2022-04-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ja, stora delar av svenska folket är sorgliga, men du är sorgligast av dem alla. Du har sett en trend och nu ska du visa att du har förstått det. Bra, jag kan säga att jag är imponerad om du vill.

Men erkänn, min beskrivning av Svenskar, var den inte klockren? Okay, you tell me, varför är det så att ni är så deprimerad, alkholiserade och dystra då? Jag menar, vill du inte kunna känna glädje?
Citera
Medlem
swebarbs avatar
blåjussabotage är väldigt allvarligt sist jag kollade, hur blir det med detta nu efter ikväll ? solklart terror från dom lokala..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
https://youtu.be/DdseJ--IT3k

Video ifrån upplopp.

Polisbilar brändes och längre in i videon så syns inte några poliser alls. Stack dem?

Bedrövligt oavsett....
Nej de blev befodrade till inre tjänst
och de nya polisaspiranterna är på sina första fältdag i civilkläder
verklighetstrogen övning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Men svensk polis är bra på att jävlas med oss vanliga hederliga medborgare, då minsann är dom tuffa. Glöm aldrig att svensk polis är din fiende.

Så är det.
Vi såg ju hur det såg ut under Covid-demonstrationerna. Våld, batonger, tårgas mot vita svenska barnfamiljer. Men nu när muslimerna kaosar backar polisen och tittar på.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Du är ju så pass hjärndöd att du inte ens klarar av att förstå att religion och kultur hänger samman!

Varför är muslimerna värre än alla andra om det inte är fel på religionen?
Du har rätt, men du kan inte ändra på religionen eftersom hela dess existens bygger på ett konservatistiskt tankesätt.
Lösningen ligger alltså i att ändra på folks kulturella traditioner, och det görs inte genom att bränna koranen, det är enbart kontraproduktivt.

Ett annat exempel:
Hedersmord genomförs oftast av muslimer.
Men det är mestadels bland kurder som hedersmorden existerar.
Alltså är det ett kulturellt betingat problem, då det inte är lika förekommande bland andra muslimska folkgrupper.

På samma sätt är alltså lösningen att ändra på de kulturella traditionerna och attityderna, vilket man delvis lyckats med vad gäller de svenska kurderna och deras syn på hedersmord.
Citera
2022-04-15, 21:50
Medlem
Regeringen kommer antagligen att skylla upploppen på Putin (rysk påverkansoperation)?!
Citera
2022-04-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så är det.
Vi såg ju hur det såg ut under Covid-demonstrationerna. Våld, batonger, tårgas mot vita svenska barnfamiljer. Men nu när muslimerna kaosar backar polisen och tittar på.

Det är exakt detta jag menar. Jag skiter i svensk polis. Brukade alltid stå bakom dom, men det har förändrats. Svensk polis är vår fiende. De är sossarna vaktarmé och de är skolade att hata ambitiösa vita män och kvinnor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
Jimmie Åkesson ska, sista hoppet annars lämnar jag landet

Tror du han kan göra det, rent praktiskt? Tar tid att bygga upp polis och försvar tillräckligt för att detta ens ska vara fysiskt möjligt.

Tror snarare vi går mot Balkan-liknande konflikter i Sverige.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Eftersom man drar en hel folkgrupp över en och samma kam, vilket är farligt.

Dessa personer, samtliga på plats, har visat med all önskvärd tydlighet att de inte vill vara en del av det svenska demokratiska samhället, utan snarare är emot det. Vilket i förlängningen skulle betyda att dessa med största sannolikhet inte skulle försvara Sverige vid en invasion och kanske t.o.m. gå emot oss.

Viktigt att poängtera här att det faktiskt rör sig om en specifik grupp människor som utför dessa upplopp och sabotage.

Det rör sig sannolikt om hundratusentals personer, specifikt muslimer från Mellanöstern. De börjar sakteliga visa sitt sanna ansikte. Fördöms inte det här från andra muslimer så måste vi vara på våran vakt och det ska under inga som helst omständigheter ignoreras eller tas lätt på.

Det är därför oerhört viktigt att poängtera vilka det gäller och varför. Om vi inte vet det så kommer vi aldrig kunna lösa problemen eller rikta insatserna mot den specifika gruppen.

Det är viktigare att lagföra de som gör dessa illdåd och ta kontrollen över samhället igen för befolkningens trygghet än att inte försöka kränka olika målgrupper och vara rädd att dra några över en och samma kam.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De återkommande upploppen (med eller utan provokation) visar på behovet av en mer auktoritär stat.
Tyvärr! Jag är i grunden frihetstörstande och gillar inte en överdrivet stark stat. Men det är en nödvändigt ont med det samhälle som av kända skäl skapats under de senaste 30 åren.

I en auktoritär stat hade varken upplopp eller provokationer tillåtits.

Håller med, är själv för en liten icke auktoritär stat, men dessa blattar krossar min utopi. På grund av dessa parasiter så behöver vi en ny Hitler, så enkelt är det.
Citera
2022-04-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Blodig polishjälm..

https://twitter.com/Flingan67/status/1515053155033223171

Samtidigt som Morgan Johansson uppmanar alla att vara lugna.
Citera
2022-04-15, 21:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad anser du själv är orsaken till att många muslimer är terrorister, kriminella och upploppsmakare?
Terrorism? Extrem tolkning av islam (salafism, del av sunni slam)
Kriminella? Kulturellt betingat problem.
Upploppsmakare? Kulturellt betingat problem. Hade det varit religiöst hade vi sett samtliga svenska muslimer gå ut och bränna bilar. Det gör vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in