2022-04-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cr02
Varför går han inte in närmare på extremisterna som utför våldshandlingar mot det svenska samhället?
Han har väl ingen agenda att försvara?

Citat:
Detta vet vi om Stram kurs

Heter artikeln du länkar till.

Alltså inte; "här kan man se hur muslimer reagerar på korre-bränning".
Citera
2022-04-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Heter artikeln du länkar till.

Alltså inte; "här kan man se hur muslimer reagerar på korre-bränning".

Jo men går du in på SVT.se så ser du att under fliken om upploppen står det: "Detta vet vi:"
Då hamnar man på den artikeln jag länkade. Förstå min poäng: jag tycker att det tar onödigt fokus från händelsen genom att göra stora uppslag om högerextremism. Stram kurs känns inte som ett hot mot Sveriges säkerhet så som våldsverkarna som bedriver upploppen gör.
Citera
2022-04-16, 12:25
Medlem
distraktions avatar
Islam är inte förenligt med västerländsk demokrati. Finns inte så mycket mer att säga egentligen. De kommer aldrig att bli en välfungerande del av vårt samhälle. Se på samtliga områden som har en muslimsk majoritet i Sverige och hitta ett enda lyckat exempel. Våld, kriminalitet, balkongflickor, tvångsgifte av minderåriga, barn som kidnappas till faderns hemland, hederskultur.
Citera
2022-04-16, 12:26
Medlem
Citat:
Varför går han inte in närmare på extremisterna som utför våldshandlingar i samband med upploppet?
Kan det vara så att han har en agenda att försvara?

Killen är Expos chefredaktör..

Har du några andra onödiga frågor?
Citera
2022-04-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Enligt en bekant så bytte redaktionen också ut det planerade avsnittet av ”Köket” med Jessie Sommarström mot ett avsnitt med Camilla Hamid.

Hysteriskt om detta stämmer
Citera
2022-04-16, 12:33
Medlem
Citat:
Jo men går du in på SVT.se så ser du att under fliken om upploppen står det: "Detta vet vi:"
Då hamnar man på den artikeln jag länkade. Förstå min poäng: jag tycker att det tar onödigt fokus från händelsen genom att göra stora uppslag om högerextremism. Stram kurs känns inte som ett hot mot Sveriges säkerhet så som våldsverkarna som bedriver upploppen gör.

Om du klickar på "/ Inrikes" högst upp så kan du se alla artiklar och där står det:
"Det vet vi om högerextrema Stram Kurs och mannen bakom partiet."

Det är alltså off topic för denna tråden.

Vad jag kan se så är det bara den här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade
som tar upp just Linköping.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han är svensk. Mer än många av dessa som bränner grannarnas bilar..som troligtvis inte ens har åkt tunnelbana en endaste gång under hela sitt liv..

Nej han är inte svensk och jag tror inte han ser sig själv som svensk:
Citat:
Efter att Paludan den 28 augusti 2020 nekats inresa till Sverige och fått ett beslut om inreseförbud hit under två år, uppstod frågan om han inte också var svensk medborgare. Paludan ansökte därför om en så kallad medborgarskapsförklaring vid Migrationsverket, som verket kan meddela om det råder ovisshet om svenskt medborgarskap. Migrationsverket meddelade den 28 september 2020 en sådan förklaring att Paludan var svensk medborgare och Migrationsverket skrev i beslutet att han förvärvade sitt svenska medborgarskap den 1 juni 1989 när hans svenske far, Tomas Polvall, gifte sig med hans danska mor. Paludan har därefter deklarerat att han avser att nyttja sin medborgerliga rättighet att resa in i Sverige.

Citat:
Okej då får vi hoppas att det dyker upp en artikel om "Det vet vi om personerna bakom dom våldsamma upploppen".

Ha ha ja, det kan vi nog glömma
Det kommer nog någon artikel om antal som polisen har haffat, inte mycket mer.
Senast redigerad av The13 2022-04-16 kl. 12:43.
Citera
2022-04-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Om du klickar på "/ Inrikes" högst upp så kan du se alla artiklar och där står det:
"Det vet vi om högerextrema Stram Kurs och mannen bakom partiet."

Det är alltså off topic för denna tråden.

Vad jag kan se så är det bara den här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade
som tar upp just Linköping.

Okej då får vi hoppas att det dyker upp en artikel om "Det vet vi om personerna bakom dom våldsamma upploppen".
Citera
2022-04-16, 12:38
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta-vet-vi-om-stram-kurs

Vad är detta för tomte som ursäktar upploppen?

"Leta upp områden där man förutsätter att folk kommer att bli arga provocerade av deras närvaro som är EXTREMT förlöjligande, hånande och provocerande mot islam och muslimer."

"Poängen är att man försöker skapa en situation där det till SLUT rinner över för någon eller några.."

HerreGUD att den där människan orkar.

Här brändes det inte ens någon Koran. Bara vetskapen om att det skulle kunna hända provocerade dessa jubelidioter i HJORDER till den grad att de brände oskyldiga människors egendom, smutsade ner deras hemort, förstörde polisbilar och betedde sig på ett sätt som OMÖJLIGT att få någon att tycka om deras religion.

De är helt enkelt medeltida människor som Expo desperat försöker försvara utan att det finns något att försvara i deras beteende.

Dessa som bränner ner och förstör är KRIMINELLA. Inget annat. Och det spelar INGEN ROLL "varför" de väljer att vara kriminella. De ska straffas HÅRT!
Citera
2022-04-16, 13:19
Medlem
man har helt slutat nämna rasmus vid namn och säger att stram kurs står bakom bokbålet
Citera
2022-04-16, 13:26
Medlem
Dansken och hans högerextremister bränner ner stadsdelar runt om i landet.
Eller har jag missuppfattat?

Media borde ställa den relevanta frågan "Varför sker bränder och upplopp?"
Är det för att rasisterna i extremhögern hatar muslimer som de högerextrema även går på polisen?
Är det för att polisen skyddar muslimerna?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-rustar-infor-fler-manifestationer
"Polisen rustar inför fler manifestationer
UPPDATERAD IDAG 13:04PUBLICERAD IDAG 10:24
Tolv skadades och fyra polisfordon stacks i brand under upploppet i Örebro. Nu rustar polisen inför nya manifestationer."

https://sverigesradio.se/artikel/efter-upploppen-hor-morgan-johansson
"Publicerat idag kl 12.05
Justitieminister Morgan Johansson kommenterar nu de senaste dagarnas upplopp i samband med planerad koranbränning i olika städer.

"Jag har i nuläget ingen anledning att kritisera polisen", säger han till Ekot.

Demonstranterna kastade sten mot polisen, polisfordon sattes i brand och flera poliser skadades."
Citera
2022-04-16, 13:49
Medlem
TV4 ,avskeda Vänsterslynan och islamistknullaren
Jenny Strömstedt
Citera
2022-04-16, 14:11
Medlem
Stakeholders avatar
Våldsbenägna grupper bollar med poliser och eftersom våldsverkarna är socialdemokraternas kärnväljare så hörs inga kritiska röster i svensk media. Inte mer komplicerat än så egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in