2022-04-14, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Som NI?😂 vem är ni?

Jag står inte för upploppet men tycker att grunden till det hela är fel. Och ja, stå inte skrik yttrandefrihet när du inte tål min åsikt.

Ni förstår inte grundlagen och respektera den inte. När dina klanmedlemmar kaosar utanför Riksdagenhuset för att socialen har plockat deras barn med LVU, så har dom samma rättigheter att demonstratera , som man har att bränna koranen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hoppas faktiskt på mer upplopp imorn, låt kaos muslimerna riva ner och härja så mycket dom kan. Det är bra tajmat till valet sen

Tyvärr bortglömt vid valet..
Citera
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Precis, så vad är då poängen med att välja att göra det som provocerar någon så mycket som möjligt?
Om jag tände eld på ett foto på din familj och slängde in på din tomt skulle du nog bli provocerad. Men jag skulle inte göra det för jag är inte dum i huvet.

Poängen är väl att visa hur ociviliserade muslimerna är och vilket stort misstag svensken gjort som tagit in dom.

Och jag skulle inte samla ihop hela min släkt och ge mig på dig fysiskt.

Jag skulle aldrig bränna en koran eller en annan nations flagga heller. Jag kanske ogillar din åsikt men är beredd att försvara din rätt att uttrycka den eller vad man säger
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Tror du att det kommer att ske?

Ingen aning hur det går med den saken. Vad jag vet dock är att det finns en hel drös med muslimer i Sverige som inte kaosar och som fattar att deras religion är något de får hålla sig för sig själva, utan att försöka tvinga på andra deras levnadsregler. Såna muslimer kan absolut leva bland svenskar i Sverige.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Skulle det vara Sveriges högerextremas fel att muslimer är världens överlägset mest intoleranta, våldsamma och lättkränkta folkgrupp?

Nämn följare av EN ENDA organisation, religion eller rörelse i Sverige som skulle starta våldsamt upplopp på det här viset för att man bränner en kopia av ett litterärt verk. Jag väntar med spänning på svar från intelligentian.

Det fetade.

Det är sannolikt själva syftet med föreställningen. Tro är en högst privat angelägenhet i vårt mer eller mindre sekulariserade land. De här aktivisterna borde utvisas om de inte accepterar att leva i en sekulariserad demokrati.
Citera
2022-04-14, 23:24
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Fast, det är ju just rent ökänt att polisen inte har resurser. Sedan förstår jag inte vad din fråga har med tråden att göra.

Mer resurser till Paludan = färre resurser till andra människor, som utsatta kvinnor.
Citera
2022-04-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Ja, då håller vi med varandra. Det är ju precis vad jag säger. För att man blir kränkt eller störd så innebär det inte att man har rätt att ta någon av daga eller begå våldsamma handlingar.

Vad är det du försökte ha sagt förutom att diskutera en händelse som inte har med tråden att göra?
Det jag försökte säga är att gubben inte dömdes för mord eftersom hans frid hade störts. Men du verkar inte förstå dig på juridiken så ingen mening av förklars.
Citera
2022-04-14, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
*hets* mot folkgrupp

Det är inte hets mot folkgrupp att elda koranen:
Inget brott att bränna koranen

Det var inte hets mot folkgrupp att elda upp en koran i Malmö i augusti. Åklagaren har beslutat lägga ner förundersökningen.

Det var ursprungligen den danske politikern Rasmus Paludan som skulle bränna en koran i Malmö. Polisen stoppade dock hans inresa till Sverige, och en annan man brände en koran och lade ut händelsen på internet.

Enligt åklagaren kan det inte klassas som hets mot folkgrupp, däremot det som skreks under manifestationen. De personerna går dock inte att identifiera.
Källa.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du sätter fingret på något här, kanske är muslimer i större utsträckning våldsbejakande. Vet ej.

Kvinnor blir mördade så uppenbarligen hade de behövt sådant skydd.
Citera
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Mer resurser till Paludan = färre resurser till andra människor, som utsatta kvinnor.

Som jag sagt flertalet gånger som inte riktigt verkar gå in hos er. Det är inte Paludans problem, det är politikernas problem som har importerat hit ökenmänniskor som inte klarar av att leva i ett land med yttrandefrihet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det gör det inte mer olagligt bara för att man vänder klacken och går.

Jadu, jag skiter fullständigt i vad du tycker och tror. Det kliar inte mig någonstans direkt. Du får liksom tro vad du vill.

Jag tror nästan du är sån som blev till genom att din mamma blev påsatt av sin kusin. Precis som kamelryttarna.

Det blir mindre huvudvärk och krokodiltårar ifrån din sida om du bara går iväg..

Dessutom riskerar ingen som aldrig skulle gjort dig något ont överhuvudtaget att få sina bilar eller hus nedbrända.

Dessutom slipper vi andra sitta här och höra hur jävla patetiskt du är när du yttrar dig här.
Citera
2022-04-14, 23:26
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Vi har sett va som hände i skäggetorp idag, Jag vill inte ens tänka på morgondagen i Rinkeby.

Dom kommer väl avstyra det precis som Norrköping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in