2022-04-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Kan klassas som hets mot folkgrupp!

Han rör sig i grumligt vatten Rasmus Paludan.

Det är svårt att säga huruvida det är lagligt att bränna Koranen, det beror på omständigheterna kring situationen. Högsta domstolen har sagt att avgörande är hur uttalandet eller meddelande framstår vid en objektiv bedömning, och att det då måste stå klart att gärningspersonens uppsåt varit att sprida ett missaktande meddelande mot en viss grupp. Så att bränna Koranen skulle under vissa omständigheter kunna vara olagligt.

Förstår du inte att det är redan prövat borde du inte yttra dig!
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Man kan ju tycka vad man vill om Paludan. Men tänk på deras reaktioner på karikatyrer, harmlösa skämt om profeten, det är som att man måste passa sig inför dem och deras religion, annars dödar de, helt urskillningslöst. De är råa, osympatiska.
Citera
Medlem
Bacon i koran, han vet verkligen hur han ska provocera muslimer.
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Finns ju för fasen bara Rasmus och hans kollega som står där…. varför skriver alla på twitter etc etc att det är fullt krig på platsen och två bilar brinner?
Det är inne i Landskrona centrum de brinner.
Citera
2022-04-16, 18:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Men när någon vill uttrycka en ”åsikt” , alltså pyromani i kombination med uppmärksamhetskåthet (vilket inte är en åsikt utan en störning) med konsekvensen att enorma skattemedel går åt samt att polisens hälsa drabbas så hejar ni på som bara den, endast för att detta är drömmen för er rassepropaganda.

när, var och hur har rasmus paludan skadat polisers hälsa? eller förbrukat enorma skattemedel? bifoga gärna källa i ditt svar, förslagsvis med målnummer på domen.

åk hem till iran med dig. där slipper du yttrandefrihet och religionskritik.

frågor till er andra som ifrågasätter denne herres rätt att demonstrera: vad hade hänt om han hade gjort detta i prag, vilnius eller warszawa? vad hade inte hänt av det som händer i sverige? och varför inte?
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han är verkligen ingen retoriker. Om folk bara ignorerade honom skulle han bli helt irrelevant.
Han kanske vill visa hur våldsamma muslimer är..och hur lite det behövs för att de börjar attackera polisen med stenar mm..??
Om så är fallet så har han väl lyckats...?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej polisen har hittills misslyckats. Jag hoppas dock att det kommer att ändras.

Svea Rikes lag har jag däremot full tilltro till.

Tycker Svea Rikes lag i sin nuvarande form är utdaterad och utformad för ett Sverige som inte längre finns. Lagen behöver ändras drastiskt (idag) för att ge polisen befogenhet att slå ner dessa galningar totalt.

Blir lite hyckleri när folk kritiserar muslimerna för att blint följa en utdaterad bok när vi tydligen ska göra i princip samma sak.

Människan borde förlita sig lite mer på sunt förnuft och lite mindre på böcker enligt mig. Särskilt om dessa böcker uppenbarligen är skrivna för en annan tid.
Senast redigerad av Utspilld 2022-04-16 kl. 18:05.
Citera
2022-04-16, 18:02
Bannlyst
Varför står muslimer både live och på Facebook och tittar på när han bränner koranen?
Varför vill dom se det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
För att det brinner på alla platser förutom den Rasmus är på...
RP bränner alltså ingen koranen idag då ..
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Fattar inte varför du buntar ihop invandring med religion? Om invandring varit bra eller dåligt är ingen enkel fråga att svara på. Extremt många parametrar att förhålla sig till…

Vilken religion man tillhör kan vara en mindre viktigt parameter i detta fall.

Jag tror det hela handlar om uttråkade glin och inte så mycket koranbränning.
Citera
Medlem
Men när fredliga svenskar: äldre, barn, svennar, flummare - gick sida vid sida, lugnt i tusentals, med hjärtan och rosor och sjöng den underbara sången "Vi är Fria", dvs manifestationerna mot vaccinpass, då var det inget annat än HÅRDA TAG och hundratals (tusentals?) kravallpoliser ute på Stockholms gator.

Under den lugna, glada, fredliga, svenska demonstrationen, slet polisen ut äldre kvinnor med rullatorer, äldre män som gick som trummade och sjöng i ALL FREDLIGHET, in i deras polisbussar. Folk som filmade i lugn och ro fick sin utrustning kastad i marken.

Jag har alltid uppskattat polisen och visat min respekt till det arbete de utför - men att jämföra den JÄRNRING vi fredliga svenskar möttes av med stenhårt motstånd när vi i lugn och ro demonstrerade mot vaccintvånget - mot hur de behandlar invandrarna - gör att jag ALDRIG mer kommer lita på svensk polis, innan en STOR förändring gjorts.

Vill understryka att jag VET att polisen bara lyder politiska order om att skydda invandrare och passa på att visa polisiär stryka mot svaga svenskar som inte KAN sätta emot. Sossedjävlarnas fel SOM ALLTID, att det ser ut som det gör. Avskyr sossarna betydligt mer än blattarna som bränner.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-04-16 kl. 18:06.
Citera
Medlem
SpencerPratts avatar
Spottar och lindar in koranen i bacon.
Tänk om polisen fick bruka dödligt våld mot babbarna som bråkar och förstör, då hade det här varit det absolut enklaste sättet att locka fram dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in