2022-04-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Jag uppskattar inte friheten för utlänningar att komma hit och bränna böcker bara för att jävlas. Nej det stämmer. Hade inte uppskattat att pederasten haft friheten att onanera offentligt heller. Som tur är är vi inte så pass dekadenta i vår låt gå mentalitet att vi tillåter det (än).

Han är svensk. Mer än många av dessa som bränner grannarnas bilar..som troligtvis inte ens har åkt tunnelbana en endaste gång under hela sitt liv..
Senast redigerad av sno 2022-04-16 kl. 12:27.
Citera
2022-04-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
På väg? Vad menar du? Det här är ju inte inte den första miniintifadan i Sverige. Vi har haft ett lågmält inbördeskrig i många år nu. Muhammedaner har ägnat sig åt stenkastning, bilbränning, våldtäkter och förnedringsrån av svenskar ganska länge nu.
Säger inte emot instämmer menade bara att man fått känslan att det förklarats krig mot poliskåren.
Citera
2022-04-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Om det inte är någon egentlig risk för att de träffar och orsakar sådan skada så är det ganska tveksamt om de får skjuta. Skulle man resonera så att man kanske, eventuellt, troligen inte skulle kunna få allvarliga skador och skjuta på det så skulle ju polisen kunna springa omkring och panga på rätt rejält bara de känner för det - inte en situation man vill ha precis.
Oj nu hoppar vi långt.
Alla i Sverige har nödvärnsrätt. Polisen har samma rätt som alla andra att försvara sig mot våldsangrepp.
Om det är kaos kan även nödvärnsexcess och putativt nödvärn bli aktuellt. Finns ju poliser från Skäggetorp som vittnat om att de trodde de skulle dö. Åklagaren måste motbevisa hur den enskilde polisen kände sig.
Men dra inte det till att de har laglig rätt att traska runt och panga helt random.
Citera
2022-04-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
OC = pepparspray. Såg inte en enda polis ens försöka spray horderna.
Jag tror våldsamma människorna var för långt ifrån.

Det som jag reagerade mest på var att polisen använde varningsskott. Varningsskott handlar ju om att poliser varnar om att man skall använda sina skjutvapen om våldet fortsätter. Men de gick aldrig längre än att skjuta varningskott.

Jag tippar på att det handlar om att polisen kände oro för att oskyldiga skulle bli beskjutna. Å andra sidan, så tror jag att en man stod väldig nära en polisman och kastade sten. Polisen riktade endast sin pistol mot denne, medan mannen stod kvar på plats.

Så jag tror också att det handlar om att polisen har strikta regler..

Någonting var det i alla fall, som gjorde att polisen inte använda sina skjutvapen väl.
Citera
2022-04-16, 12:31
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jag vet inte vem jag tycker är dummast polisledningen som tillåter detta i ett kaosområde eller svartingarna som gör upplopp.

Hade blivit exakt samma reaktion om man stod och brände bibeln i ett utsatt område i usa.

Det tror jag inte på!

Har du något bevis eller källa??
Citera
Medlem
Inte ett skit säger man från regeringens håll, jävla ynkryggar som håller käften och går endast ut med att "håll er lugna" som den där jävla råttan Morgan gjorde igår, och magdalenas "fördömande" , fyfan brönnas på torget skulle dom jävla förrädare. Sätt in hårt mot hårt och utvisa hela familjer som var inblandade jävla smuts människor
Citera
Medlem
Slave Marks avatar
Varför används inte vattenkanoner det är ju brukligt i andra länder...
Citera
2022-04-16, 12:32
Medlem
cerns avatar
Fyfan Sveriges Polis blir helt rövknullade och nu ska Polisen få ännu mera kuk när de blir JO-Anmälda av Muslimtopparna i landet.
Citera
2022-04-16, 12:33
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Du vet att han är svensk medborgare

Det vet jag, men han är ju utflyttad.
1: Född i danmark
2: Bor i danmark
3: Dansk (och svensk medborgare)
4: Utflyttad

Även om han är svensk medborgare har han ingen anknytning till sverige.
Citera
2022-04-16, 12:34
Medlem
Snart ska någon blatte gråta ut i SVT och tv4 hur dom blev provocerade och kränkta, alla vita är ju rasister så dom var tvungna att slåss tillbaka..
Citera
2022-04-16, 12:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Menar du att jag skall ta den kommentaren på allvar? Det är inte så att detta underlättar speciellt mycket för att göra en lyckat ingripande om numerären saknas.
Ehhh du menar att fler än hundra kravallutrustade poliser med vapen inte ska kunna skingra 200-300 ungdomar?

Här kan du läsa lite om polisens egna tankar: https://nt.se/insandare/ostergotland/artikel/polis-sagar-polisledningen-efter-upploppet-varenda-polis-ville-ga-tillbaka-in-allt-vi-byggt-upp-har- nu-totalt-forstorts-han-vill-doda-mig/lznz7v2l
Senast redigerad av Fettsugning 2022-04-16 kl. 12:47.
Citera
2022-04-16, 12:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Fyfan Sveriges Polis blir helt rövknullade och nu ska Polisen få ännu mera kuk när de blir JO-Anmälda av Muslimtopparna i landet.

Muslimtopparna i landet borde bara sparkas ut ur landet med huvudet före tillsammans med Paludan och tillsammans med alla kräken som höll på igår. Polisledningen och Morgan Johansson får gärna göra dem sällskap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in