2022-04-16, 21:27
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Grattis, min vän!
Tack !
Citera
2022-04-16, 21:29
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rres100
Detta beror på att kristendomen lär ut att man ska välsigna sina fiender och att man ska älska sin nästa så som sig själv, medans islam lär ut raka motsatsen där allah befaller samtliga muslimer att döda och utkämpa alla icke troende. Man kan kort sammanfatta islam som svärdets religion. Om svensken faktiskt skulle lägga lite tid på att läsa koranen så skulle nog många rösta annorlunda, iallafall dem som delar den västerländska synen på människors rättigheter och har någon form av moral.
Tack för ett bra inlägg ! 100 % med dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rres100
Detta beror på att kristendomen lär ut att man ska välsigna sina fiender och att man ska älska sin nästa så som sig själv, medans islam lär ut raka motsatsen där allah befaller samtliga muslimer att döda och utkämpa alla icke troende. Man kan kort sammanfatta islam som svärdets religion. Om svensken faktiskt skulle lägga lite tid på att läsa koranen så skulle nog många rösta annorlunda, iallafall dem som delar den västerländska synen på människors rättigheter och har någon form av moral.

Jag är konfimerad etc själv men det blir jäkligt komiskt det här med ljushuvuden likt dig som nu ska börja tolka koranen. Tror mig, det finns oändligt med tolkningar av både bibeln och koranen.

Det är inte ok att offentligt bränna bibeln, det är inte ok att offentligt bränna koranen.

Problemet här är våra ofantligt mesiga lagar samt straff, så sjukt trött på det.

Något annat jag är extremt trött på är att det är mest vänsterfjantar som vågar fronta de högerextrema.

Vänstern får (med rätta) mycket skit men då kan man fråga sig, var är ni andra, saknar ni totalt ryggrad eller är ni smygrassar allihopa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vilket område var det? Står ingenting på nyheterna alls.

Finns inga upplopp heller då hur klarade sig Sthlm men inte ändra städer?

Jag förstå inte logiken då Stockholm har betydligt många flera slumområde än andra städer.

Rinkeby, kastades lite sten. Ett antal greps.
Inga poliser i underläge och inga av våra skattebetalares fordon snoddes eller brändes.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Ja, det är ju precis vad dessa kaosande blattar gör. Och det är poängen med Rasmus provokation. Om du syftar på andra så nej, ingen följer Rasmus likt någon Hitler. Du kan ju uppenbarligen inte vara den skarpaste kniven i lådan när du ens får för dig att dra en sådan fruktansvärt långsökt och idiotisk liknelse.
Om du inte återfinner hat bland de dina i den här tråden är du blind.
Citera
Medlem
Citat:
Få försvarar våldet, betydligt fler försvarar en dömd pedofil som uppviglar och några av oss tycker att bägge grupperna förtjänar varandra.

Lättast hade väll ändå varit bygga en berikad runt nöten och sen låta dom dövas riksförbund "lyssna" och bara ignorera?
Citera
2022-04-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Jag utmanar dig att försöka i Södertälje eller Botkyrka! Samma reaktion kommer, det lovar jag.
Inte alls. Skulle inte hända ett skit. Menar du att pingstkyrkoförsamlingarna skulle löpa amok och bränna polisbilar?
Citera
2022-04-16, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 021mannen
Lättast hade väll ändå varit bygga en berikad runt nöten och sen låta dom dövas riksförbund "lyssna" och bara ignorera?
Ja, det var ungefär så det gick när han var i Malmö förra gången, till hans stora förtret.
Citera
2022-04-16, 21:32
Avslutad
Citat:
Om du inte återfinner hat bland de dina i den här tråden är du blind.

Och vad vad är detta hatet triggat av? Att någon bränt en bok eller att deras land översvämmats med religiösa extremister/kriminellt slödder som kastar stenar på folk och sätter bilar i brand?

Förstår du att det är lite mer rättfärdigat kanske? Säger inte att hat är bra från något håll men människan är inte perfekt. Finns ingen annan befolkning i världen som skulle tillåta utlänningar att bete sig såhär i deras respektive länder utan att det skulle triggat hat.
Citera
2022-04-16, 21:33
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021mannen

Berikad? Ja det är vad vi svenskar blivit i decennier nu. Och se vart det fört oss.
Citera
2022-04-16, 21:33
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag är konfimerad etc själv men det blir jäkligt komiskt det här med ljushuvuden likt dig som nu ska börja tolka koranen. Tror mig, det finns oändligt med tolkningar av både bibeln och koranen.

Det är inte ok att offentligt bränna bibeln, det är inte ok att offentligt bränna koranen.

Problemet här är våra ofantligt mesiga lagar samt straff, så sjukt trött på det.

Något annat jag är extremt trött på är att det är mest vänsterfjantar som vågar fronta de högerextrema.

Vänstern får (med rätta) mycket skit men då kan man fråga sig, var är ni andra, saknar ni totalt ryggrad eller är ni smygrassar allihopa?

Om någon har köpt en bok så är han väl fri att göra vad han vill med sin egna bok? Eller bestämmer du vad andra får göra med sina egna, privata ägodelar? Jag ställer mig inte bakom hans handling som sådan. Men jag ställer mig inte bakom lättkränkta fanatiker som besvarar provokation med våld istället för ord.
Citera
2022-04-16, 21:34
Medlem
Dags att Sverige gör nägot radikalt nu å dessa problem! Stäm för bövelen av i bäcken i tid, innan det går över till folket! Detta bådar inte gott! Vem tar konsekvenserna när det spårar ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in