2022-04-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Om du i grupp anfaller poliser och använder dödligt våld i form av stora stenar på kort avstånd får svensk polis skjuta verkanseld. Därför de inte gör det är för polisen styrs av S, alla höga polischefer är sossar.

Hur många poliser var det nu som dog egentligen? Mig veterligen var det ingen. Hur många var ens i närheten av att göra det? Det låter som ett stort djävla "om" som inte var uppfyllt i din beskrivning och därmed faller ju slutsatsen också.
Citera
2022-04-16, 12:10
Bannlyst
Och man undra varför inte dessa tillbehör som polisen har med sej inte ligger i låsta kistor i fordonen. Att man som obehörig ens kan starta fordoen är intressant. Min telefon öppnar sej bara för mej med ansiktet.

Men här kan vem som helst kapa ett polisfordon och åka runt med det på stadens gator. Dom köper fordon för miljoner av skattebetalarnas pengar, men man har inte ens utrusta dem ,ed aniktsscaninng som även den billigaste Kina telefonen har idag.

Citat:
Ett antal rika svenskar kommer inom en snar framtid bli rånad i sitt hem av män i äkta poliskläder, stulna ur polisfordonen som övergavs till horderna.

De poliser som överger sina fordon skall åtalas, avskedas och få betala skadestånd för vad fordonen kostar. De är att liknas vid desertörer.
Citera
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Paludan var väl ute ur området redan innan allt brakade loss, annars hade han nog inte överlevt.

Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Detta är lågutbildade människor som med våld försöker stoppa en man som bränner koranen. Polisen är på plats och ser till att mannen inte nås av grottmännen och då blir deras naturliga instinkt att attackera polisen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
stram kurs var ju inte ens i den staden. de vill bara ha en ursäkt för att kaosa.

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Tror vi ska tänka bort all logik här, för den är helt satt ur spel. Koranbränning går på deras religion. Så det är nog mer känsligt. De blir mycket argare/tar åt sig mer. Afs handlar ju mer om att de ska åka hem och det vill de väl ofta själva i grund och botten.
Väldigt många åker ju just hem på semester och liknande. Troligen bara bidragen som håller kvar folk här. Sen är det väl ofta mer uppblandat med vita vänstermänniskor på era torgmöten. Så det är inte samma gruppkänsla som uppstår i en homogen grupp som drabbas av kritik som är extremt känslig för dem.
Så klientelet är nog mer blandat med lugnare folk.

Tack för era svar.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det sägs att Paludan skall vidare till Landskrona idag. Men inget har angett om tid/plats. Kan det vara Koppargården igen? Han var ju där bara för typ en vecka sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Altså han är inte ens en svensk. Visserligen har han svenskt medborgarskap men han är utvandrad och är dansk medborgare.
född i danmark också
Med dansk namn....

Och ändå kommer han till vårat land och bara förstör vårat land..... Startar upplopp med muslimerna som slags verktyg/vapen.

VARFÖR FÖRSTÖR DANSKARNA VÅRAT LAND FÖR.
JÄÄÄÄVLA IDIOT!!!!!!!
Lite som du. Du är polack och kommer hit och försöker förstöra vårt försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Så är det inte alls. Hundratalet poliser stod redo att ingripa i Linköping men fick order om att inte göra ett skit.

Och hur många var babbarna då? Hundratalet poliser kanske inte var tillräckligt för att ingripa helt framgångsrikt?
Citera
2022-04-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du skyller polisens felbedömningar med att "dom är bundna av lagen". Då kanske de ska läsa på lagen först, exempelvis ordningslagens andra paragraf:

"Polismyndigheten får förbjuda att det hålls en allmän sammankomst, om det vid en tidigare sammankomst av samma slag uppkommit svårare oordning vid själva sammankomsten eller, som en direkt följd av den, i dess omedelbara omgivning eller om sammankomsten visat sig ha medfört avsevärd fara för de närvarande eller allvarlig störning av trafiken."

Hänger du med?
Jadå, jag hänger med. Men det är inte jag som uttolkar och fattar beslut. Jag konstaterar bara att flera experter inom juridik sagt de senaste dagarna att yttrandefriheten är mycket stark. Det är en grundlag och nog det vi håller allra mest heligt i det här landet. Den vinner till exempel över Hets mot folkgrupp.

Men med det sagt tror jag som du att man kan tänka sig att spela ut kortet oordning. Det finns ju egentligen en politisk vilja för det. Vi vill gulla med de små muslimerna som inte kan ta ansvar för vad de gör.

Dock kommer många proffstyckare att klaga i så fall. För man har då gett våldsverkare rätten att styra vad som får sägas i det offentliga rummet. Det är en sorts utpressning som setts förut till och med av höga företrädare för muslimer i förorten: "Om samhället inte gör som vi vill kommer vi kaosa."

Tänk på att lagarna kom till just för att skydda dem med "fel" åsikter och för att förskjuta makten från dem med pengar och inflytande till vanligt folk.

Men allt kokar ner till att islam inte fungerar i ett civiliserat samhälle, man måste välja bort det ena.
Senast redigerad av SirDuke 2022-04-16 kl. 12:13.
Citera
2022-04-16, 12:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Och hur många var babbarna då? Hundratalet poliser kanske inte var tillräckligt för att ingripa helt framgångsrikt?
3 st o polisen ingrep ej
Citera
2022-04-16, 12:12
Medlem
Polisen måste sluta dalta sätt in tårgas vattenkanoner och gummikulor.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Om du i grupp anfaller poliser och använder dödligt våld i form av stora stenar på kort avstånd får svensk polis skjuta verkanseld. Därför de inte gör det är för polisen styrs av S, alla höga polischefer är sossar.

Svensk polis är endast bra på att skjuta oskyldiga pojkar med downs syndrom
Citera
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Men jag säger så här. Ska någon bränna Bibeln på Sergels torg eller dylikt, då kommer jag med stenar.
Lägg därtill att han under bokbränningen kallar kristendomen för den dummaste idéen som finns i världen. Jesus för mördare, get,- hund- och grisknullare samt lögnare och alla kristna för efterblivna.

Men jag tycker att det är en hemskt okristlig reaktion av dig. WWJD? Vänd andra kinden till, bara. ''Fader, förlåt dem, ty de förstår inte vad de gör.''

Jag säger så här: skulle någon bränna Charles Darwins Om arternas uppkomst (eller Dawkins, Feynmans etc böcker) och hållit ett långt, liknande tal om darwinism eller ateism hade jag... skrattat.
Det hade varit för komiskt.
Jag uppmuntrar inte till bokbränning, men jag är faktiskt nyfiken på hur darwinister och ateister hade reagerat vid en liknande bokbränning.
Citera
2022-04-16, 12:13
Medlem
glajarns avatar
Den enda som gick vinnande ur detta var Paludan som bevisade vilka idioter det finns i Sverige. Hoppas dom åker dit och får dryga böter och långa fängelse straff. Detta är resultatet av oansvarig invandringspolitik. Hoppas våra politiker är nöjda nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in