Det är svårt att säga huruvida det är lagligt att bränna Koranen, det beror på omständigheterna kring situationen. Högsta domstolen har sagt att avgörande är hur uttalandet eller meddelande framstår vid en objektiv bedömning, och att det då måste stå klart att gärningspersonens uppsåt varit att sprida ett missaktande meddelande mot en viss grupp. Så att bränna Koranen skulle under vissa omständigheter kunna vara olagligt.
Vore helt klart den billigaste och bästa lösningen, då slipper vi upplopp samt en dansk grispedofil. Paludan är väl inte så annorlunda från profeten Muhammed på den punkten.
Det är svårt att säga huruvida det är lagligt att bränna Koranen, det beror på omständigheterna kring situationen. Högsta domstolen har sagt att avgörande är hur uttalandet eller meddelande framstår vid en objektiv bedömning, och att det då måste stå klart att gärningspersonens uppsåt varit att sprida ett missaktande meddelande mot en viss grupp. Så att bränna Koranen skulle under vissa omständigheter kunna vara olagligt.
Arrestera han då.
Detta handlar om våldsamma upplopp från islamister som inte följer lagen och hur polisen verkar misslyckas med att hantera situationen.
Finns ju för fasen bara Rasmus och hans kollega som står där…. varför skriver alla på twitter etc etc att det är fullt krig på platsen och två bilar brinner?
Ja, hur menar du? Ni valde att ha så pass stor invandring, ingen tvingade er. Ni ville ha dessa bränningar också. Deal with resultatet och låtsas inte att ni inte väntade detta kaoset. Jag skyddar inte deras handlingar men detta visar klart och tydligt att vi måste tyvärr begränsa yttrandefriheten om den ska användas i fel syften såsom att provocera människor och orsaka kaos. Det spelar ingen roll vad man anser om religion, invandrare och dylikt. Allt detta kunde hindras. Men ni verkar hetsa och vilja ha kaos, våld och krig istället för fred.
Jag röker ingenting, vem gör ens det idag överhuvudtaget med tanke på hur ofräscht, skadligt och äckligt det är.
Vänstern påtvingade detta på svenskarna samt att dom ljög om hur bra allt skulle bli, dom som kritiserade detta blev kallade rasister och nazister.
Detta komma sluta i inbördeskrig förr eller senare.
Finns ju för fasen bara Rasmus och hans kollega som står där…. varför skriver alla på twitter etc etc att det är fullt krig på platsen och två bilar brinner?
För att det brinner på alla platser förutom den Rasmus är på...
Jag fattar inte varför poliserna inte brukar våld på dessa avskum. Idioterna ger sig på poliser och polisbilar fysiskt och bör behandlas därefter. Vi skattebetalare vill ha valuta för pengarna, d.v.s. att lagen upprätthålls. Vi vill INTE att våra skattepengar ska gå till att reparera eller köpa in nya polisbilar som avskumen skadat. Nästa gång ett avskum står och på taket på en polisbil och apar sig tycker jag 9mm ska brukas och sätta dem på plats.