Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Första inlägget i tråden från din sida, så skriver du ett av de bästa inläggen som skrivits i tråden. Snyggt jobbat!
När det gäller Lancaster så är det just råmaterialet som är intressant. Han tar sig dit få andra gör och han får kommentarer och bilder kring allt möjligt. Man får arbeta själv hela tiden med att kontextualisera, vilket jag bara tycker är bra. Jag hatar den här "skriva på näsan"-attityden som så ofta kommer från mer "professionell" journalistik, där det för mig alltid är uppenbart att de vill få mig att tycka en viss sak i en viss fråga. Noga redigerat och klippt. Nej Lancaster kastar sig ut och ger oss det materialet vi behöver för att skriva våra egna reportage. Det du skriver om "diskbänksrealismen" är också klockrent. Sen får man inse att han måste samarbeta med den ryska/DPR-krigsmakten för att få tilltråde till vissa områden, och det kan också påverka vilka han kan prata med. Ibland ser man att det är ett gäng journalister som liksom vallas in i ett visst område för att dokumentera och intervjua. Har människorna där förberetts på detta och valts ut av ryssarna? Såna frågor ställer man sig hela tiden. Oavsett så är hans grejer väldigt intressanta, och de enda i sitt slag för oss som inte är ryskspråkiga.
Kan förstå din inställning om man är så naiv som du verkar vara.
Lancaster blev överbevisad redan 2015 och har aldrig rapporterat något annorlunda sen dess.
Dessutom ljuger han obehindrat gällande sin finansiering, då han påstår att han är privat finansierad trots att det är klarlagt att han är anställd av Kreml.
Pojkar lär er lite om källkritik.