Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-04-16, 21:44
Medlem
Upptäckte precis att portkodläsaren bara står och lyser och gick ej att öppna med kod. Nu är ju problemet löst om jag i fortsättningen använder nyckel, men tänkte fråga om någon mer stött på detta tidigare?

Inget svar hos jouren heller, ska tilläggas.
Senast redigerad av delfintanke 2022-04-16 kl. 21:46.
Citera
2022-04-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Upptäckte precis att portkodläsaren bara står och lyser och gick ej att öppna med kod. Nu är ju problemet löst om jag i fortsättningen använder nyckel, men tänkte fråga om någon mer stött på detta tidigare?

Prata med vaktmästaren om ni har en sån eller styrelsen. Det är inget du ska lösa, de får kontakta den som de har anlitat för att installerat dosan.
Citera
2022-04-16, 21:52
Medlem
Citat:

Varför ringer du jouren när du väl kommer in med nyckeln? Kan de inte vänta tills måndag? Annat om du inte alls kommer in genom porten.
Citera
2022-04-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Prata med vaktmästaren om ni har en sån eller styrelsen. Det är inget du ska lösa, de får kontakta den som de har anlitat för att installerat dosan.

Ja, det lär jag göra. Tänkte först om det är spärrat. Såg dock normalt ut vid grannporten. Hmm
Citera
2022-04-16, 21:54
Medlem
Nu kom du in, om inte annat polisen. Då vaknar någon eller ordnar så du kommer in.
Citera
2022-04-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Varför ringer du jouren när du väl kommer in med nyckeln? Kan de inte vänta tills måndag? Annat om du inte alls kommer in genom porten.

Min första tanke var ifall det spärrats, då det varit återkommande inbrott i förråden under åren.
Citera
2022-04-16, 21:55
Medlem
Skicka en felanmälan till hyresvärden/fastighetsskötaren.
Citera
2022-04-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Nu kom du in, om inte annat polisen. Då vaknar någon eller ordnar så du kommer in.

Då vaknar någon?
Citera
2022-04-16, 22:05
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Min första tanke var ifall det spärrats, då det varit återkommande inbrott i förråden under åren.
Då ges rimligtsvis någon form av information till de boende innan det införs.
Och var du verkligen i akut behov av den informationen?

Vet inte hur vanligt det är med fel på portkodläsare men det är rimligt antagande att det ibland blir fel.
Citera
2022-04-16, 22:10
Medlem
Halte Haralds avatar
Det händer såklart att det blir fel på läsare. Då hör man av sig till sin hyresvärd eller liknande. Har du sån tur att ha en nyckel så är det absolut inget du ringer jouren för det hoppas jag du förstår.
Citera
2022-04-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Då ges rimligtsvis någon form av information till de boende innan det införs.
Och var du verkligen i akut behov av den informationen?

Vet inte hur vanligt det är med fel på portkodläsare men det är rimligt antagande att det ibland blir fel.

Ja, jag hade tänkte bryta mig in i förrådet. Hurså?
Citera
2022-04-16, 22:15
Moderator
Tystnads avatar
Citat:

Ja
Oftast brukar det blinkar rött i några dioder , sen finns det andra modeller och tillverkare som skiljer sig åt funktionsmässigt. kan vara vilket fel som helst men ibland brukar det räcka starta om dess styrutrustning.
Är det en enklare typ som ej har "tagg" utan bara kod kan det vara så enkelt att det varit strömavbrott i huset och den har då "tappat minnet" och måste då programmeras om.

Men som andra sagt , krävs Tekniker för detta så kontakta hyresvärden efter helgerna , jouren kan inte göra ett dyft åt sådant
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in