2022-04-16, 00:15
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, men hur ska du ändra på någons attityd genom att bränna deras heliga skrift?
Fighting fire with fire?
Paludan är känd islamofob, han hatar muslimer.
Problemet han vill föra upp är muslimerna, han exemplifierar muslimerna genom att bränna en koran och sedan peka på de som reagerar på koranbränningen.
Men om problemet enligt Paludan var de som reagerade på koranbränningen, varför är då inte alla muslimer i Rinkeby, Skäggetorp eller var det nu sker, ute på gatorna och bränner bilarna?
Han lockar enbart ut de mest extrema typerna, och sedan generaliserar en helf olkgrupp utifrån dessa vandaler, precis som alla andra här på Flashback.
Det är en sann bild av de som är våldsamma, men en felaktig bild av den gemene muslimen.
Det du skriver ar val helt sant. En kvot kaosar, sa ser det val ut i valfritt land i mellanostern med, men jag vet inte vad det gor for skillnad i praktiken att det darmed alltid ar en minoritet som forstor for ovriga.
Citera
2022-04-16, 00:15
Medlem
Vad är det med hjälmnumrering dessa dagar. Det är omöjligt att identifera polisen som skjuter mellan 1.19 och 1.23 här. Man ska väl inte tro att någon av hens kollegor kommer 'veta' vem det var som sköt. Iofs kan man nog se att det saknas kulor vid inräkningen men... hmmm....

https://www.instagram.com/tv/CcYmA1sMV4G/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-04-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Polisen uppger i Expressen nyss: Ingen gripen.

Hur är det ens möjligt?
Hur skall man gripa, när det är massa folk som kastar stenar och explosiva föremål.

Dessutom gav polisen upp mitt i allt och folk fortsatte förstöra polisbilar.

Ingen skulle lyckas bli gripen, för polisen blev attackerade.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:

Hur är det ens möjligt?

Det är nog svårt med bevisläget när det handlar om våldsamt upplopp. Många personer på platsen, svårt att utröna vem som gör vad, och poliser som retirerar.

Vi ser samma sak vid exempelvis fotbollshuliganernas upplopp, brukar inte heller vara några gripanden, trots att det minst sagt ser våldsamt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur skall man gripa, när det är massa folk som kastar stenar och explosiva föremål.

Dessutom gav polisen upp mitt i allt och folk fortsatte förstöra polisbilar.

Ingen skulle lyckas bli gripen, för polisen blev attackerade.

Vad säger det om läget i Sverige? Om ordningsmakten?
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Polisen i Expressen nyss: Ingen gripen.

Hur är det ens möjligt? Flera hundra våldsverkare men INGEN gripen.

Är du förvånad? .
Citera
2022-04-16, 00:17
Avslutad
Citat:
Ser inte sydamerikaner, rumäner, ryssar, nordkoraner eller andra fattiga folk som negrer.
Men du har all rätt till din egen uppfattning.

Jag pratade om Afrika, vars länder är betydligt fattigare, mindre utvecklade och odrägligare än din lista.

Men kom ihåg att ryssar och rumäner har ett kommunismhandigkapp pga 70 års diktatur. Nordkorea har det fortfarande.
Citera
2022-04-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Dem är ju upptagna med att hyra ut polisbilar och uniformer till förortsgängen! 🤣

Ja. Och att åka till akuten för sina skador.
Citera
2022-04-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illyrianati
Vad är syftet med koranbränningar btw? Har vi blivit klokare nu?

Inte jag, då jag varit medveten om det här i decennier. Men jag kan garantera dig att muslimpackets agerande har öppnat ögonen för många svenskar, så visst är det många i landet som blivit klokare av det här.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Oliver Cromwell, Korsriddarna och den Spanska inkvisitionen var säkert eniga med dig.
Korsriddarna var europas sätt att göra av med överflödig adel. Ursäkten var att hedningar ( islam ) hade attackerat jerusalem. Inte direkt religionen som via tvångsmedel försökte sprida sig.

Inkvisationen, otäck som den var, var ändå en intern historia. Häxbränningar och annat gott man roade sig med, för att inte prata om alla dessa varianter på tortyr .. vilket även kom att inkludera sedermera hyllade vetenskapsmän (t.ex Bruno, etc).

Nu är det ju inte så att jag försvarar religion - nån av dom alla 4200 eller så - utan ville mest påpeka felaktigheten att kalla kristendom som speciellt våldsam. Den var ett offer för sin tid, om vi med det menar 1200 och framåt.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Hur är det ens möjligt? Flera hundra våldsverkare men INGEN gripen.

Fullkomligt ofattbart.

Den svenska rättsstaten fungerar helt enkelt inte. Vi har sett ett våldsamt uppror där straffskalan för sådant brott ligger mellan 4-10 år och ingen har gripits. Man får säga helt otroligt, men man är egentligen inte ett dugg förvånad.
Citera
2022-04-16, 00:19
Medlem
Att dom inte lärt sig ännu. Kaosandet gynnar bara högern. Sitter fint så där inför valet snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in