2022-04-16, 11:58
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Eftersom du fokuserar på den som har lagen på sin sida kan ju indikera på att du inte uppskattar friheten. Om det är några som inte skulle ha kvar medborgarskap är det dom som vandaliserar och bryter mot lagen

Jag uppskattar inte friheten för utlänningar att komma hit och bränna böcker bara för att jävlas. Nej det stämmer. Hade inte uppskattat att pederasten haft friheten att onanera offentligt heller. Som tur är är vi inte så pass dekadenta i vår låt gå mentalitet att vi tillåter det (än).
Citera
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Och det kom du på nu? Förstår inte hur folk ens kan gå in på den skitsidan och sponsra dom.

Sa jag att jag kom på det nu?..
Jag understryker ett faktum.
Dessutom visar jag på en verklighet.

Många svenskar är inte mer upprörda eftersom de inte visats de videos som syns här på Flashback. Och det lilla som skrivs vinklas till att det är fascistnazisternas fel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Förstår inte hur polisen kan tappa kontrollen över sina fordon vid tre tillfällen. En gång kan ju ske av misstag men tre visar på inkompetens.

Jag tror att antingen finns det allvarliga problem inom poliskåren eller så lämnar man fordonen medvetet under dålig uppsikt för att kräva mer resurser eller för en politisk agenda. Vad jag kan se rör det sig om ett hundratal stenkastare vilket polisen definitivt ska klara av.

Är nog en politisk agenda. Rätt uppenbart att flera av dessa demonstranter behöver låsas in eller utvisas för alltid. Nu har polisen fått vatten på sin kvarn. Dags att agera.
Citera
2022-04-16, 12:01
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag känner djup sorg idag. Att vårt fina Sverige som en gång var en så fridfull och tryggt plats att leva på blivit som en krigszon. Om inte polisen kan skydda sig själva, hur skall de kunna försvara medborgarna? Jag tycker det är dags att byta ut bidragen mot matkuponger på Lidl och klädkuponger på Myrorna. Nästa steg är att återta svenska medborgarskap och påbörja återvandring. Något drastiskt måste ju göras. Kan man inte sköta sig och attackerar våra poliser skall man inte bo här.
Du har en poäng!
Citera
2022-04-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Varför ingriper inte polisen mot stenkastarna, bilbrännarna osv, varför grips dom inte? Polisen har skyddsutrustning, vapen med mera. Men man vill inte, för det är invandrare. Det kan förvärra det, så man låter det passera hellre än att gripa personerna. Så jävla bedrövligt av polisen precis som vanligt, hur ska det se ut om säg 10 år, om 20 år med den taktiken, man skjuter det ju bara framför sig.

Nu har man backat och protesten mot islam har inte kunnat genomföras ännu. Antidemokrati är myndigheternas signum när det gäller invandrare, dom har alltid rätt och gör aldrig fel, man ska aldrig ingripa och ta i med hårdhandskarna mot dom.

Kan vara så att polisen inte har resurser att agera tillräckligt just där och då. Tänk på att man måste antingen lyckas helt eller misslyckas helt, något mellanting lär inte finnas då en halvmesyr antagligen gör att man förvärrar situationen.

Därmed är det ju inte säkert att man avstår från att gripa dem. En annan taktik är att notera vilka det är som begått brott och sedan bara åka och hämta dem när situationen lugnat ner sig. Här kan det dock vara så att lagen sedan inte tycker att det är tillräckligt allvarliga tilltag för att rendrera i lämpliga konsekvenser.

Sen skall man också ha klart för sig vilka befogenheter polisen har.
Citera
2022-04-16, 12:04
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En skribent härinne undrade varför vi inte sätter in militären. Är inte det att göra det svårt för sig? Varför inte bara neka aset demonstrationstillstånd nästa gång aset ansöker.

Det är svårt att släppa misstanken på att snuten medvetet beviljar aset tillstånd för att i akt och mening starta de kravaller vi ser. Det är för att stärka SD:s ods nu, under valåret. Svensk polis har daltat med SD ända sen de öppnade sin första valstuga. På så vis är Stram Kurs stand-in för bruna sd.

Starka krafter uppammar alltså orosungar eller kravaller för att vi ska få skåda vad hemska muslimer är. Detta är en grov underskattning av svenskens intelligens. Ännu kan vi lägga ihop två och två samt urskilja orsak och verkan. Svensk polis är inte att lita på ur demokratisk synpunkt och har aldrig varit.

Demokrati och yttrandefrihet hänvisar dom bara till när dom ska förklara varför de beviljar aset demonstrationstillstånd gång på gång. I Sverige räknas varje heilande som hets mot folkgrupp. Varför skulle då inte ett uppammande av kravaller ge samma brottsrubricering? Paludan har tidigare dömts två gånger för hets mot folkgrupp enligt svt Nyheter i går.

Palludan har samma mål med sina uppvisningar som polisen har när dom bevilja honom tillstånd: kravaller. Observera att detta är målet: kravaller. Så att ingen missar vad "hemska" de muslimska invandrarna är.

Detta beviljande av tillstånd för Paludans framträdanden är helt enkelt ett svek mot demokratin och mot Sverige som land. Dags för Morgan att ta polischef Thornberg i örat och ge honom en överhalning. Det förtjänar han många gånger om.

Herr Molgan når inte till örat..
Citera
2022-04-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är lite pinsamt för dem. Först förlorade dom fordonen i Linköping och sedan även i Örebro. I Örebo kunde man tom åka runt i foroden. Brukar dom inte förstärkningsvapen som MP5 i fordonen? Nu har kriminella kommit över polis persedlar ,som kan användas för att skicka låtsas polisen till gamlingar.

Snart är det ok att prata Rinkeby Svenska som polis, därav bli ännu svårare att se skillnad på en äkta polis och fejk polis. Det finns rättsfall där folk har bivt åttalade för dom har lånat den där ljusblåa polisskjortan ifrån 70 talet. Nu har tappat bort massor med polis utrustning.

Ett antal rika svenskar kommer inom en snar framtid bli rånad i sitt hem av män i äkta poliskläder, stulna ur polisfordonen som övergavs till horderna.

De poliser som överger sina fordon skall åtalas, avskedas och få betala skadestånd för vad fordonen kostar. De är att liknas vid desertörer.
Citera
2022-04-16, 12:05
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Kan vara så att polisen inte har resurser att agera tillräckligt just där och då. Tänk på att man måste antingen lyckas helt eller misslyckas helt, något mellanting lär inte finnas då en halvmesyr antagligen gör att man förvärrar situationen.

Därmed är det ju inte säkert att man avstår från att gripa dem. En annan taktik är att notera vilka det är som begått brott och sedan bara åka och hämta dem när situationen lugnat ner sig. Här kan det dock vara så att lagen sedan inte tycker att det är tillräckligt allvarliga tilltag för att rendrera i lämpliga konsekvenser.

Så är det inte alls. Hundratalet poliser stod redo att ingripa i Linköping men fick order om att inte göra ett skit.
Citera
2022-04-16, 12:06
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Förstår inte hur polisen kan tappa kontrollen över sina fordon vid tre tillfällen. En gång kan ju ske av misstag men tre visar på inkompetens.

Jag tror att antingen finns det allvarliga problem inom poliskåren eller så lämnar man fordonen medvetet under dålig uppsikt för att kräva mer resurser eller för en politisk agenda. Vad jag kan se rör det sig om ett hundratal stenkastare vilket polisen definitivt ska klara av.
Jovisst men polisen är politiskt styrd. Tänk om polisen svarat och kanske ett par av flyktingarna pliktat med livet. Då hade allt kört igång med hot från nationer i mellanöstern. Svenska flaggor hade bränts inpakistan mm som hände efter teckningarna i den franska tidningen. Samt bojkotten av arla pga teckningar osv.

Dvs vi har politiker som beslutat att vi skall lägga oss och foga oss isf att propagera yttrandefrihet
Citera
2022-04-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

Om du i grupp anfaller poliser och använder dödligt våld i form av stora stenar på kort avstånd får svensk polis skjuta verkanseld. Därför de inte gör det är för polisen styrs av S, alla höga polischefer är sossar.
Citera
2022-04-16, 12:07
Medlem
Är vi påväg mot inbördeskrig i flera städer?
Citera
2022-04-16, 12:09
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Sa jag att jag kom på det nu?..
Jag understryker ett faktum.
Dessutom visar jag på en verklighet.

Många svenskar är inte mer upprörda eftersom de inte visats de videos som syns här på Flashback. Och det lilla som skrivs vinklas till att det är fascistnazisternas fel..

Eftersom det har varit känd fakta att expressen och aftonbladet är en ”kvällsblaska” som vill sälja så många lösnummer/klick som möjligt och du just skrev att det är en skittidning så ja. Det lät som att du nyligen kom till insikt om detta.

Tips. Sluta läsa skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in