2022-04-16, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Tror ni media kommer skriva om proryska demonstranter? (Tänker på snubben vid 5sek i klippet nedan)

https://www.youtube.com/watch?v=sbIijpnc9v8

Grabben vid 0.28 som knappt är torr bakom öronen, jäklar vad tuff han är som ska pysa däcket på den brinnande polisbilen..

Ser att flera kommenterat GTs krönikör "som kalla polischeferna för fega ..." han tänker inte i de banorna att polisen börjar få nog av dessa kaosvurmare och genom att tillåta demonstrationerna lyfter frågan vad dessa individer är kapabla till, så sänder de ett tydligt budskap uppåt till styrande politiker.

Vid andra dåd är politiker och polis tydliga i frågan om att värna våran demokrati och frihet, varför ska de böja huvudet för dessa grupper, börjar vi backa här så har vi snart ingen frihet.

Vad gäller våran MSM-media märks det tydligt vad de vill svartmåla och det är "dansken som orsakat upploppen" men ett plus får ändå ges att de har inte blurrat bilder/filmerna så vi ser vilken färg det är på mobben.
Citera
2022-04-16, 01:39
Medlem
Det är lite perverst att en man med en bok kan dra igång ett fullständigt vansinne. Om han kommer innan valet kan han påverka resultatet t.ex..

Media har skött det bra. Det finns många stora headlines just nu men dom verkar prioritera det här. Förmodligen pga bilderna är så extrema.
Citera
2022-04-16, 02:11
Bannlyst
Bara sorlgligt när tom en liberal tidning som Expressen tycker det är ok att "tysta" grundlagsskyddade demonstrationer, bara för man kan provocera vissa grupper. Polisen måste visa att dom sitter på våldsmonopolet inte tvärtom.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/fega-polischefsbeslut-ligger-bakom-valdsamma-kravaller/
Citera
2022-04-16, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Bara sorlgligt när tom en liberal tidning som Expressen tycker det är ok att "tysta" grundlagsskyddade demonstrationer, bara för man kan provocera vissa grupper. Polisen måste visa att dom sitter på våldsmonopolet inte tvärtom.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/fega-polischefsbeslut-ligger-bakom-valdsamma-kravaller/
Rubriken i sig håller jag med om: "Fega polischefsbeslut ligger bakom våldsamma kravaller"

Om polisen redan från början beslutat om tung beväpning, pansarfordon, massarresteringar vid upplopp eller ohörsamhet, massdeportationer av aggressiva och våldsamma muslimer, då hade kravallerna inte inträffat.

Ju längre polisen fegt väntar med de besluten, ju tyngre beväpning, bepansring och massutvisning behövs.

Expressen borde tysta sig själva, motiverat med sitt eget resonemang om att tysta andra.
Citera
2022-04-16, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Kristendomen har präglat och skapat de välstånd i våra västliga samhällen de senaste 1500 åren. Islam har väl så vit jag vet inte fört med sig i något i positiv bemärkelse till våran kontinent.
Arabisk läkekonst och arkitektur stod högt när vi levde i hyddor uppe i Norden. Ingen idé att jämföra med hur det var, vår historia länder oss inte alltid till heder.
Men att det går till så småningom nu, utan att MSM rapporterar det minsta/försöker mörka så mycket det går, är ännu skamligare. Det är ju övergrepp mot vår egen rättstat, av våra egna.
Skjuta strejkande arbetare gick bra en gång, skjuta en downie för inte så länge sen likaså. Men att försvara sin personal och sina tjänstebilar är tabu. (Att försvara allmänheten som betalar pultronerna är givetvis inte på tal)
Citera
2022-04-16, 06:04
Medlem
halvfestligts avatar
Jag tycker rapporteringen är luddig. Det är formulerat så att man inte förstår vem som ställt till med kravaller och kaos. Det står enbart att kaoset uppstod när de högerextrema brände koranen. Expressen, Aftonbladet och Svt beskriver det hela likadant. Gemene svensk kanske inte läser mellan raderna.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Linköping: Våldsamt upplopp med stenkastning i samband med koranbränning (2022-04-14)
https://www.flashback.org/t3409068
Partiledare Rasmus Paludan från Stram Kurs bränner koranen, varpå muslimer kaosar sönder. Polisbilar görs sönder, muslimer som går till våldsam attack mot poliser osv...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade
Polisen betecknar händelser i Linköpingsstadsdelen som våldsamt upplopp. I samband med att det islamfientliga partiet Stram kurs planerat att manifestera har maskerade personer kastat sten mot polis och fordon har vandaliserats.

Här tänkte jag att vi kunde diskutera svensk medias hantering och narrativ av händelsen

- Är fokus på Paludans yttrandefrihet?
- Är fokus på hur synd det är om muslimerna?
- Vilka bjuder SVT och Aftonbladet in? Yttrandefrihetsexperter eller extremister från EXPO?
- Hymlar svensk media med vilka det är som kastar sten och misshandlar folk?
Citera
2022-04-16, 06:44
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ

Expressen borde tysta sig själva, motiverat med sitt eget resonemang om att tysta andra.

Enligt Expressen och Aftonbladets resonemang så bör jag kunna slå sönder deras bilar, och sedan skylla allt på Rasmus Paludan.
Citera
2022-04-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Jag tycker rapporteringen är luddig. Det är formulerat så att man inte förstår vem som ställt till med kravaller och kaos. Det står enbart att kaoset uppstod när de högerextrema brände koranen. Expressen, Aftonbladet och Svt beskriver det hela likadant. Gemene svensk kanske inte läser mellan raderna.
Ja, tyvärr läser många inte mellan raderna.

I många fall fungerar den lögnaktiga och manipulativa propagandan i mainstrem media och skattefinansierad media.

De vet att om de förmedlar sanningen har vi snabbt ett inbördeskrig.

Ett långt och plågsamt helvete av svällande konflikter som är ett direkt resultat av att de under årtionden inte förmedlat sanningen om invandringspolitikens kostnader och konsekvenser.
Citera
2022-04-16, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Enligt Expressen och Aftonbladets resonemang så bör jag kunna slå sönder deras bilar, och sedan skylla allt på Rasmus Paludan.
Du kan skylla på Fredrik Sjöshult på Expressen.

Han har kränkt varenda svensk. Han har kränkt yttrandefriheten.

Jag citerar en modifierad version av Sjöshult när han skriver om Paludan, för att få perspektiv på vad/hur han skriver om andra:
Först: Fredrik Sjöshult är en sorglig figur som tycker sig ha hittat en väg att skända yttrandefriheten utan att riskera att straffas för brottet samhällsomstörtande verksamhet i Sverige.

Och kom ihåg att Sjöshult bara gör sitt jobb åt medie-oligarkerna (judar och kommunister) som driver sin påverkansoperation via Expressen mm.
Citera
2022-04-16, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Jag saknar en kritisk diskussion utav på vilket sätt yttrandefriheten innefattar att nåt utländsk kioskmongo ska få polisskydd för att åka på turné genom Sverige och bränna religiösa skrifter i syfte att på så sätt uppvigla till våldsamma reaktioner.
'religiösa skrifter' som att detta skulle hända med några andra än pedofildyrkarna..

Flytta till öknen om det nu är så hemskt.
Citera
2022-04-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Jag saknar en kritisk diskussion utav på vilket sätt yttrandefriheten innefattar att nåt utländsk kioskmongo ska få polisskydd för att åka på turné genom Sverige och bränna religiösa skrifter i syfte att på så sätt uppvigla till våldsamma reaktioner.
Jag blev så kränkt av ditt inlägg att jag blev oerhört våldsam. Därmed är du en uppviglare som borde tystas, med ditt eget resonemang.

Förstår du problemet med att den som blir våldsam får definiera vad som är tillåtet att framföra, eller söker du polisskydd nu?
Citera
2022-04-16, 09:13
Medlem
cerns avatar
Så här skriver DN's LEDARE
Erik Helmerson: "En enda person vann på kravallerna – Koranbrännaren är Nordens lyckligaste man"

Han outar Koran-brännaren och Påstår att han är nordens lyckligaste man.

Är inte detta definitionen av förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in