2022-04-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jobbigt det här med allt man kan drabbas av som covid-smittad.

Diabetes, koncentrationssvårigheter, synrubbningar och smärtor.

https://www.allas.se/halsa/nya-ron-covid-19-orsakar-synproblem-sa-manga-ser-dubbelt-eller-suddigt/8229535?fbclid=IwAR354QRInUvo6fAP68LbGx7gbstQwLfMj bEDpHNbo0CFgMjsHfxgmXakq_w

Det är inte konstigt att de infört nolltolerans mot covid i andra länder.

Covid är verkligen inte som andra sjukdomar. Jag undrar om viruset är framställt i ett lab eller inte. Finns ju mycket som talar för att viruset är konstgjort på något sätt.
Nu låter du som en hysterisk psyksjuk konspirationsidiot igen. Sitter du även fortfarande och leker med voododockorna? Man får nästan lite rysningar .

Skämtåsido, vart har du alla bevis för att detta förkylningsvirus är konstgjort? Annars är det konsensus att att djur är den mest sannolika källan till detta coronavirus. Finns inga bevis för din korkade gissning. Allt talar istället för att du som vanligt har fel. Men du tror kanske att det är nezeril eller otrivin som fixat ett nästäppevirus för att öka försäljningen?

PS. Fantastiskt kul att du sitter och läser tanttidningen Allas och samtidigt kallar du andra för kärringar...
Senast redigerad av jerka11 2022-04-14 kl. 07:38.
Citera
2022-04-14, 10:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Från artikeln:

"Forskaren Jan Johansson understryker att de flesta blir bättre av sig själv och att det är ovanligt med svåra komplikationer efter att ha varit sjuk i covid-19."

STÄNG NER!!!11

Eller inte.

De allra flesta ja. Det skulle kunna betyda att 49% inte blir det. Är glaset halvfullt eller halvtomt. Det är helt upp till betraktaren. Glad över att vi har vaccin i alla fall som tycks skydda åtminstone en del.
Citera
2022-04-14, 12:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Så vad tror vi om de två relativt nya undervarianterna till omikron. BA.4 och BA.5?
BA.4 som upptäcktes i jan och BA.5 från feb.

BA.4 finns nu i Tyskland, Belgien, Danmark, Storbritannien och Botswana och BA.5 i Botswana och Sydafrika.

Hade vi bara testat ordentligt hade kanske vi även hittat BA.4 i Sverige.

Som jag förstår det har man hittat under 200 fall en så länge.

Kan detta vara undervarianter som tar över efter BA.2?

Eller blir det XE som tar över?
Den nya varianten omikron XE är en kombination av de två tidigare kända undervarianterna till omikron, BA.1 och BA.2.

XE upptäcktes för första gången den 19 januari i Storbritannien och idag har cirka 700 fall av den nya varianten påträffats i landet, sannolikt är antalet smittade betydligt högre.
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/844915/det_har_vet_vi_om_den_nya_coronavarianten_omikron_ xe

Det börjar väl bli dags för en ny variant.
Citera
2022-04-14, 18:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Så vad tror vi om de två relativt nya undervarianterna till omikron. BA.4 och BA.5?
BA.4 som upptäcktes i jan och BA.5 från feb.

BA.4 finns nu i Tyskland, Belgien, Danmark, Storbritannien och Botswana och BA.5 i Botswana och Sydafrika.

Hade vi bara testat ordentligt hade kanske vi även hittat BA.4 i Sverige.

Som jag förstår det har man hittat under 200 fall en så länge.

Kan detta vara undervarianter som tar över efter BA.2?

Eller blir det XE som tar över?
Den nya varianten omikron XE är en kombination av de två tidigare kända undervarianterna till omikron, BA.1 och BA.2.

XE upptäcktes för första gången den 19 januari i Storbritannien och idag har cirka 700 fall av den nya varianten påträffats i landet, sannolikt är antalet smittade betydligt högre.
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/844915/det_har_vet_vi_om_den_nya_coronavarianten_omikron_ xe

Det börjar väl bli dags för en ny variant.

Intressant. Vad vet man? Är den mildare eller farligare jämfört med tidigare varianter? Ger infektion av tidigare variant immunitet mot senare variant? Vad är det för varianter som nu florerar i Kina?
Citera
2022-04-15, 11:13
Medlem
Citat:
Intressant. Vad vet man? Är den mildare eller farligare jämfört med tidigare varianter? Ger infektion av tidigare variant immunitet mot senare variant? Vad är det för varianter som nu florerar i Kina?

Dom är alla helt livsfarliga!

Du gör bäst i att stanna kvar i din bunker tills din visumansökan i Kina gått igenom..
Sen kan du leva fritt resten av livet (så länge du inte kritiserar regimen)
Men det skulle du ju aldrig göra..
Citera
2022-04-15, 12:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Sydkorea lättar på restriktionerna nu trots att det fortfarande finns ett virus som i sällsynta fall kan leda till diabetes, blodproppar och synrubbningar. Sjukt. Var är hänsynen till människovärdet?
Citera
2022-04-15, 14:43
Medlem
Konstaterade att jag har Covid igår, rejäl feber, elt sänkt idag, rullgardin neddragen. Men inte i närheten av så dålig som jag varit på vanliga influensor. Det man funderar på är om man skall råka ut för mer långsiktiga konsekvense.
Citera
2022-04-15, 18:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Konstaterade att jag har Covid igår, rejäl feber, elt sänkt idag, rullgardin neddragen. Men inte i närheten av så dålig som jag varit på vanliga influensor. Det man funderar på är om man skall råka ut för mer långsiktiga konsekvense.

Det visar sig säkert med tiden. Hjärtbesvär kan visa sig långt efteråt.

Man bör nog vaccinera sig var 4e månad om man löper risk att bli smittad. Då smittspridningen varit massiv i Sverige finns det risk för att vi står inför en tickande hälsobomb. Hjärtbesvär, diabetes, synproblem, nedsatt fysisk och psykisk prestationsförmåga. Kommer Försäkringskassan att ersätta och i så fall med hur mycket?
Citera
2022-04-15, 19:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Man bör nog vaccinera sig var 4e månad om man löper risk att bli smittad. Då smittspridningen varit massiv i Sverige finns det risk för att vi står inför en tickande hälsobomb. Hjärtbesvär, diabetes, synproblem, nedsatt fysisk och psykisk prestationsförmåga. Kommer Försäkringskassan att ersätta och i så fall med hur mycket?

Denna "tickande hälsobomb" är ingenting jämfört med den metabola pandemin som existerat i decennier. Vi har redan sanslösa mängder människor som lider av dessa besvär till följd av dålig kost och livsstil. "Covid" lär knappast göra till eller från.

Och varför skulle försäkringskassan ersätta någon? Ska de ersätta dig för att du blir tjock av att äta chips också eller?

Men jag förstår att det här med eget ansvar inte existerar i din värld. Kommunism FTW.

Och "vaccinera sig var 4e månad"

Ja, Sverige har väl köpt in 75 miljoner doser som i princip ingen är intresserad av så har du tur kan du nog köpa dem alla till ett billigt paketpris om du väntar några månader till. Då kan du sitta därhemma med en spruta i armen konstant sen. Blir ett bra komplement till din hazmat-dräkt och de kvadruppla munskydden. Så att du är ordentligt skyddad mot "Covid-19".

Alternativt får du väl skaffa fake-leg så att du kan bli erbjuden nya doser redan nu.
Citera
2022-04-15, 19:50
Medlem
Citat:

Märkligt detta med alla dina skräckprognoser..
Jag känner inte en käft som fått några men (varesig av covid ELLER vaccinet, som några andra pajasar försöker påstå)
Några få har varit rejält slitna i några månader, men det händer faktiskt efter diverse åkommor som influensa eller dyl också..
Citera
2022-04-15, 19:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag känner inte en käft som fått några men (varesig av covid ELLER vaccinet, som några andra pajasar försöker påstå)
Några få har varit rejält slitna i några månader, men det händer faktiskt efter diverse åkommor som influensa eller dyl också..

Du kanske inte känner några andra än dina löss? Jag kände två som dog och i alla fall en handfull som blivit rejält dåliga, så pass att de behövt sjukhusvård. Har men över 1 år senare...
Släpper de vaccin för personer under 65 år snart överväger jag att ta en fjärde spruta. Om inte hoppas jag att jag blir erbjuden vaccin till hösten.

Dina och andras "what-if-jämförelser" ger jag inte mycket för.
Citera
2022-04-15, 21:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Samma här. Känner inte till en enda som haft några större problem med Covid. I IMBILDENS umgängeskrets däremot verkar det krylla av svårt sjuka covidsmittade. Konstant. Frågan är ju vad det är för människor han umgås med egentligen. Jag gissar att de antingen är påhittade eller med i de immunokomprimiserades riksförbund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in