2022-04-28, 23:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Joe Biden och hans vänsterextrema administration går full Orwell och inför disinformation governance board.
Desperation tilltar..
Just tillsättningen av ett sanningsministerium känns lite dåligt tajmat.
I princip ingen missar vad det beror på.
Citera
2022-04-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just tillsättningen av ett sanningsministerium känns lite dåligt tajmat.
I princip ingen missar vad det beror på.

Inget som berör någon som tillsätter en person som nyligen arbetat med att sprida desinformation för regeringen som chef.
Citera
2022-04-28, 23:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Inget som berör någon som tillsätter en person som nyligen arbetat med att sprida desinformation för regeringen som chef.
Hon har dessutom jobbat åt Ukraina med att stoppa pressfriheten där.
Hon har "näsa" för det där.
Citera
2022-04-28, 23:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Njä, Twitter känns som en öppen bajsbrunn. Den största och enda fördelen som Twitter har är att många politiker och journalister (av någon outgrundlig och vansinnig anledning) tycker om att gräva runt i bajsbrunnen.

Men nu när ADHD-Musken tar över Twitter så känns det som att många av de trendkänsliga politikerna och journalister kommer att hoppa iväg från bajsbrunnen. Det känns faktiskt inte som att så många politiker och journalister vill hänga på- och associera sig med Spektrum-Muskens fåfänga-projekt...

så snart tror jag att DAMP-Musken står kvar med världens dyraste bajsbrunn, utan en endaste VIP-gäst...

Det är mina 5-cent i alla fall!

//FCR
Citera
2022-04-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Njä, Twitter känns som en öppen bajsbrunn. Den största och enda fördelen som Twitter har är att många politiker och journalister (av någon outgrundlig och vansinnig anledning) tycker om att gräva runt i bajsbrunnen.

Men nu när ADHD-Musken tar över Twitter så känns det som att många av de trendkänsliga politikerna och journalister kommer att hoppa iväg från bajsbrunnen. Det känns faktiskt inte som att så många politiker och journalister vill hänga på- och associera sig med Spektrum-Muskens fåfänga-projekt...

så snart tror jag att DAMP-Musken står kvar med världens dyraste bajsbrunn, utan en endaste VIP-gäst...

Det är mina 5-cent i alla fall!

//FCR

5-cent, är ca 50 öre. Det är inte mycket att komma med, likt din intellektuella nivå som avstannat på analstadiet. Att du är så fattig, att du bara har 5 cent har en orsak och verkan.
Citera
2022-04-29, 08:07
Medlem
wwrs avatar
Vi kanske skulle be Musk köpa Sverige?

Citat:
Please, kindly buy Nigeria and give us 24hrs electricity. Nwoke ọma bikonu.
https://twitter.com/AfamDeluxo/statu...-Sx22xeAtpl61A

(Det senare Twittret om att Musk lovat köpa landet är fejk.)

Twitter kommer att fortsätta vara en leksstuga, nu med ännu mer fokusering runt Musk. Han blir ännu mer förknippad med sociala media och ännu mindre med de "egentliga" verksamheterna Tesla och SpaceX.

De videos som presenteras av Berlinfabrikens produktion ser ut att vara datoranimerade, enligt min uppfattning. Han säljer Teslaaktier. Musk försvinner allt mer ut i en diffus cybervärld.
Senast redigerad av wwr 2022-04-29 kl. 08:10.
Citera
2022-04-29, 09:26
Medlem
HatarSvenskars avatar
Hade jag haft $44 miljarder att spendera så skulle de absolut inte gå till ett köp av Twitter. Tror att Musk har gjort ett dåligt köp och det kommer att visa sig längre fram.

Speciellt med tanke på den nya lagen som EU arbetar fram som ska motverka "hat och hot" på nätet mycket, mycket hårdare, dels bl.a. genom bestraffning av företagen som "inte håller rent" bland inläggen. Det talas om böter på 6% av årsomsättningen. Värre än GDPR och vi vet hur hårt reglerat GDPR är, och GDPR's böter ligger på 4% om jag inte säger fel.
Senast redigerad av HatarSvenskar 2022-04-29 kl. 09:30.
Citera
2022-04-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSvenskar
Hade jag haft $44 miljarder att spendera så skulle de absolut inte gå till ett köp av Twitter. Tror att Musk har gjort ett dåligt köp och det kommer att visa sig längre fram.

Speciellt med tanke på den nya lagen som EU arbetar fram som ska motverka "hat och hot" på nätet mycket, mycket hårdare, dels bl.a. genom bestraffning av företagen som "inte håller rent" bland inläggen. Det talas om böter på 6% av årsomsättningen. Värre än GDPR och vi vet hur hårt reglerat GDPR är, och GDPR's böter ligger på 4% om jag inte säger fel.

Men nu är det så tursamt att det är en filantrop som Elon Musk som har detta belopp att avvara.

Det var samma misstro med Tesla. Där har inte Tyskland med sina kolosser till biltillverkare kunnat konkurrera i kvalitet och komma ikapp Tesla. Ska de lagstifta mot det också?

Jag tror inte EU kan göra så mycket, under förevändningen av hat och hot, eftersom de är att slå in öppna dörrar, då alla är för att motverka hat och hot. Det är yttrandefrihet vi vill ha, där rätten till att kritisera migrationspolitik och där blasfemi ingår i yttranderätten, i våra sekulära samhällen. Att angripa yttranderätten är ett bara ett sätt att göra det brottsligt att ifrågasätta makthavare och EU.

Det ska noteras att Elon Must utgår från USA där han har first amendment som garanterar hans rätt till yttrandefrihet. Det ska bli intressant hur EU ger sig på honom när han har Starlink, en egen satellit.
Citera
2022-04-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi kanske skulle be Musk köpa Sverige?

https://twitter.com/AfamDeluxo/statu...-Sx22xeAtpl61A

(Det senare Twittret om att Musk lovat köpa landet är fejk.)

Twitter kommer att fortsätta vara en leksstuga, nu med ännu mer fokusering runt Musk. Han blir ännu mer förknippad med sociala media och ännu mindre med de "egentliga" verksamheterna Tesla och SpaceX.

De videos som presenteras av Berlinfabrikens produktion ser ut att vara datoranimerade, enligt min uppfattning. Han säljer Teslaaktier. Musk försvinner allt mer ut i en diffus cybervärld.

EU med Tyskland som pådrivande, har "glömt" andra världskriget. Då kunde deporteringar och folkmord ske under lång tid innan det kom till alla människors kännedom.

Nu upptäcks det direkt, man ser man koncentrationsläger och massgravar på satellitbilder som framförs via Twitter. Vi luras inte längre av ledare som Putin.

https://twitter.com/JackDetsch/statu...3Mm5ZLyFw&s=19
Citera
2022-04-29, 11:03
Medlem
Hur som helst vägrar ju Trump. Han har sin egen plattform haha
Citera
2022-04-29, 11:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
EU med Tyskland som pådrivande, har "glömt" andra världskriget. Då kunde deporteringar och folkmord ske under lång tid innan det kom till alla människors kännedom.

Nu upptäcks det direkt, man ser man koncentrationsläger och massgravar på satellitbilder som framförs via Twitter. Vi luras inte längre av ledare som Putin.

https://twitter.com/JackDetsch/statu...3Mm5ZLyFw&s=19
Du väljer att tro direkt på vad en Pentagonreporter på Twitter säger att den amerikanske ambassadören till en europeisk organisation säger. Sedan lägger du till andra uppgifter om massgravar.

Det finns ju minst två sidor i detta. Och det tror jag inte Musks köp av Twitter kommer att påverka. Den västliga bilden dränker annan information, i alla fall i den Twitter vi kommer i kontakt med. Att Amerikas president Trump förlorade sitt konto är tokigt men annars sker censuren genom stora mängder troll som dränker annan information. Och det blir svårt att hindra vem som än äger verksamheten, skulle jag tro.

Just dessa uppgifter betvivlar jag. Skulle folkmord utföras vore det vansinnigt av EU att fortsätta köpa olja av Ryssland och vansinnigt av USA, Sverige, andra EU-länder, FN, och andra att inte gå in och stoppa kriget.
Senast redigerad av wwr 2022-04-29 kl. 12:01.
Citera
2022-04-29, 12:07
Medlem
arne99s avatar
Lite rolig skoj sammanfattning av vad de själva gjort och nu är rädda att ska hända åt andra hållet nu när "demokraterna" tappat styrspaken i Twitter.

Woke Projection: MSNBC Host Admits EVERYTHING Live on Air
https://rumble.com/v12grjf-woke-proj...ve-on-air.html

Många märkliga följare justeringar sker tydligen nu, städning/återställande innan övertagandet ger möjligheter att i siffror se hur omfattande manipulationen varit?

-

Alex Jones Reinstated To Twitter Live on Joe Rogan Podcast
https://rumble.com/v12n3vz-alex-jone...n-podcast.html
Senast redigerad av arne99 2022-04-29 kl. 12:18. Anledning: Stavning, mer text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in