2022-04-15, 20:35
Medlem
Alla gängkriminella är muslimer och alla muslimer är gängkriminella ☝🐷
Citera
2022-04-15, 20:35
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Fantastiskt att vi bor i en demokrati och har 2 skilda åsikter!

Du tycker alltså att kanske en brandman eller en polis ska få sätta livet till innan nåt görs för stoppa dom här galningarna? Nästa gång kanske är de du som blir skadad.

Så kan man väl inte argumentera? Bara för att jag inte tycker att militären är rätt lösning betyder det inte att jag tycker att det funkar fint som det är.

Tycker snarare att polisens taktik borde ändras. Fram med förstärkningsvapen, piketen, och skjut mer. Ingen polis skall behöva skadas.
Citera
2022-04-15, 20:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Upploppen hade inte skett om inte koranbränningen skett, enkelt.
Berätta nu för mig vad nyttan med koranbränningen är.
Om du inte kan det så kan du bara erkänna att du försvarar en värdelös aktion som enbart kostar skattebetalarna pengar.
Snälla du, det har varit massor av upplopp tidigare, helt utan koranbränningar.
Det underliggande problemet är alltså att det finns folk som anser sig stå över lagen (och därmed alla andra).
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Det där är en reaktion av en otroligt äckliga handling

Det är snarare en otroligt äcklig reaktion på en handling.

Att skada en annan människa genom att kasta stenar, takpannor och bangers i deras huvuden är djupt rubbat. Helt orimligt. Och sjukt.
Citera
Bannlyst
Efter 20 år av konstanta bombräder i mellanöstern, miljontals slaktade, så förstår jag varför dom hatar polisen. Dom vill knappast vara här, men har inget val. Deras länder är förstörda av västerländska bombräder.

Det hade jag också gjort ifall någon bombade sönder allt som betydde något för mig.

Något som svensken inte förstår sig på. Man har aldrig behövt konfrontera verkligheten på det sättet förut. Det tar emot för mycket för svensken att erkänna för sig själv att det är vårat fel att det som sker, sker.

Det är vi som har bombat deras länder, och vi har inte ett smatt att visa upp för det.

Våldet mot polisen är rättfärdigat enligt mig.
Citera
Medlem
asså de sjuka är, Jag såg upploppen i jerusalem, Där sköt polisen mot demostranterna med gummikulor, Har inte svenska polisen vapen som tar gummikulor ?

Det va skillnad på polis i jerusalem och svenska polisen...

Från förra veckan, Det är så här svenska polisen ska agera.

https://www.youtube.com/watch?v=etgUgvjeX5Q&ab_channel=TravelXplorer

Lägg också märke till hur de skyddar sina kollegor när dom griper någon.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Upploppen hade inte skett om inte koranbränningen skett, enkelt.
Berätta nu för mig vad nyttan med koranbränningen är.
Om du inte kan det så kan du bara erkänna att du försvarar en värdelös aktion som enbart kostar skattebetalarna pengar.

Lackmustest av vår grundläggande åsikts- och yttrandefrihet. Det tog hård kamp för att avskaffa hädelseparagrafen i vår lagstiftning. Du smutsar ner vår frihetskamp.

” Hädelse mot kristendomen var straffbart i Sverige. Till exempel dömdes år 1676 Johan von Sack från Kydingeholm i Alunda till döden för blasfemi. År 1706 avrättades landsfiskalen Johan Schönheit för hädelse och spridande av otillåtna skrifter. År 1884 åtalades August Strindberg för hädelse i den så kallade Giftasprocessen, därför att han i en novell hade beskrivit nattvardsvin och oblater som vanliga matvaror. Processen slutade med att Strindberg frikändes. 1949 formulerades lagen om till att kallas trosfrid, och kom då att omfatta även andra religioner, främst med förföljelserna av judendomen i färskt minne. Lagen upphävdes 1970, med hänvisning till att ett särskilt skydd av religionsfriheten inte motiverade inskränkningarna i yttrande- och tryckfriheten. ”
Senast redigerad av Mindbusiness 2022-04-15 kl. 20:47.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Åtta poliser skadade, varningsskott avlossade, polisbil kapad.. Dags att skjuta skarpt kanske? Det är rent jävla skräp och avskum som håller på!
Citera
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Vart stavades det fel eller är du en sån blind gosse
Var heter det. Vad sade du om SFI-lektionerna?
Citera
Medlem
Det borde egentligen bara ges en varning till sådant här pack. Lyder packet inte varningen är det bara att skjuta och veva med batongen tills inget längre rör sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Låt mig summera:

Lördag och allsvenskt derby i en större svensk stad. Resultat, sönderslagen egendom och misshandlade poliser. Mina skattepengar rakt ner i sjön! För vad? 22 bögar som springer efter en boll? Alla white trash aka fotbollshuliganer bör sättas på en båt och skickas till Ukraina så ryssen kan få träna på prickskytte.

Låt mig summera:

Du förstår inte att dom där fotbolls matchen du snackar om kanske drar in 200% i skatte pengar och intäkter en vad du och alla andra betalar i skatt för den matchen. Låt oss skicka dig på matte läger över sommaren med inriktning hur skatter funkar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
https://m.youtube.com/watch?v=0xFp4It6df8

Polis får sten kastad på sig.
Pungträff?
undra om de har skrevskydd som i hockeyn

ännu ett bevis på folkutbytet
de vita kastreras
Citera