2022-04-16, 21:22
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vänta nu är jag på fel forum?
Är det här familje liv eller?
Hur fan kan så många försvara detta?

För att det inte passar in i deras verklighetsbild. Allt är Paludans fel, precis som när man skyller allt på Lamotte när han åker ut och filmar i orten och det blir kravaller. Då hoppar vänstern på Lamotte eftersom han "provocerar". Det är djupt sovande människor vi pratar om här.
Citera
Medlem
DURN80s avatar
Bråkiga kulturberikare och bråkiga svenne rassar använder vilken anledning som helst för att "göra lite kaos." Så att slänga runt rykten att nån dansk rasse ska bränna islamistiska böcker, och staten godkänner det på grund av demokrati, och skit går åt helvete? Vem fan är förvånad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Tror du att det är det enda som Rasmus aktioner leder till så är du en idiot som inte kan tänka nyanserat.
Du har rätt, Rasmus har faktiskt också fått mig att inse hur Hitler lyckades dupera ett helt folk. Fega människor går på och triggas av hatet. Följer en psykopat, utan att reflektera djupare.
Citera
2022-04-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vänta nu är jag på fel forum?
Är det här familje liv eller?
Hur fan kan så många försvara detta?
Få försvarar våldet, betydligt fler försvarar en dömd pedofil som uppviglar och några av oss tycker att bägge grupperna förtjänar varandra.
Citera
2022-04-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Om någon ställde sig och brände biblar skulle det knappt uppmärksammas.

Jag utmanar dig att försöka i Södertälje eller Botkyrka! Samma reaktion kommer, det lovar jag.
Citera
2022-04-16, 21:25
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Båda delarna kan vara sanna muslimer och de lever utanför arbetsmarknaden/integrerade i "normalsamhället"

Ja du har rätt. Det är ju liksom normen för dessa individer. Inkassera en inkomst av så lite arbete som det bara är möjligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Du har rätt, Rasmus har faktiskt också fått mig att inse hur Hitler lyckades dupera ett helt folk. Fega människor går på och triggas av hatet. Följer en psykopat, utan att reflektera djupare.
Tack för en bra poäng! Rädda syltryggar är inte svåra att manipulera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Precis som när konstnären avbildade Jesus som bög på korset. Många kristna var upprörda men de eldade inte upp polisbilar och lamslog flera städer. Detta med yttrandefrihet är inskrivet i grundlagen. Det är en del av vårt moderna samhälle !
Detta beror på att kristendomen lär ut att man ska välsigna sina fiender och att man ska älska sin nästa så som sig själv, medans islam lär ut raka motsatsen där allah befaller samtliga muslimer att döda och utkämpa alla icke troende. Man kan kort sammanfatta islam som svärdets religion. Om svensken faktiskt skulle lägga lite tid på att läsa koranen så skulle nog många rösta annorlunda, iallafall dem som delar den västerländska synen på människors rättigheter och har någon form av moral.
Citera
2022-04-16, 21:26
Avslutad
Citat:
människor går på och triggas av hatet

Ja, det är ju precis vad dessa kaosande blattar gör. Och det är poängen med Rasmus provokation. Om du syftar på andra så nej, ingen följer Rasmus likt någon Hitler. Du kan ju uppenbarligen inte vara den skarpaste kniven i lådan när du ens får för dig att dra en sådan fruktansvärt långsökt och idiotisk liknelse.
Citera
2022-04-16, 21:26
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Politiker vägrar förstå att upplopp och brända bilar blivit vårt enda språk idag. Ni borde ha samtalat med förortsborna först!
Tyvärr förstår bara blattar bara kroppsspråk och inte ett civiliserat sätt att prata och diskutera.
Citera
2022-04-16, 21:27
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Då är jag jag ca decenniet yngre än dig.

Precis, det vi gjorde var att vi kvaddade vår ekonomi med dessa kostsamma reformer som du beskriver. Räcker med att skicka upp en graf där du ser skattetrycket över tid. Upp som en sol, vilket ledde till kollapsen mellan 1970-talet och 1990-talet, med extremt dålig utveckling, nedläggningar, skyhög statsskuld osv. Sen 1990-talet har allt åter vänt till det bättre.

Jag säger inte att vi enbart har invandringen att tacka för denna mycket goda samhällsekonomiska utveckling. Det finns givetvis andra faktorer också, men invandringen har sannerligen varit en mycket stor del av detta. Det kan varenda kunnig nationalekonom förstå.

Den ekonomiska invandring som drabbat vårt land under decennier har sänkt oss. Har ett land stark ekonomi så genomförs reformer för allas bästa tex semesterlagen / kom 77 tror jag. Detta gynnade människor som arbetade och levde i Sverige ! Förstår du sammanhanget ? Att sedan öppna gränserna för analfabeter och helt outbildade människor kostar extremt mycket. Du refererar till nationalekonomer ? Läst detta ämne i Växjö. Att ta hit dessa analfabeter gynnar inget land.
Citera
2022-04-16, 21:27
Medlem
Citat:
Det enda Rasmus P ser till att göra är bränna miljoner av våra skattepengar. Mannen borde skickas ut, omgående.

Det är inte Rasmus som kostar oss pengar, det är de provocerade muslimerna som förstör för miljoner. Felet ligger i huvudsak hos huliganerna som låter dansken styra deras handlande. Om du blir provocerad av det jag säger och förstör saker av ren ilska är det du som betalar skadegörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in