Citat:
Ursprungligen postat av
Newminority
Ärligt talat Sverige vafan håller ni på med? Är det så här vi blev uppfostrade att hålla på mot varandra? Jag e född på 80 talet och blir gråtfärdig och hur fort de gick utför.:.. Men jag har aldrig någonsin känt mig hotad av Ryssland, eller något annat land för den delen under min uppväxt.. Men beteendet man ser från svensken idag är tragiskt, (menar inte alla, somliga har vettet kvar och håller sig från personliga påhopp och önskan om döda Ryssar)
Är det vårat krig som svenskar? Ja menar har ni som önskar död/jublar åt andras död inget folkvett kvar?
Rädd för Ryssland? Eller helt plötsligt avgudar Ukraina? jävla medgångssupport.. Vår regering drar oss mot krig, inte Ryssland.
Jag vill bli uppdaterad på vad som händer, och man ska lyssna på all info och sen sortera ut det som verkar realistiskt.
Kom igen för fan låt oss lyssna på alla som har något vettigt att berätta om, inga påhopp eller trams. Just nu är det inte vårat krig, hoppas verkligen inte det blir det heller.
Ignorera alla som inte klarar av att diskutera på ett vuxet sätt.
Jag börjar.
Eftersom många diplomater från olika länder väljer att återvända till Kiev så drar jag slutsatsen att dem vet mer än dem ger sken utav. Lät som att de ”regnat” bomber över Kiev enligt vår media för 2 dagar sen? Underligt…
Det är mycket i det här kriget som är större än bara en konflikt mellan Ryssland och Ukraina.
Det handlar om hur Ryssland ser på sin omvärd och deras retorik, och att de vill styra sina grannländers politik.
Det gör att hela Europa känner sig och är hotade, lyssnar du på vad Putin administrationen och jämför det med vad de faktiskt gör kommer du förstå skillnaden.
Du säger att du vill vara uppdaterad men det blir svårt då ena sidan(Ryssland) enbart rapporterar lögner, och inte tillåter objektiva reportrar från sina områden. Sen är det krig så även Ukaina distribuerar en hel del propaganda.
Sen en mängd mer eller mer välvilliga som skapar egna händelser.
Nu är jag är jag äldre en du och har erfarenhet av att samarbeta med olika kulturer. Jag har då erfarenhet av Ryssk administrationen och de var full av korruption rena lögner och en hel del hot(Som i bland verkstäldess). Då pratar jag om ren industriverksamhet och där syftet var att förse sig med pengar(Under hela 2000talet)
Så jag ser ett reelt hot för om Ukraina nu faller eller hade lagt sig platt hade samma krav ställts på fler länder.
Först de gamla sovietstaterna men troligen i förlängningen även gamla varsavapakten och norden.
Sen att man försöker motarbeta en del som oberörda sprider den Rysska propagandan är en del av det, finns nog många som faktiskt vill förstå vad som händer som faktiskt tror det finns en del sanning i den