Citat:
Ursprungligen postat av
GobbeE
Vad mina föräldrar varit innan får stå för dom men jag i skolan här och tog mitt första steg här.Jag vet inget annat.Åker jag till föräldrars land så kommer dom kalla mig utlänning..Gratis din hund?Snarare blivit rånade av höga skatter och även flertal gånger sjukskrivits för att man bränt ut sig genom hårt arbete hela livet.Vad vet du din kackerlacka,bara för ja inte tycker som dig så ska ja åka?Med vilka pengar?Era skatter har tagit allt era tjuvar
Precis, sjukskrivning med sjukpenning. Gratis skola osv. Arbetsklimatet är också bekvämt kontra de flesta länder.
Jag är med på lägre skatter, men i ditt hemland är det garanterat ännu lägre. Du är ju trots allt väldigt missnöjd och olycklig här. Där har de samma religionstro som du dessutom. Svenska flaggan bär ett kors.
Du har uppenbarligen mer likasinnade där än här. Om du blir kallad utlänning, vad gör det? Livet är inte alltid rättvist. Då är det bara att anpassa sig och assimilera sig. Du måste hjälpa ditt hemland. Det är där du hör hemma. Hela din familj, dina rötter och din historia osv. Är inte det värt nånting? Ska du begravas mellan Konsum och Ikea liksom?
Är du bosniak kan du väl dra till Turkiet? Ni vek ju ned er för ottomanerna och blev deras bitch. Sedan blev ni rövknullade av Serberna och flydde hals över huvud till Sverige. Har ni ingen som helst värdighet? Eller åk hem och försök upprätta lite heder åtminstone. Visa var skåpet ska stå. Det är aldrig försent.