2022-04-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemh
Fast de fick ju INTE tillstånd i tex: Landskrona, där de nu enl aftonbladet bränner bilar ändå.
Man är väl missnöjda med att inte få se spektaklet.
Citera
2022-04-16, 16:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Tycker inte det vi har i Sverige är yttrandefrihet. Den är redan begränsad av HMF och förtal. Polisen ska upprätthålla lagen vilket dom inte gör, de facto så gäller inte lagen längre. Man måste med våld kunna försvara sina rättigheter, annars så är det bara ord på papper.

Sverige är heller inte en demokrati utan en demokratur.

Tycker det är fel av samhället att skydda individer som begår utvecklingsstörda handlingar.

Sen tycker jag det är jävligt osmakligt att bränna någon litteratur som symbolisk handling oavsett om det är Mein Kampf, lagboken eller Koranen.

Man får bränna böcker av vilken anledning man vill. Lagen ger en rätt att vara osmaklig om man så önskar.
Citera
2022-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Det finns polisgrupper och skytteföreningar och jägarkår som bara drömmer om att få sätta en kula i en lönnfet arabjävel. Jag själv har varit med i en skytteförening sen 12 års ålder.

Det hände väl på Malta någon sommar sen tror jag att någon polis åkte dit för att ha undanröjt en båtmigrant. Kan tänka mig att det finns ett mörkertal i Europa.
Citera
2022-04-16, 16:31
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Ingen koranbränning i Landskrona men ändå brinner det där.

Dessa våldsmuslimer är verkligen skadade. Jävla smuts.
Citera
2022-04-16, 16:31
Medlem
Silvrets avatar
Verkar mest som att polisen vill att vi ska tycka synd om dem. De blev rädda och flydde för sina liv från muslimer.
Citera
2022-04-16, 16:32
Avslutad
Trodde det skulle bli lugnt i Landskrona då Paludan flyttades, men babbarna levererar! Säkert blev de lite besvikna över att Paludan inte är där för nu har dom ju ingen bra anledning till att kaosa runt men likväl kör dom sitt race. I själva verket verkar det ju vara polisen de hatar. Många av de yngre babbarna bryr sig nog väldigt lite om en uppeldad koran. Det är bara kaoset dom är ute efter. De måste få utlopp för sin frustration över att ha ett sånt skitliv där de är för dumma för att klara av skolan och bli något.
Citera
2022-04-16, 16:32
Avslutad
”Vår demonstration har flyttats till Rastplats Skånegården precis vid Öresundsbron.

17:00-20pm

Dags att bränna en massa koraner.

Vi tar nog med fläskblod också. Som vi öser över Koranen.”

Källa: Stram Kurs.

Nu vrider vi på kranen ytterligare. Bränn på gott folk, det är påsk och koraner fungerar utmärkt som brasa.
Citera
2022-04-16, 16:33
Medlem
undercover-racists avatar
Varför flyttar dom den till Malmö för? När fan ska dom lära sig? Flytta den till en svennehåla om man trots allt vill att nassen ska fortsätta med sina provokationer.
Citera
2022-04-16, 16:33
Medlem
wwrs avatar
Är det lagligt att göra vad som helst med religiösa symboler och liknande i Sverige? Elda koraner eller snyta sig i flaggan? Det med koranerna kommer inte att befrämja integreringen.
Citera
2022-04-16, 16:34
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man får bränna böcker av vilken anledning man vill. Lagen ger en rätt att vara osmaklig om man så önskar.

Ja just därför jag skrev "Dumma lagar får dumma resultat". Klart man får bränna böcker men man får också ta konsekvenserna av detta vilket i detta fallet är upplopp. Inte ens våra egna politiker bryr sig om lagen. Glad Påsk!
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Nej. Majoriteten av er bor i kåkstäder, segregerade från oss andra. Och där kommer ni stanna. Det kallas ghetton. Tyvärr är det så. Och i framtiden kommer inte Sverige ha råd att försörja er och då blir det som i Frankrike. Kåkstäder som kallas no go zone. Skratta du. Jag lägger inga värderingar i detta men det är så det ser ut. Miljöpartistsvin.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är det lagligt att göra vad som helst med religiösa symboler och liknande i Sverige? Elda koraner och snyta sig i flaggan? Det med koranerna kommer inte att befrämja integreringen.

Lösningen är inte kränka varandra. Respekt ska vara ledordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in