta. Kanske för att jag får upp bilder av nazzarnas bokbål.

Sen att denne Rasmus Paludan (hjälm- eller kepsbeklädd dvärgpedofil från Danmark) verkar vara en särdeles lågintelligent "herre" gör ju inte bilden bättre. Man hörde idag när han uttrycker sig i megafonen att hans meningsbyggnad ligger på en 6-7-årings nivå ungefär. Antagligen därför han dras sexuellt till barn.
Ingen bryr sig om Padulan fattar du väl.
Citera
2022-04-16, 22:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Han kan ju såklart säga saker som är oerhört provokativa för folk i de städer du nämner också. T ex om han säger "Estland tillhör Ryssland, ni är inget land. Jag hoppas Putin tar tillbaka denna skitstad" så kan du räkna med att estlänningarna hade flippat och försökt ha ihjäl grisen. Du ska inte låtsas som att muslimer är den enda grupp man kan provocera.

handlingen är inte relativ. han bränner koraner. i svenskarnas land, uppe vid norra polcirkeln. inte i riyadh. om han bränner koraner i vilnius, vad händer då?
Citera
2022-04-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det enda riktiga är att låta Paludan bränna koranen var han vill, men utan Polisens beskydd, så att vi skattebetalare inte behöver punga ut för denna cirkus.

Som allt annat i livet så finns det handling och konsekvens. Men Paludan vill göra handling utan att ta konsekvensen, den vill han att skattebetalarna ska ta.

Och idioterna som låter sig provoceras till kriminella handlingar bär ingen skuld? Vilka konsekvenser tycker du att huliganerna som förstör andras egendom och kostar massor för samhället skall ta?

Om jag säger ngt som gör dig så arg att du av ren ilska försör saker så är de du som tar konsekvenser och betalar för skadegörelsen medan jag slipper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in