2022-04-15, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Absolut ser jag problemet, jag har belyst detta tidigare i tråden.
Det är i fall där det handlar om att locka fram uppenbara sexuella intentioner med små barn det kan vara okej att fiska på det viset. Det är en hårfin gräns, men som jag tidigare sagt så vidhåller jag att det ska vara Polisens jobb, inte "privatspanare" som dumpen.
Som en parallell; men nu när Sverige inte har dödsstraff i straffskalan ska döden då vara privatpersoners eller polisens uppgift att döma ut och ta hand om?
Bör man acceptera att lagen är som den är och ytterst beror på hur folk tycker att den ska vara eller ska vi låta privatpersoner och pöbel göra polisens uppgifter.
Citera
2022-04-15, 01:51
Avslutad
Med andra ord: Det är inte olagligt varken att vara homosexuell eller pedofil eller att grooma barn som inte finns. Inte heller är det olagligt att skicka kukbilder till vuxna som medvetet förställer sig och var någon annan, som på ett liknande sätt inte finns.
Citera
2022-04-15, 02:05
Medlem
Lysturkens avatar
Nä, den här inkvoterade babben var ingen vidare uthängning. Ett rent hafsverk. Det tyder på ett problem vi tog upp tidigt i tråden och med Flashback-termer kan beskrivas som KFK. Kvantitet före kvalitet. Det var inte första gången men kanske det tydligaste fallet. Utifrån den publicerade loggen är det inte ens klart att han hänger med i diskussionen. Nånstans tror jag ändå han fattar att det är en fjortis, inte minst då han rimligtvis fått bilder. Han bryr sig helt enkelt inte om åldern och förstår väl inte ens att det är olagligt. Förhoppningsvis lärde han sig något av detta.
Citera
2022-04-15, 02:06
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Som en parallell; men nu när Sverige inte har dödsstraff i straffskalan ska döden då vara privatpersoners eller polisens uppgift att döma ut och ta hand om?
Bör man acceptera att lagen är som den är och ytterst beror på hur folk tycker att den ska vara eller ska vi låta privatpersoner och pöbel göra polisens uppgifter.

Nu snubblar du iväg från ämnet, men staten ska låsa in människor på obestämd tid om så behövs.
Om du känner att en oförrätt förtjänar ett dödsstraff så får du såklart agera vigilante om du vill, det är upp till alla människor att nyttja sin fria vilja. Med eventuella konsekvenser såklart.
Oavsett hur många brister rättssystemet må ha så måste samhället bygga på att systemet utfärdar straffet.
Det är inte okej att låta pöbeln hantera detta, dumpen.se i detta fallet, även om det kanske gör bättre nytta än polisens arbete i vissa fall.

Nu har vi till synes två vigilanter med hämndbegär av oförrätt i bagaget som startat ett högaffel-upptåg för att skippa rättvisa enligt deras världsuppfattning.
Det är helt upp till dem, precis som om du vill hämnas för att någon tagit livet av någon dig nära, det kan vi inte beröva någon. Men systemet måste ända byggas på att vi litar på att samhället straffar de som är skyldiga.
I detta fallet pedofiler såväl som rättshaverister.
Senast redigerad av fluffypuffy 2022-04-15 kl. 02:22.
Citera
2022-04-15, 02:15
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Han har alltså polisanmält Dumpen? Hade det liksom på känn.
Jag tror du missförstår den biten. Om du kollar chat-loggen så blir det uppenbart att det är han som är/varit polisanmäld. Det blir också uppenbart varför Dumpen aldrig borde publicerat i det läge de valde att göra så.
Citera
2022-04-15, 02:24
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
...
Nånstans tror jag ändå han fattar att det är en fjortis, inte minst då han rimligtvis fått bilder.
...
Fast att hänvisa till bilder som ingen utomstående sett känns lite vanskligt. Det kan vara en datorgenererad tjej med obestämd ålder och buskiga ögonbryn. Det kan vara ett photoshoppat knäveck. Det kan vara en "lånad" porrbild på en vuxen tjej med en ungflickskropp med huvudet beskuret som i Kenta-fallet.

Även om det medför merarbete tycker jag nog att man för tydlighetens skull i text borde beskriva vad de maskade bilderna föreställer. Känns lite rättssäkrare/trovärdigare så.
Citera
2022-04-15, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Fast att hänvisa till bilder som ingen utomstående sett känns lite vanskligt. Det kan vara en datorgenererad tjej med obestämd ålder och buskiga ögonbryn. Det kan vara ett photoshoppat knäveck. Det kan vara en "lånad" porrbild på en vuxen tjej med en ungflickskropp med huvudet beskuret som i Kenta-fallet.

Även om det medför merarbete tycker jag nog att man för tydlighetens skull i text borde beskriva vad de maskade bilderna föreställer. Känns lite rättssäkrare/trovärdigare så.
Det spelar ingen roll om den kvinna man visar upp både är och ser ut att vara 50 år. Säger hon att hon är 14 så har man haft uppsåt (lagligt uppsåt) att förgripa sig på minderårig.
Likaså om en man säger att han är 14 år. Den kvinna som möter denne är en förbrytare och är pedofil. Lagen säger 15 år och detta gäller. Vad är det folk har svårt att förstå?
Citera
2022-04-15, 03:01
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:

Mer trovärdigt, absolut. Jag kände ingen större upprördhet i det här fallet dock. En sandneger på jakt bara, ungefär vad man förväntar sig av en. Det här får inga större konsekvenser för honom ändå. Han kanske blir av med jobbet om han har ett men inte mer än så, vilket förvisso är en tillräcklig konsekvens av uthängningen. Och därmed hoppas vi att han lär sig att inte ragga på det motsatta könet genom att skicka kukbilder.
Citera
2022-04-15, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nu är Patrik och Sara bra desperata, har swishen sinat? Killen ser obekvämt rädd ut, troligen för att han oväntat möter två pundare som verkar smått galna och kan bli våldsamma. Det sjuka är att Patrik och Sara inte fattar hur pinsamma dom är.

Ja, jag tror definitivt att pengakranen börjar sina. Den värsta "hypen" är över. Nu swishar allt färre.
Därför dessa alltfler tvivelaktiga uthängningar. Patrik och Lina är minst lika pinsamma som gäddorna. Tror det har med knarket att göra; de har sabbat sina hjärnor permanent.
Citera
2022-04-15, 03:41
Medlem
Citat:
Och att de fortsatte mala om var han verkar bo. Är inte detta ofredande ändå?

Patrik och Sara kallar det för ”napp” men inte bryr de sig om vilket napp. I förlängningen finns inget intresse att skydda barn (men det är en användbar ursäkt att påstå att man jagar pedofiler).

Det enda napp Sara är ute efter är Swish-nappen! Pengarna!
Citera
2022-04-15, 03:45
Medlem
Citat:
Har för mig att Sara skröt om att hon är särbegåvad (samtidigt som offerkofte-stickorna gick varma); så nog gör hon anspråk. Dunning-Kruger.

Jag tror Sara har blandat ihop det lite. Man är inte särbegåvad för att man har gått i särskola
Citera
2022-04-15, 05:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
De påstår ju aldrig att han är pedofil utan bara att han "raggat upp ett barn".

Det är möjligt att det är så, men det framgår i så fall inte av det chat-kollage de valt att publicera. Där ser det mer ut som motsatsen. Dvs han raggas upp av någon som i en kryptisk/svårtolkad mening säger sig vara 14 på ett enda ställe.

Det är (återigen) möjligt att det finns mer än så här (i bild eller text), men då bör man kanske se till att publicera det?

Detta betyder att det nog inte finns någon sådan bild eller text som utesluter att denna stackars utlänning är oskyldig. Annars skulle den givetvis ha publicerats med tanke på hur hyperdesperat denna uthängning ter sig.

Glad Påsk! 🐣
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-15 kl. 05:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in