2022-04-16, 15:04
Medlem
oresundsbroens avatar
https://www.instagram.com/tv/CcX0QxKIlKo/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Det här är nog det mest skrämmande som jag har sett hittills. Betydligt värre än att polisbilar stacks i brand eller att polisen fick stenar på sig. Det här borde rendera i JO-anmälan. Här sitter några ur polisledningen vad jag förstår i en moské framför aggressiva muslimer i Örebro och försöker mana till lugn inför den då stundande koranbränningen.

Polisen säger alltså att han har "förståelse" för att det väcker känslor. Och att han "hör vad ni säger, men tyvärr hänger inte lagen med, men tillsammans kan vi ändra lagen och då kan vi tillsammans jobba utifrån lagen"

"Men lagen tyvärr hänger inte med" "Det är ni som har makten att ändra den".

Hur fan kan man uttrycka sig så här som polis när man ska vara opartisk? Hur fan kan man som polis tycka det är värt att tumma vår yttrandefrihetslag med blasfemilagar för att gagna muslimer?
Citera
2022-04-16, 15:07
Medlem
helt djävla sjukt ...å i sverige.
Citera
2022-04-16, 15:08
Medlem
sonofnatures avatar
Kört tyvärr

De kan kaosa å skjuta hej vilt
Medans vi knappt får röka en cigg utomhus
Citera
2022-04-16, 15:09
Avslutad
Vadå lagen hänger inte med? Det kan fortfarande vara tal om hets mot folkgrupp, spelar ingen roll om han har tillstånd att demonstrera. Problemet är att (vissa) människor inte har tålamod att invänta en process.
Citera
2022-04-16, 15:11
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Varför skulle det vara tillåtet att provocera arga människor och ge dom chansen till att släppa ut sina frustrationer?
Förbjud det.
Citera
2022-04-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
https://www.instagram.com/tv/CcX0QxKIlKo/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Det här är nog det mest skrämmande som jag har sett hittills. Betydligt värre än att polisbilar stacks i brand eller att polisen fick stenar på sig. Det här borde rendera i JO-anmälan. Här sitter några ur polisledningen vad jag förstår i en moské framför aggressiva muslimer i Örebro och försöker mana till lugn inför den då stundande koranbränningen.

Polisen säger alltså att han har "förståelse" för att det väcker känslor. Och att han "hör vad ni säger, men tyvärr hänger inte lagen med, men tillsammans kan vi ändra lagen och då kan vi tillsammans jobba utifrån lagen"

"Men lagen tyvärr hänger inte med" "Det är ni som har makten att ändra den".

Hur fan kan man uttrycka sig så här som polis när man ska vara opartisk? Hur fan kan man som polis tycka det är värt att tumma vår yttrandefrihetslag med blasfemilagar för att gagna muslimer?

Jag förväntar mig att höra dialogpolisen yppa detsamma till NMR nästa gång de håller demonstration.
Citera
2022-04-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Varför skulle det vara tillåtet att provocera arga människor och ge dom chansen till att släppa ut sina frustrationer?
Förbjud det.

Varför skall du ha rätt till en åsikt?
Varför skall du få skriva här?
Du borde förbjudas och beläggas med yttrandeförbud.
Citera
2022-04-16, 15:20
Medlem
okok1s avatar
Polisen kan flytta till valfritt intolerant muslimskt land. Där kan han leva med andra intoleranta människor och avsky demokratin tillsammans.
Senast redigerad av okok1 2022-04-16 kl. 15:23.
Citera
2022-04-16, 15:22
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Varför skall du ha rätt till en åsikt?
Varför skall du få skriva här?
Du borde förbjudas och beläggas med yttrandeförbud.
Men jag provocerar inte i uppsåt att skapa kravaller för att försöka smutskasta andra.
Det är ett kriminellt beteende.
Citera
2022-04-16, 15:22
Medlem
Ichwills avatar
Ytterligare ett bevis på att polisen inte jobbar för svenska folket, utan för de muslimska klanerna.
Precis som våra politiker och media.
Citera
2022-04-16, 15:23
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Polisen kan flytta till valfritt intolerant muslimskt land. Där kan leva med andra intoleranta människor och avsky demokratin tillsammans.

Vem var idioten till polis?
Citera
2022-04-16, 15:28
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vadå lagen hänger inte med? Det kan fortfarande vara tal om hets mot folkgrupp, spelar ingen roll om han har tillstånd att demonstrera. Problemet är att (vissa) människor inte har tålamod att invänta en process.

De hjärntvättade ''nationalisterna'' på flashback som gråter om sin yttrandefrihet inser inte att den redan är falsk. De borde testa att kritisera en annan religion som icke får kritiseras och se hur mycket ''yttrandefriheten'' verkligen är värd.

Divide and conquer funkar lätt på arga flashbackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in