2022-04-16, 14:28
Medlem
baggebo1s avatar
Jag vill bara säga som tillägg till mitt förra inlägg, att författarens till twittertråden entusiastiskt positiva ton, som om han inte förstår hur sjukt det han förmedlar är, gör det hela ännu mer stört. Detsamma gäller för övrigt de i tråden som nu har mage att kalla det här en ukrainsk "tjänst" till de ryska föräldrarna. Ni avslöjar er liksom bara som ännu mer störda i en normal människas ögon.
Citera
2022-04-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Är du en NATO-bombad serb eller vad får dig att suga så mycket rysk penis trots terrorn de bedriver?

Om man var Pro-rysk innan kriget bröt ut och fortfarande är det så har man något allvarligt fel på hjärnan.

Ryssen har åkt på historiskt mycket däng och det kommer fortsätta tills deras ammo är slut om de ej åker hem med svansen mellan benen.

Men fortsätt du posta videos på tiktok-tjetjener och ryska Wagner-nazis hur mycket du vill.

Vad tycker du om Kremlins fascistiska retorik för övrigt?

Ryssland har bara en doktrin, öka våldsinsatsen hela tiden och det är i detta fallet ett långsamt självmord, dom kommer köra på rakt in i kalket vilket är sk1tkul
Citera
2022-04-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Tom eller åtminstone en medveten förlust. De lär ju ha gissat att det var högprioriterat. Åtminstone efter Moskva.

Ja, flytta en fabrik är ungefär som att ta ned ett tält.
Citera
2022-04-16, 14:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vill bara säga som tillägg till mitt förra inlägg, att författarens till twittertråden entusiastiskt positiva ton, som om han inte förstår hur sjukt det han förmedlar är, gör det hela ännu mer stört. Detsamma gäller för övrigt de i tråden som nu har mage att kalla det här en ukrainsk "tjänst" till de ryska föräldrarna. Ni avslöjar er liksom bara som ännu mer störda i en normal människas ögon.
Varför lämnar ryssen kvar sina döda i Ukraina? Är inte det väldigt respektlöst?
Citera
2022-04-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du har ju satsat på fel häst, precis som så många andra proryssar kommer du så småningom försvinna från tråden, min gissning är efter att ryssarna fått episkt med pisk i sin våroffensiv och ukraina återtagit allt sitt territorium.

Ja, det sista som överger människan är hoppet.
Citera
2022-04-16, 14:32
Medlem
Citat:

Får du också våldta fritt för din fru? Är det en slavisk tradition?

The Russian soldier and his wife, who got permission to rape Ukrainian women, have been identified and they confirm the conversation and the permission given.

https://www.rferl.org/a/ukraine-rape-russian-soldier-wife-bykovsky/31805486.html
Citera
2022-04-16, 14:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det här kom via Russians with Attitude (som förresten är tillbaka på twitter!)

https://twitter.com/RWApodcast/status/1515300977901031431

Men läs den här tråden och förstå hur jävla störd och närmast ondskefull mentaliteten i "Ukraina" är:

https://twitter.com/drewharwell/status/1514949803729428487

Det finns nånting väldigt stört och för mig otroligt främmande i det här. Men vi ser det här från Ukraina gång på gång.

Jag menar, en människa som en läser en rubrik som den här:

och tänker att: "Yes, det där är mitt lag, det där är mina grabbar!" kan ju inte vara frisk?

Ryssarna utnyttjar systematiskt att värva soldater från fattig områden långt bort från Moskva. Dom bryr sig inte om stupade soldater kropparna glöms, bränns upp och blir förlorad i strid. Det är bara kanonmat och Putin slipper betala motsvarande 600000kronor till anhöriga som han lovat.

Det fanns en mödraorganisation under Tjetjenienkrigen där dom nystade upp deras försvunna söner, Putin fick så stora problem med den organisationen att Mödrarna blev förbjudna att verka.

Fantastiskt att Ukraina identifierar döda ryska soldater så anhöriga kan få en rättvis behandling av ryssarna.
Citera
2022-04-16, 14:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. De verkliga siffrorna lär vara mycket högre. Enbart i vissa begränsade områden i utkanten av Kiev har man hittat 900 döda civila. Troligen avrättade:

Slår man ihop alla avrättade med offer för bombningar, artillerield, missiler mm, så hamnar man nog på väldigt höga siffror. Men hur stora siffror det är, det vet nog ingen just nu.
Vänder mig mot ordet avrättade, de blev mördade.
Jag vet att ordet ofta används om de som blivit mördade i ett hjälplöst tillstånd, men för mig är någon som avrättas, en som dödas som straff för ett brott.
De som mördade, borde dock avrättas.
Citera
2022-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, flytta en fabrik är ungefär som att ta ned ett tält.
¨

Kineserna byggde ett sjukhus på sex dagar. Ukraina hade minst en månad på sig att flytta innehållet i fabriken.

https://www.byggnadsarbetaren.se/se-filmen-kina-bygger-sjukhus-pa-sex-dagar/

Så vad är det du vill ha sagt?
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john19
Jo jag har principer. Men det kanske finns andra principer än den som säger att ett lands territoriella gränser ska respekteras. T ex principen att mänskligt lidande ska undvikas i möjligaste mån. Om det nu någon gång är rätt att leverera vapen till en stridande part bör man åtminstone ställa sig frågan hur det påverkar händelseutvecklingen. Resulterar det exempelvis i en förhöjd risk att kärnvapen kommer till användning eller att ett världskrig bryter ut? Är det då fortfarande rätt?
Jadu vad ska jag svara på det där...
Hade såna som du bestämt så hade Hitler kunnat erövra vad han ville.
Alla våldshärskare som vill förtrycka grannländer skulle kunna betala vad som helst för att alla skulle tänka som du.
Citera
Bannlyst
Rysk TV-kanal om rysk drönare (jag har sett originalet på rysk TV nånstans.. hittar det inte nu.. och nån jävla robotröst pratar över klippet): https://www.youtube.com/watch?v=8mWVmQ5JBc4

Verkligheten: https://www.youtube.com/watch?v=1sPKSMeonxg (billigt butget-skräp)
Citera
2022-04-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
¨

Kineserna byggde ett sjukhus på sex dagar. Ukraina hade minst en månad på sig att flytta innehållet i fabriken.

https://www.byggnadsarbetaren.se/se-filmen-kina-bygger-sjukhus-pa-sex-dagar/

Så vad är det du vill ha sagt?

Kineserna är effektivare än Ukrainarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in