2022-04-16, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Men jag säger så här. Ska någon bränna Bibeln på Sergels torg eller dylikt, då kommer jag med stenar.

Då har du ju inte fattat någonting.. Finns ingen poäng med o lägga energi på nån eller kasta sten på den som redan befinner sig i det egna helvetet.
Citera
2022-04-16, 11:11
Medlem
Kämpendahls avatar
När demonstranter kan kapa och åka omkring i en polisbil så undrar man ju hur det är ställt inom den svenska poliskåren. Någon som vet, var det någon av våra dialogpoliser som knäböjde denna gång? Jag tänkte om det ingår i polisens instruktioner att när det börjar hetta till lite så går man ner på knä inför demonstranterna?
Citera
2022-04-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
En icke korrekt bild av verkligheten. Vi är konstant runt topp 10 i BNP per capita förutom några decennier efter andra världskriget låg på plats 1-3 av lätt insedda skäl.

Du kan ta Japan som ett skräckexempel, på 70-talet plats 30, på 90-talet plats ett, och nu plats 30 igen. Det kan gå snabbt när det går utför, speciellt med stängda gränser och minskande/åldrande befolkning.
1992 var det fortfarande enbart Schweiz och Luxemburg som hade högre BNP per capita än Sverige. Idag är det många jämförbara länder som dragit iväg och Sverige ligger oavsett metodologi utanför topp 10.
Citera
Medlem
schtaans avatar
ALLA har ska ABSOLUT ha rätt att demonstera och framföra sina åsikter, men varför just där?? Det finns garanterat ett stort skogshygge/myr i norra värmland som har tinat fram så det går att vara på! Där får dom demonstrera i fred också!
Citera
Medlem
lemmy124s avatar
Fascinerande läsning från DN.se kommentarerna. Verkligen total undergivelse samt respekt för islam.

Samma människor provocerades av Lars Wilks men uppskattade Ecce Homo.

Axelryckning åt bibelbränning säger mig att deras reaktion hade varit.
Citera
2022-04-16, 11:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
1) Polisen provocerar en redan förtryckt folkgrupp (muslimer) genom att bränna en koran mitt framför deras ögon.
2) Svenskar smädar ISLAM.
3) Svenska polisen går in i området och börjar skjuta muslimer.

... och du undrar varför muslimer HATAR svenskar och vill radera dom ifrån jordens yta?

Exakt, vad som saknas nu är några avskjutningar.
Paludan kan bara lyckas med en del, resten måste polisen lyckas vigla upp.

Tror det räcker med två tre stycken Adidas-krigare för att skiten ska komma igång på allvar.

Vi får hoppas det sker i Landskrona i dag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
AVFINANSIERA MUSLIMER!

Jag och väldigt många andra, har inte lust att betala ut deras löner när dom kommer hit och inte kan bete sig.

De flesta är födda här ska du veta så du kan lika gärna flytta om du inte trivs med det. Ju fortare desto bättre. Du är inte välkommen här längre.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När demonstranter kan kapa och åka omkring i en polisbil så undrar man ju hur det är ställt inom den svenska poliskåren. Någon som vet, var det någon av våra dialogpoliser som knäböjde denna gång? Jag tänkte om det ingår i polisens instruktioner att när det börjar hetta till lite så går man ner på knä inför demonstranterna?
Hahahah ja det är nog konstig stämning på polishusen nu.
Citera
2022-04-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kan du förklara varför man skall reta upp och provocera religiösa människor? Är det kanske en umgängesform du vill överföra till alla andra umgängessituationer också?

Jag tror de kristna i Libanon önskat de haft en Paludan som varnade dem för muslimernas riktiga karaktär. Paludan är en hjälte och gör detta med livet som insats.
Citera
2022-04-16, 11:15
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Säg något som står dig nära hjärtat. Sen kommer jag med polis skydd och ska förnedra det.
Det är min rätt. Om du nu utövar våld så ska du sitta inlåst. Jag har min rätt.

Jag anser att han ska betala kostnaden för polisnotan. Det är min åsikt.
Om polisen griper någon för upplopp är det polisen ärende.
Han ansökte om detta och polisen såg risken i detta, därför ska han stå för en del av notan då detta drabbade även samhällets beredskap.
Klart regler och lagar ska respekteras.
Samtidigt ska man respektera samhället i sig.

Det är vackert att en sån man får rätt att demonstrera för att vi är fria i Sverige.

Men sunt förnuft enligt mig är att han förstör yttrandefriheten mot andra extrema i framtiden. Tror du detta ger mer röster till SD? Troligtvis tvärtom.

Lås ut han, Frys ut han, ge han fan inte SÄPO skydd som den förra galningen.

Du svarade inte på frågan, käre bror.

Du tycker alltså på allvar att den som är mest lättkränkt och har störst våldskapital skall bestämma vad som får sägas i det offentliga rummet?

Varför vill du införa pöbelvälde som samhällsskick?

Vart tror du det leder? Till något bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jag vet inte vem jag tycker är dummast polisledningen som tillåter detta i ett kaosområde eller svartingarna som gör upplopp.

Hade blivit exakt samma reaktion om man stod och brände bibeln i ett utsatt område i usa.

Kanske om man gjorde det hos de mest radikala kristna samfunden typ, inte i en valfri trailorpark. Där hade de varit för fulla eller knarkade att de tagit fram korv och gjort den helig.
Citera
Avslutad
Vad många kvinnor det var som brände Koraner och polisbilar.... Just saying... Skriver även här, samma som i tråden med pappan som dödat sin familj och sen sig själv: MÄN förstör precis allt, bara på grund av pockande känslor som de inte kan hantera, på grund av kränkta egon och ett allmänt dramaqueenbeteende som de allra flesta män besitter. Pinsamt, men samtidigt livsfarligt! Ut med alla män till en egen ö, tack! Där kan de våldta varandra, bränna varandras bilar och krypa upp i sina arslen och självdö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in