2022-04-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Muslimer får skrika Allahu akbar men inte förstöra egendom, gå till handgripligheter mot person, hota någon med våld samt förstöra eller ta annans egendom.

Varför gäller detta endast muslimer? Finns ju andra grupper i vårt samhälle som gör samma saker och det blir inte mer än en notis i media. Jag bor i Solna och har en hel del att säga om black army/ultras och deras äventyr.
Citera
2022-04-15, 11:20
Avslutad
In med tasers,pitbulls, ridande poliser, batonger,vattenkanoner å gummikulor och röj!!
Citera
2022-04-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
jag har svårt att förstå hur det är tillåtet för vanliga människor att stå på en polisbil. Den kulturmarxistiska eliten tillåter förstås detta för sina VIP's.

Det är inte tillåtet , skall åtalas och bestraffas .
Men vad vill ni polisen skall göra , eller vi inför lite batalj idelogi ??
Citera
2022-04-15, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så du vill ha demonstrationsfrihet men förbjuda motdemonstrationer?
En röst i taget liksom.
Men då finns ju ingen demonstrationsfrihet..

Men om motdemonstranterna stör tillräckligt mycket så går det ju inte att demonstrera? Man får acceptera att man kan riskera höra åsikter som man personligen inte håller med om, det är så demonstrationsfrihet fungerar i praktiken.

Jag har hört kommunister som håller tal på torg som exempel, vill de skämma ut sig och dumförklara sig själva får de göra det.
Citera
2022-04-15, 11:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Varför gäller detta endast muslimer? Finns ju andra grupper i vårt samhälle som gör samma saker och det blir inte mer än en notis i media. Jag bor i Solna och har en hel del att säga om black army/ultras och deras äventyr.

Whatabout. Ta den frågan i ett annat delforum tycker jag.

I den här tråden diskuterar vi muslimer som eventuellt har begått brott.

Att olovligen förstöra annans egendom är ett brott.

Har babbarna som protesterar mot Paludan ens ett demonstrationstillstånd?
Citera
2022-04-15, 11:24
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Varför slår man inte till EXTRA hårt mot Livets Ord, Jehovas Vittnen eller Mormonerna?
Dom kan ju vara skogstokiga och en del av deras åsikter är odemokratiska.

Finns ingen anledning till det. Även om också de är vidskepliga nötter accepterar de svensk lagstiftning såsom den är. Islamister sätter sharia framför svensk lag och det kan inte det sekulära svenska samhället tolerera.
Citera
2022-04-15, 11:26
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Din efterfrågade nyanserade debatten har inte lett någonstans utan situationen har bara blivit värre med åren. Alldeles FÖR LÄNGE har man "förstått" dessa kaosblattar. Det är FEL METOD. De själva kan inte förstå att svensken inte gör ngt utan låter dem hållas.

De får tro vad fan de vill, men så fort de förstör det för någon annan då ska de straffas HÅRT!.

Fortfarande ingen som försvarar våldet, så du hjälper ju inte riktigt till. Men för all del, visa några exempel på att en nyanserad debatt existerat och hur den misslyckades för jag har då inte sett någon.

Absolut så ska folk som förstör straffas, men så länge som polisen går in och förstör företags verksamhet med våld, eller hittar på dödshot och misshandlar människor eller systematiskt trakaserar människor i utsatta områden och folk är tysta och verkar tycka det är okej så har jag svårt att ta någon som vill utkräva straff åt ena hållet men inte åt det andra seriöst.
Citera
2022-04-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Finns ingen anledning till det. Även om också de är vidskepliga nötter accepterar de svensk lagstiftning såsom den är. Islamister sätter sharia framför svensk lag och det kan inte det sekulära svenska samhället tolerera.
Men alla muslimer är inte islamister.
Skilj på det.
Islamisterna skall bekämpas och förbjudas, helst.
Muslimer skall inte som grupp dito.
Dessutom är inte muslim samma som troende.
Det finns sekulära personer trots att de föddes som muslimer.
Liksom tex jag som icke troende svensk och född och döpt kristen.
Senast redigerad av Japanskrapan 2022-04-15 kl. 11:30.
Citera
2022-04-15, 11:31
Medlem
Glad Påsk Sverige! Ha ha!

Islamistiska Påsk-Trullerna tillbringar lite multi-kulti sväng bling bling till det tråkiga gråa Sverige!

De e bara att njuta 100% nu när man får äntligen leverans på det vad man har beställt i flera år i streck!

ROFLMAO LOLll!

Hälsningar fra Finnjäfvellandet
Citera
2022-04-15, 11:31
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Whatabout. Ta den frågan i ett annat delforum tycker jag.

I den här tråden diskuterar vi muslimer som eventuellt har begått brott.

Att olovligen förstöra annans egendom är ett brott.

Har babbarna som protesterar mot Paludan ens ett demonstrationstillstånd?
Får jag motdemonstrera?
Du har alltid rätt att uttrycka dina åsikter men du får inte störa ut en annan demonstration. Du får inte heller utföra en brottslig handling för att uttrycka din åsikt, som till exempel att riva ner plakat, kasta saker eller ge sig på polisen med mera.

Måste jag ha tillstånd för att motdemonstrera?
Ja, i de flesta fallen.
Citera
2022-04-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vad är en "mörkermänniska"? Jag uppmanar till en nyanserad debatt där man inte drar alla muslimer över en kam, för vad en mindre grupp muslimer gör. Jag har inte någonstans försvarat våldsamma upplopp och kaos. Däremot försvarar jag religionsfrihet och yttrandefrihet (starkare än den som finns idag, även för sådana som Paludan).

Lär dig hålla flera tankar i huvudet samtidigt om du ska fortsätta diskutera med mig.

Du säger att det "behövs en reformation" inom Islam och att det inte kommer att hända genom att "elda böcker".

Vi pratar nog om olika saker helt enkelt utifrån olika antaganden om vad som är relevant för tråden. Hur man bäst skulle reformera Islam är en fråga som inte direkt angår eller intresserar mig, tror dock att bränna koraner och visa på att de har fel är bra väg me kan ha fel (precis som att svartas nya rättigheter eller Gallileis uttalanden var "för tidigt och snabbt" för vissa.

Det centrala för Svenskar är om man vill att det ska råda yttrandefrihet och demokrati här och hur den ska försvaras, Paludan visar och bevisar liksom Lars Vilks etc. att demokratin är under hot och alltid återkommande av muslimer i land efter land samtidigt som barnafödandet och invandring av denna grupp inte har avstannat för att uttrycka det milt. Sen finns det några muslimer som är sekulariserade ja men ändå kallar sig för muslimer och säkerligen är för yttrandefrihet och då borde stödja Paludan mer än någon annan.
Citera
2022-04-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Linköping och Norrköpingsborna visade att Nazister och deras bokbål aldrig kommer att accepteras! Hoppas Paludan tar hinten.

Om dessa vänsterelement och mussar tog vanliga arbeten och gjorde nåt för samhället så skulle de inte orka tjafsa.
Muslimer är inte bättre än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in