Citat:
Ursprungligen postat av
Misogynist
Ännu mer siffror från Ukrainas propagandacenter. Du får ursäkta om författarna av Bucha, Ghost of Kiev och "snart intar vi Moskva!" inte övertygar mig.
Nu har Ryssland börjat sätta in deras höghöjds bombplan också, Tu-22M3
https://t.me/intelslava/25405
"The official representative of the Ukrainian Ministry of Defense said that for the first time since the beginning of the operation, Russia used Tu-22M3 long-range bombers. The bombing hit the Nazis who had settled on the Mariupol "Azovstal".
The use of these bombers is a bad sign for Ukraine. The fact is that the height of the Tu-22M3 is so high that all kinds of stingers and other NATO gifts simply cannot get them. And thanks to the electronic warfare systems on bombers, it is difficult to hit them even with S-300s and BUKs."
Som sagt, Oryx är inte från Ukraina. Hans åsikter är möjligtvis lätt pro-Ukraina som alla andra med lite vett, men det som har listar på sin sida är förluster där det finns bevis. Spelar ingen roll om det är ryska eller ukrainska förluster, allt listas där så länge det finns bevis. I dagsläget har Ryssland förlorat 2899 militärfordon och annan tung utrustning medans Ukraina har förlorat 789 saker av samma dignitet.
Ukraina själva hävdade att över 300 ryska stridsplan/helikoptrar/drönare är nedskjutna. Det är skitsnack. Den bekräftade siffran är 88. Det finns som sagt bilder på varje rysk förlust.
Det finns bevis på 34 nedskjutna ukrainska stridsplan/drönare/helikoptrar (finns fotobevis). Visa bevis på att ”majoriteten av det ukrainska flygvapnet” är förstört - då tror jag på dig. Men problemet är att du inte kan göra det för det finns inga bevis. Sluta tro på propaganda, du bör vara lika kritisk mot rysk propaganda som du är mot ukrainsk.
För att svara dig på det tidigare du skrev gällande Z:a märkningen. Jag hoppas inte att du är såpass okunnig så du tror att alla ryska fordon är märkta med ett Z. Det finns 7-8 olika märkningar. Pansarförbanden märker inte ens sina tanks, de kör med den ”normala” förbandsmärkningen och numret på stridsvagnen. Ryssland och Ukraina använder förövrigt inte samma varianter av T64, T72 och T80… så lycka till att märka om en stridsvagn utan att det märks.