Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
När e man rik ?
När man har en miljon i buffert ?
Ja alltså basplagg typ linnen , kalsonger köper jag på lager157 , eller storpack av björnborg och använder de kanske 10-20 ggr och efter 20+ tvättar brukar formen tappas lite eller om de är skumma fläckar i kalsongerna .
Men ja . Även kändisar tvättar ....kanske inte i tvättstuga men dom gör de
Jag har det gott ställt, behöver inte tänka på pengar. Det sägs ju att man inte blir lycklig av pengar och det är nog helt sant, men det är lättare att vara olycklig vid avsaknad av pengar. Jag har börjat från noll, hade inget när jag flyttade hemifrån, levde mycket snålt de första åren. Men men mycket jobb - övertid, pluggande -extrajobb så blev det bättre och bättre. Sen har jag jobbat mig uppåt och har det idag mycket bra.
Hur som haver så handlar även jag på lager 157. Jag kan även handla på andra billiga ställen, men jag kan även köpa dyrare fritidskläder. Men att man skulle slänga något efter en användning även om jag har råd, varför skulle man?
De som möjligen slänger kläder efter en gång kan jag nog mycket väl tänka mig är Instagram/Youtube influensers - horor som då har många följare och som företag "skickar gratis" till. Normala människor som är rika/har gott ställt tvättar och städar själva. Sen bor vi inte större än vi behöver/vill och vi vill inte släppa in okända i onödan. Dessutom tycker nog jag att man tar hand om sin egen skit.