2022-04-15, 15:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harland
folk använder sig utav skeva tankar för att utföra sin "rätt" att förarga utsatta områden och kalla det för grundlagsskydd.

I Sverige får tycka och tro att folk har skeva tankar och visa det genom att bränna upp ex koranen, bibeln, ett partiprogram eller Emil i Lönneberga böckerna.

Men i Sverige är förbjudet att förstöra andra människors (eller samhällets) ägodelar så du får inte stara upplopp och bränna bilar eller förstöra butiker.
Citera
2022-04-15, 15:57
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ingen svensk skulle bete sig som de muslimska lössen gör ifall en bibel skulle brännas. Skicka hem terroristerna. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.

Det är helt korrekt, kristna kulturer som vi då tillhör, även om inte många svenskar går i kyrkan och ber, så har vi kristna värderingar. Skämt om Jesus etc. har aldrig bidragit till upplopp här.
Om det finns en gud som skapat allt, då har gud även skapat humorn.

Jag hoppas att polisen framöver får lov att gå framåt med mycket kraftfullare tag, då speciellt när man ger sig på polisen och deras bilar. Jävla skitpack som gör så, på båda sidor.
Vill de uttrycka sig våldsamt, ska de få våld tillbaka.
Citera
Medlem
hyssasess avatar
Varför är Rasmus i Sverige o bränner koranen? Han är ju dansk?

Vad har han för intresse av att komma till Sverige i propagera sina åsikter?

Larvigt att bränna böcker tycker jag. Jag har förståelse för att man är mot att samhället islamiseras men människor måste fortfarande få ha vilken tro de vill.
Citera
Medlem
Tycker man ska gripa Paludan. Han har kostat samhället flera miljoner bara på en dag.
Citera
2022-04-15, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Det ligger politiska beslut bakom att låta kriminella muslimer få härja fritt i Sverige. Så länge 90% av dem röstar på sossarna kommer S låta dem härja fritt.

Detta är den största förnedringen av svensk polis någonsin och ingen blir nog förvånad en kvinnlig polischef satt som insatschef.

Detta kommer tystas ner och sedan forsätter statsmedia Putin och rysshetsen, allt för att lura svenska väljare.

Den här planen går nog betydligt djupare än att enbart skaffa röster åt sossarna. Även om det kanske är en liten del av det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Folk är rädda för Putin men det värsta hotet har vi här. Poliserna flyr och våldsverkarna vinner gång på gång. Fruktansvärt.
Nej polisen lyckades bra idag i Rinkeby.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Folk är rädda för Putin men det värsta hotet har vi här. Poliserna flyr och våldsverkarna vinner gång på gång. Fruktansvärt.

det ena utesluter inte det andra, man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. skulle ryssland anfalla sverige skulle muslimerna börja plundra direkt. skulle turkiet hamna i väpnad konflikt med sverige skulle de agera femtekolonn. men visst, det är mer sannolikt med ett inbördeskrig, som i början är lågintensivt. alltmedan medierna beter sig mer och mer som i putins ryssland
Citera
2022-04-15, 15:59
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Tagit från tidningen ”Corren” bakom betalvägg, så det får anses som trovärdigt.
Även lamotte har flera liknade vittnesmål från poliser på sin Facebook.

Kan vara så och jag förstår polisen, finns ingen anledning för någon enskild polis att sticka ut hakan här, det kommer svida. Men det kommer avfärdas som icke trovärdigt som anonymt. Speciellt när det ser ut att vara skrivet av någon tonåring som förläst sig på hetsrunkarlitteratur från Wilderäng.

Även om det inte är skrivet av en polis kan det så klart spegla känslorna i Skäggetorp idag. Att de fått vad de röstade på är ett annat sett att se på det.
Citera
2022-04-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Varför är Rasmus i Sverige o bränner koranen? Han är ju dansk?

Vad har han för intresse av att komma till Sverige i propagera sina åsikter?

Larvigt att bränna böcker tycker jag. Jag har förståelse för att man är mot att samhället islamiseras men människor måste fortfarande få ha vilken tro de vill.
Ja känns lite fånigt. Det är som att jag ska gå på en gay festival sedan springa runt och säga att bögar inte få leva.

Klart man åker på däng.
Citera
2022-04-15, 16:01
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Helt sjukt, polisen har ju våldsmonopol i Sverige. Skjut några varningskott så ska ni se att buset flyttar på sig och gör dom inte det får man väl fälla ett par med skott i benen tills de andra drar sig därifrån. Hur kan de tillåta att deras bilar och utrustning blir vandaliserad och stulen?

Det är svenskt att tolka allt till det bästa och tro att folk är lika förnuftiga som en själv. Lägg till en dos naivitet. Som att tro att polishatet inte finns. Polisen vill ju så väl!

Hela analysen haltar. Det kommer att ta ett tag innan polletten trillar ner hos politikerna och omsorgstanterna - ja en del omsorgstanter är även polischefer. Sent ska syndarn vakna. Men nästa gång blir det skott i benen. Och större massgripanden, identifiering och lagföring av alla som hejar på och medverkar. Deltagande i allmänt upplopp ska berättiga till fängelse i normalfallet. Vakna!
Citera
2022-04-15, 16:01
Medlem
Det kanske är dumt att bränna koranen men det är fullt tillåtet att bränna både bibeln och koranen i Sverige, det måste man lära sig om man ska bo och leva här. Däremot är det inte tillåtet att bränna bilar eller att kasta sten på poliser, det är också en sak som de måste lära sig.
Citera
2022-04-15, 16:02
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Ja känns lite fånigt. Det är som att jag ska gå på en gay festival sedan springa runt och säga att bögar inte få leva.

Klart man åker på däng.

Men upploppet går inte att rättfärdiga, inte så att Kristna i Sverige skulle skapa upplopp om nån ställde sig o brände bibeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in