2022-04-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Mina pengar ligger på vf Gutten har säkert en kona som är pigg i bäret!

Håller med dig om att det är otroligt mycket dynga som skrivs alltså.

Ska du på nån match framöver? Jag var på kvartsfinal 4. Dagen när det snöade nåt så kopiöst Hade tänkt byta till sommardäck, men bestämde mig för att avvakta. Det gjorde jag ju jävligt rätt i haha. Totalt kaos på parkeringen va det efter matchen.

Ska till Kallsta på måndag! Sommardäck är på.

Ja ja! VF i all ära. Men semin som gäller nu. Jaså, är hon en pigg luring hans kona.
Senast redigerad av Palkranen 2022-04-16 kl. 19:07.
Citera
2022-04-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
En match av 7 lugn det kommer.

Ok, gäller vara positiv och hålla fanan högt!
Citera
2022-04-16, 19:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ska till Kallsta på måndag! Sommardäck är på.

Gött! En annan har jobbskit tyvärr. Men nu ska det ju va lugnt. +15 och sola skiner över Karlstad! Jobba in 2-0 i matcher så tar jag hand om det andra hehe.
Citera
2022-04-16, 19:10
Medlem
Citat:
Gött! En annan har jobbskit tyvärr. Men nu ska det ju va lugnt. +15 och sola skiner över Karlstad! Jobba in 2-0 i matcher så tar jag hand om det andra hehe.

Det kör vi på! Jobbar natt så jag kan se matcherna på plats om jag vill.
Citera
2022-04-16, 19:13
Medlem
kNegarn55s avatar
Kan något Dröglefan upplysa mig om varför CHL och grundserievinst vore något nåt att hänga i granen?

Vi kan väl ta Fullunda som ett ypperligt exempel. Dem har inte vunnit grundserien sedan på evigheter men ändå tagit 3st SM-guld sedan dess. Och mest CHL titlar av alla lag, men när var senaste gången ni hörde någon fiskare därifrån flexa om det?

Eller varför inte Fuleå som har vunnit grundserien 2ggr det senaste årtiondet och CHL en gång men inte fasen hör man någon dreta runt om det därifrån.
Citera
2022-04-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNegarn55
Kan något Dröglefan upplysa mig om varför CHL och grundserievinst vore något nåt att hänga i granen?

Vi kan väl ta Fullunda som ett ypperligt exempel. Dem har inte vunnit grundserien sedan på evigheter men ändå tagit 3st SM-guld sedan dess. Och mest CHL titlar av alla lag, men när var senaste gången ni hörde någon fiskare därifrån flexa om det?

Eller varför inte Fuleå som har vunnit grundserien 2ggr det senaste årtiondet och CHL en gång men inte fasen hör man någon dreta runt om det därifrån.

Handlar inte om det. Handlar om att Rögle har chans till att ta en trippel (Serie seger, CHL seger och SM guld) på en och samma säsong. Något inget annat lag har gjort tidigare eller varit nära ens.
Senast redigerad av pyssen87 2022-04-16 kl. 19:18.
Citera
2022-04-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNegarn55

I topp på serien är värt nada. Ger eventuellt en hemmafördel i slutspelet. Om man vinner första rundan. Ger iofs en mille. Men att vara i toppen av serien när den är slut ger inte många ryggdunkningar.
Senast redigerad av Palkranen 2022-04-16 kl. 19:23.
Citera
2022-04-16, 19:21
Medlem
Citat:
Handlar inte om det. Handlar om att Rögle har chans till att ta en trippel (Serie seger, CHL seger och SM guld) på en och samma säsong. Något inget annat lag har gjort tidigare eller varit nära ens.

Du ger dig inte! Serieseger är ingen titel! Är värt noll när..........slår ut er!
Citera
2022-04-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Du ger dig inte! Serieseger är ingen titel! Är värt noll när..........slår ut er!

''*lag* kan titulera sig som seriesegrare'' skriver dom. Så jo det räknas till trippel.

Hur ska vi annars utse en trippel om inte serieseger räknas in?
Senast redigerad av pyssen87 2022-04-16 kl. 19:51.
Citera
2022-04-16, 19:53
Medlem
Citat:
''*lag* kan titulera sig som seriesegrare'' skriver dom. Så jo det räknas till trippel.

Ok, jag ger mig! Stort grattis till seriesegern!
Citera
2022-04-16, 19:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Mina pengar ligger på vf Gutten har säkert en kona som är pigg i bäret!

Håller med dig om att det är otroligt mycket dynga som skrivs alltså.

Ska du på nån match framöver? Jag var på kvartsfinal 4. Dagen när det snöade nåt så kopiöst Hade tänkt byta till sommardäck, men bestämde mig för att avvakta. Det gjorde jag ju jävligt rätt i haha. Totalt kaos på parkeringen va det efter matchen.

Matchprat tas med førdel i rätt tråd.

Kontaktannonser tas via Grind... PM

Bäret är piggt.

/Mod
Citera
2022-04-16, 20:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Tror mest att ingen bryr sig om serieseger, enda førdelelen är en extra hemmamatch vid ställningen 3-3 i matcher och en liten peng. I din trippel är serieseger 7%, CHL 8% och SMguld 85%.

Sjätte- fjärde- och andraplatsen har också ett värde, liksom 13:e och 12:e, på sina sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in