2022-04-15, 23:11
Medlem
Det här glömmer vi inte. Aldrig någonsin!

https://www.friatider.se/just-nu-polisbil-kapad-av-kravallmuslimer-i-orebro

För 40 år sedan fanns ni inte här!!!!!!
Citera
2022-04-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
Kollat massa klipp från Örebro nu.

Insatsen ser ut att ha förberetts uselt och insatschefen(erna) ännu uslare.

Vilken derbykommendering som helst i Sthlm sköts bättre.

Var är Romeo grupperna med gråa bussarna? De som älskar pepparspray och som kommer från gamla tunnelbanepolisen? De är fan de enda dugliga vi har i Sverige i såna här situationer. Plus regionala insats då (Piketen). Ingen verkar varit i Örebro.
Häst från Stockholm kanske? Verkar inte funnits. Fast well de käkade väl hö efter Rinkeby.

Tänkte lokala polisen att det här löser vi själva. Pinsamt.

De ser ju inte ens ut att ha någon grundläggande SPT tänk, de rörde sig helt okoordinerat. Använde bilarna på lite random sätt.
Många långt nere i stresskonen.

Polisen har gjort sig till åtlöje återigen.

Men så är de ju värdegrundsutbildade och genuscertifierade med. Det är ju ändå viktigast!
Citera
2022-04-15, 23:12
Medlem
Är det ett jävla skämt det här?
Pinsam insats av polisen. Pinsamt. Under all jävla kritik. Hur är det möjligt att tillåta det?
Igår stals polisutrustning?!
Jag hade förstått om det var sjukvårdsutrustning från en ambulans man tog, men det är Polisen. Polisen?!
Man måste ju använda det motstånd som situationen kräver. Detta utarmar ju hela polismyndigheten och rättsväsendet. Är det såhär man ska se på Polisen? Som en grupp tafatta skolbarn man kan ta godis utav?
Jag är gammal nog att fatta att Sverige har problem, av olika art, men att det mesta trots allt är vad det är, och går att jobba med.
Men det här är fan droppen. Hur kan befälen lägga sig gott om natten efter detta haveri? Hur i helvete kan polisen missbedömt hela allvaret så att man backar och inte har tillräckligt med folk där från början?

Herregud.
Citera
Medlem
Vi får hoppas på många sådana här kaos-scener strax innan riksdagsvalet i höst.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Det var du som började prata med mig, jag har aldrig bett om din input.
Det var du som började prata med mig:
Citat:
Farligt för vem?

Citat:
Yttermera så är inte islam en folkgrupp utan en våldsideologi förklädd till religion. Och ja, den har jag en mycket förutbestämd uppfattning om precis som många andra moderna, logiskt tänkande normalbegåvade människor..
Beror ju helt på hur man tolkar den. Om har rätt som det står ovan, hur kommer det sig att exempelvis Indonesien eller Singapore är så pass funktionella och demokratiska samhällen?
Finns ju flertalet exempel på mycket värre stater som är kristna, typ Haiti eller Ryssland.
Senast redigerad av kato85 2022-04-15 kl. 23:17.
Citera
2022-04-15, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Vad mina föräldrar varit innan får stå för dom men jag i skolan här och tog mitt första steg här.Jag vet inget annat.Åker jag till föräldrars land så kommer dom kalla mig utlänning..Gratis din hund?Snarare blivit rånade av höga skatter och även flertal gånger sjukskrivits för att man bränt ut sig genom hårt arbete hela livet.Vad vet du din kackerlacka,bara för ja inte tycker som dig så ska ja åka?Med vilka pengar?Era skatter har tagit allt era tjuvar

Precis, sjukskrivning med sjukpenning. Gratis skola osv. Arbetsklimatet är också bekvämt kontra de flesta länder.

Jag är med på lägre skatter, men i ditt hemland är det garanterat ännu lägre. Du är ju trots allt väldigt missnöjd och olycklig här. Där har de samma religionstro som du dessutom. Svenska flaggan bär ett kors.

Du har uppenbarligen mer likasinnade där än här. Om du blir kallad utlänning, vad gör det? Livet är inte alltid rättvist. Då är det bara att anpassa sig och assimilera sig. Du måste hjälpa ditt hemland. Det är där du hör hemma. Hela din familj, dina rötter och din historia osv. Är inte det värt nånting? Ska du begravas mellan Konsum och Ikea liksom?

Är du bosniak kan du väl dra till Turkiet? Ni vek ju ned er för ottomanerna och blev deras bitch. Sedan blev ni rövknullade av Serberna och flydde hals över huvud till Sverige. Har ni ingen som helst värdighet? Eller åk hem och försök upprätta lite heder åtminstone. Visa var skåpet ska stå. Det är aldrig försent.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han är partiledare för ett politiskt parti som är verksamt i Danmark. Därför rekommenderar jag honom att utföra sina aktioner där. Visst påvisar han att det finns många muslimer som är våldsamma och beredda på att göra uppror mot Sverige, men detta vet de som har studerat ämnet redan om. Hans aktioner leder till att tredje man kan skadas och få egendom förstörd.

Han rör om i grytan, vilket bara är positivt. Araberna måste lära sig att ta seden dit de kommer, svårare än så är det inte. Annars kan de åka hem.
Citera
Medlem
[quote=Troll666|79889734]
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Vad händer under allsvenska derbyn i våra större städer? Upplopp och förstörelse. Sjusiffriga belopp utav mina skattepengar rakt ner i skön så blodpudding ätaren kan få utlopp för sina aggressioner. Mina skattepengar går till att betala för white trash som härjar och har sig. Är det lagligt?

Dessa är ett svenskt problem, vår egen skit. Inget imporerat slödder från mena som vi blivit påtvingade.

Och när har huliganer gjort sådana här upplopp? Aldrig!
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Så kan vi sakta påbörja något slags inbördeskrig och segregera oss.
Låter inte som ett sunt förslag.
Citera
2022-04-15, 23:14
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hade militär eller insatsstyrkan satts in för att KROSSA upproret i Örebro så hade det bemötts med stående ovationer. Bara några Södermalms-hornalister hade gråtit över det, nästan alla vanliga svenskar är jävligt trötta på det här förbannade smutset vi importerat.

Jag kan tycka att polisen borde agerat annorlunda .. eller, jag tycker att polisen borde agerat annorlunda. Men slumpvisa skottsalvor mot demonstranter - även s.k motdemonstranter - är inte vägen framåt.

Däremot, det som ses kasta sten mot poliser, eller molotovs mot polisbilar - där är vi nog ense, oavsett varifrån vår åsikt kommer. Om polisen skall ha våldsmonopol i landet, så måste dom till skillnad från förr numera värna och vårda det - för dom har fått konkurrens.

Men vi SKA inte ha s.k rysk polis i landet, en som vanliga medborgare fruktar. Det är en balansgång, men i fallen Linköping/Rinkeby/Örebro har vi sett att polisen inte klarar det.
Citera
2022-04-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Sverige är ett sekulariserat land där vi inte längre lever efter gamla myter och sagor. Det skall respektera.
Kan man inte det har man inget här att höra.
Likadant får jag acceptera de värderingar och den kultur som råder i Saudiarabien om jag skulle leva där.
Islam är tyvärr inte kompatibelt med en modern västerländsk demokrati.

Ja kan Sverige inte anpassa sig efter deras krav och de inte anpassa sig efter Sveriges krav. Vad göra då? Kina verkade ha en "fiffig" lösning med omprogrameringsläger men det fick lite dålig press ett tag
Citera
2022-04-15, 23:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Man kan även hävda att det är herr Paludan som utmanar yttrandefriheten och ställer den på sin spets, vilket kan fåtill följd att spetsen bryts och lagen blir mera grovhuggen ie. auktoritär.

Nej, det kan man inte, då det inte är vad han gör. Han bränner en samling inbundna papper och pratar lite utan att bryta mot lagen, det är allt. Det ska man ha rätt till enligt våra lagar, oavsett om man heter Rasmus Paludan, Omar Muhammed eller Kim-jong Un.

Reaktionsmönstret som uppvisas från MENA-folket är precis vad han vill uppnå. Hade de betett sig som folk och bemött honom sansat, så hade hela hans kringresande cirkus fallit ihop som ett korthus. Istället väljer MENA-folket att deras primitiva känsloyttringar tydligen ska trumfa svenska lagar, och ger Paludan rätt i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in