2022-04-15, 23:32
Medlem
Problemet, som jag inte tror att de flesta svenskar förstår, är att det vi nu ser på ett fåtal orter skulle kunna ske på flera hundra orter i Sverige – samtidigt.

I princip varenda ort med fler än 5000 invånare har idag en så pass stor andel muslimska invånare att det finns tillräckligt många muslimska unga män som kan göra upplopp. På varenda ort kan dessa gissa snabbt samla ihop ett par hundra personer och gå ut på gatorna. Det är en baggis för dem. Om upploppen sprider sig kan vi snabbt få en nationell kris – kanske till och med något som liknar ett inbördeskrig.

För muslimer tycker såhär generellt. De allra flesta skulle rösta för att förbjuda skändning av koranen om de fick chansen. Och andelen som är beredda att gå ut på gatorna och ta till våld är så pass hög att detta skulle kunna eskalera snabbt.

Nu kanske det inte gör det. Det kanske lägger sig så att svensken får fira påskafton ifred åtminstone. Den här gången. Men vad händer nästa gång som unga muslimer får för sig att de blivit förolämpade? Vad händer nästa gång som de får för sig att de ska tysta oss och skrämma oss så att vi inte vågar skända deras profet?

Kan vi verkligen leva på knä och bara vänta på att det ska smälla igen? Kan vi verkligen låta oss tas som gisslan i vårt eget land? Eller borde vi inte göra upp med det här en gång för alla? Borde vi inte alla gå ut och bränna koraner, så att de kan sätta halva Sverige i brand så att militären blir tvungna att gå in och slå ner deras upplopp en gång för alla?

I en video syns hur en ung muslimsk kille går framåt. Framför honom går en stor grupp poliser – som backar baklänges ut ur vad han uppenbarligen anser är "hans" område. Killen viftar med händerna mot polisen, som om han viftade bort en fluga. Bort, bort, ut, säger han. Och poliserna fortsätter backa. Killen får som han vill. Utan minsta våld lyckas han och hans kumpaner driva ut självaste polisen. Jag förstår polisen, jag hade inte heller velat möta de här bestarna. Men dessa unga män har nu lärt sig att det är dom som bestämmer vem som ska röra sig i "deras" område och inte.

Vi måste ta tillbaka de här områdena på riktigt. Bostäderna måste tillfalla unga svenskar som inte kan flytta hemifrån. Skolorna behövs till svenska barn. Butikerna behöver åter drivas av svenskar. Även svenska barn ska kunna leka i parkerna utan att trakasseras. Det är enda sättet att på riktigt få bukt med problemet. För problemet idag är ju att muslimerna rent krasst är för många. det går inte längre att "sprida ut dem". Det kommer fortfarande hamna tillräckligt många i varje stad för att nya upplopp ska kunna startas och nya problem uppstå.

Så svenskar och den svenska polisen är i numerärt underläge i "deras" områden, kommer de alltid vinna.
Citera
2022-04-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Expressen uppger: Minst 9 poliser skadade i Örebro. INGEN PERSON GRIPEN.

Jag säger det igen, förutom en vek styrning av polisen från politiskt håll. Inkl brist på att ge dom verktyg.

Så är landsortspolisen värdelös på taktiska kommenderingar.

Rinkeby idag, noll polisfordon stulna eller utbrända. Polis grep iaf ett gäng. Video när större välbyggda (manliga poliser) och vettigt SPT tränade släpar iväg en adidasriddare.
Perfekt? Nä - men något borde poliserna på landet lärt sig
Citera
2022-04-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
Jag säger det igen, förutom en vek styrning av polisen från politiskt håll. Inkl brist på att ge dom verktyg.

Så är landsortspolisen värdelös på taktiska kommenderingar.

Rinkeby idag, noll polisfordon stulna eller utbrända. Polis grep iaf ett gäng. Video när större välbyggda (manliga poliser) och vettigt SPT tränade släpar iväg en adidasriddare.
Perfekt? Nä - men något borde poliserna på landet lärt sig

Ja, minst 9 skadade poliser. Och man har inte lyckats gripa NÅGON.
Detta landet alltså!
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu tror jag att du svarade på fel inlägg, eller menar du att detta är värre än kravallerna? Är du ironisk?

Om du själv skulle tvingas välja. Du måste gå ut på ett torg i slumpmässig utvald stad i vårt muslimska land. Du måste bränna koranen, bibeln, någon judisk bok eller Harry Potter del 1, samtidigt som du uttalade hat mot sagan. Du måste dessutom meddela ditt beslut ett dygn i förväg på twitter. Vilken bok skulle du välja sist?

Jag skrev: "Det har skett våldsamheter, bombhot och skadegörelse för mindre"

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Om du själv skulle tvingas välja. Du måste gå ut på ett torg i slumpmässig utvald stad i vårt muslimska land. Du måste bränna koranen, bibeln, någon judisk bok eller Harry Potter del 1, samtidigt som du uttalade hat mot sagan. Du måste dessutom meddela ditt beslut ett dygn i förväg på twitter. Vilken bok skulle du välja sist?
Behöver nog inte svara på den frågan, du vet nog svaret självt.
Och vad vill du ha sagt med det, att det är värre att bränna koranen än bibeln i Sverige?
Det är mycket möjligt att konsekvenserna blir värre, men det var inte det diskussionen gick ut på, utan att det även blir allvarliga konsekvenser av att skända kristendomen, vilket de båda länkarna till Ecce Homo ger bevis på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Givetvis Harry Potter som sista bok om alla måste brännas, Harry Potter tillför någonting till världen!
Jag håller helt med dig! Harry Potter betyder något!
Citera
2022-04-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik

I en video syns hur en ung muslimsk kille går framåt. Framför honom går en stor grupp poliser – som backar baklänges ut ur vad han uppenbarligen anser är "hans" område. Killen viftar med händerna mot polisen, som om han viftade bort en fluga. Bort, bort, ut, säger han. Och poliserna fortsätter backa. .

Svensk värdegrundspolis i ett nötskal. Genus- mångfaldscertifierade. Viktigast av allt.
Muslimsk kille ber poliserna backa - poliserna lyder.

Man tror inte att det är sant.
Citera
2022-04-15, 23:37
Medlem
AnonymStammiss avatar
Den där Rasmus dricker en kall öl nu och skrattar åt alla araber/somalier som stökar. Fem polisbilar är inget med tanke på att rättsväsendet får 53 miljarder varje år.

Otroligt komiskt när en av blattarna blir påkörda, ren karma:
https://www.youtube.com/watch?v=_gxZF8n3kW4
Citera
2022-04-15, 23:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Problemet, som jag inte tror att de flesta svenskar förstår, är att det vi nu ser på ett fåtal orter skulle kunna ske på flera hundra orter i Sverige – samtidigt.

I princip varenda ort med fler än 5000 invånare har idag en så pass stor andel muslimska invånare att det finns tillräckligt många muslimska unga män som kan göra upplopp. På varenda ort kan dessa gissa snabbt samla ihop ett par hundra personer och gå ut på gatorna. Det är en baggis för dem. Om upploppen sprider sig kan vi snabbt få en nationell kris – kanske till och med något som liknar ett inbördeskrig.

För muslimer tycker såhär generellt. De allra flesta skulle rösta för att förbjuda skändning av koranen om de fick chansen. Och andelen som är beredda att gå ut på gatorna och ta till våld är så pass hög att detta skulle kunna eskalera snabbt.

Nu kanske det inte gör det. Det kanske lägger sig så att svensken får fira påskafton ifred åtminstone. Den här gången. Men vad händer nästa gång som unga muslimer får för sig att de blivit förolämpade? Vad händer nästa gång som de får för sig att de ska tysta oss och skrämma oss så att vi inte vågar skända deras profet?

Kan vi verkligen leva på knä och bara vänta på att det ska smälla igen? Kan vi verkligen låta oss tas som gisslan i vårt eget land? Eller borde vi inte göra upp med det här en gång för alla? Borde vi inte alla gå ut och bränna koraner, så att de kan sätta halva Sverige i brand så att militären blir tvungna att gå in och slå ner deras upplopp en gång för alla?

I en video syns hur en ung muslimsk kille går framåt. Framför honom går en stor grupp poliser – som backar baklänges ut ur vad han uppenbarligen anser är "hans" område. Killen viftar med händerna mot polisen, som om han viftade bort en fluga. Bort, bort, ut, säger han. Och poliserna fortsätter backa. Killen får som han vill. Utan minsta våld lyckas han och hans kumpaner driva ut självaste polisen. Jag förstår polisen, jag hade inte heller velat möta de här bestarna. Men dessa unga män har nu lärt sig att det är dom som bestämmer vem som ska röra sig i "deras" område och inte.

Vi måste ta tillbaka de här områdena på riktigt. Bostäderna måste tillfalla unga svenskar som inte kan flytta hemifrån. Skolorna behövs till svenska barn. Butikerna behöver åter drivas av svenskar. Även svenska barn ska kunna leka i parkerna utan att trakasseras. Det är enda sättet att på riktigt få bukt med problemet. För problemet idag är ju att muslimerna rent krasst är för många. det går inte längre att "sprida ut dem". Det kommer fortfarande hamna tillräckligt många i varje stad för att nya upplopp ska kunna startas och nya problem uppstå.

Så svenskar och den svenska polisen är i numerärt underläge i "deras" områden, kommer de alltid vinna.

Väl skrivet. Exakt så är det.
Citera
2022-04-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tillsvidare domen överklagats så gäller den nuvarande instansen.
Och ja, Tingsrättens bedöming är mera trovärdig än valfri skribent på Flashback.
Lycka till med studierna.
Nej det gör den inte då den inte är prejudicerande men fortsätt argumentera för rena osanningar du. Hovrätten kan till viss del vara prejudicerande men he är den enda som är det till fullo. Att en dom fallit innebär enbart att du fått rätt i tingsrätt inte att det är rätt. Roligt med personer som citerar till saker dom inte är kunniga inom och tar det för sanning. Typ som att kritisera ett uppmärksammat fall utan att ha läst domskälen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Om jag köper en Koran, så är just den Koranen min egendom. Jag kan behandla den precis som jag vill, men tyvärr så skulle den inte duga till särskilt mycket mer än dasspapper.
Man kan inte bränna en koran och sedan tro att allt är frid och fröjd .Vi har heder,vi älskar vår religion som vi har rätt att utöva i Sverige med skydd av grundlagen. Vi låter inte folk trampa på vad vi tror på.Vi är inte som er dörrmattor
Citera
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Den är ni svenskar som bränner koraner på torg och uppviglar upplopp. Respektera var tro eller smaka på eld
Respektera yttrandefriheten och lär er hantera era känslor. Ni är definitionen av en beta. Exploderar i ilska över minsta lilla, vågar inte slåss man mot man, ni är flyktingar som inte vågar ta striden. Beta-människor vars liv dikteras av en sagobok, slavar för evigt
Citera
2022-04-15, 23:39
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Det blir mer synligt hur fucked Sverige verkligen är. Hundratusentals muslimer i flertal städer skrikandes Allahu Akbar. Hoppas dom mördar någon multikultisvensk i farten som varit med och gjort detta möjligt. Det man sår får man skörda. Sverige var en gång i tiden ett fantastiskt land och inte det muslimska skithål som Löfvén och Reinfeldt förvandlat det till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in