2022-04-14, 22:56
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad är det tramset på att den har ju själv sagt detta jag citerar vad putin sagt det är ju högst relevant till detta ämne var på dina sagt och han har hänvisat till olika artiklar det här är en självförsvarsakt. Så lite trist att ni ska hålla på med just roll det blir ingen givande diskussion jag är ju här för att diskutera och även dela med mig och mina åsikter jag får inte betalt av någon jag är en patriot ingen betala mig för att vara här. Sluta tro på myten om rysstroll det är många svenskar som är neutrala eller som stödjer 🇷🇺.
Då Sverige i princip är så nära krig med Ryssland som man kan komma utan strider så bör man hålla sig till ryska Telegramtrådar om man håller på Ryssland och sluta förpesta Flashback med propaganda. Vi är många här som vill ha seriösa diskussioner.

Håller man på Ryssland bör man allvarligt fundera på även flytta dit (såvida man inte redan bor där). Dina inlägg gör inget annat än förstör möjligheten till seriösa diskussioner.
Citera
2022-04-14, 22:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan vara för att få mer stöd hemma. Om Ryssland självt blir angripet så måste de ju försvara sig. Kan även vara ett led i att officiellt kalla detta ett krig mot Ryssland och därmed kalla in värnpliktiga.

Jag tror inte man har så mycket kapacitet med massiva bombningar av Kiev. Då måste man dra ned på flygskyddet till sina offensiver i öst. Man kan skjuta fler robotar men de vill de nog också använda i öst. Ja om de inte använder kärnvapen.

Då behöver Biden bara säga en mening. "If you declare war against Ukraine You declare war against NATO!"
Citera
2022-04-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, tack vare dig hittade jag äntligen det ord jag letat efter när jag försökt förstå Rysslands framfart på slagfältet, det är en enda stor Potemkinkuliss rent militärt och materiellt skapad för att inbilla Putin att han har en mäktig militär att sätta in.

Kort sagt, Putin har blivit grundlurad angående Rysslands militära förmåga och vilka resurser militären förfogar över, jag tror att huvuden kommer att rulla nu men för den här "speciella militäroperationen" är det för sent, ryssarna kommer att få fett med stryk och fan vet om de ens kommer att kunna hålla Krim.
Det heter inte Potemkinkuliss längre, det heter Putinkuliss
Citera
2022-04-14, 23:02
Medlem
Jag vet inte vad som är mest tillfredsställande. Att Ukraina sänkte skorven eller om idioterna lyckades sänka sitt eget jävla skepp? 🤣🤣
Om dom sänkte den själva så får dom hoppas att östersjöflottan är skickligare än svarta havsflottan 😅😅🤦
Citera
2022-04-14, 23:02
Medlem
JymdKjams avatar
Hur stora dödstal tål angriparna? Det talas om +25000 döda nu. Kanske 45000 sårade. Hemmaopinionen lär svänga ganska snart om det här fortsätter.

En special-militär-operazion kan inte få påfyllning genom allmän mobilisering eftersom för det krävs en krigsförklaring, enligt orchisk lagstiftning.
Citera
2022-04-14, 23:03
Medlem
Får en väldigt sjunkande (no pun intended) känsla kring det här kriget.

Tror att det kan pågå i åratal, kanske ett decennium.

Ukraina backas upp av väst. Kan därmed inte förlora.
Rysslands befolkning sluter upp bakom flaggan och känner att Rysslands existens står på spel.
Kommer därför inte ge upp utan fortsätta slåss oavsett förluster.
Ukraina kan förstås inte invadera Ryssland - pga av Rysslands kärnvapen.

Så det här blir nog ett långdraget blodbad som vi inte kan överblicka.

Och ju bittrare ryssarna är, desto större risk att de börjar luta sig mot kemiska vapen och annat.
Placerar ut kärnvapen längs alla gränser och kastar ur sig vilda hot mot väst.
Om det blir riktigt desperat, kanske börjar sälja vapen till terrorister för att hämnas på väst.

Svårt att se hur det här ska sluta bra för nån det närmaste decenniet.
Citera
2022-04-14, 23:05
Medlem
Hade det inte varit för alla offer i Ukraina så hade jag nästan tyckt synd om ryssar nu. Gjorda till åtlöje och helt värdelösa på det mesta har det visat sig... Jösses..
Citera
2022-04-14, 23:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Men sluta spy ur dig massa skit, du förstör tråden!

Det ryktas att det fanns 5-600 marinkårssoldater ombord för en landsättning.
Citera
2022-04-14, 23:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
jag citerar vad putin sagt det är ju högst relevant till detta ämne var på dina sagt och han har hänvisat till olika artiklar
Putler har ju inte sagt ett sant ord sedan han invaderade Ukraina. Det är helt ovidkommande vad han säger.
Citera
2022-04-14, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja den bogserades i en storm, Ukronassarna är inte kapabla att slå till med sina sovjetmissiler eller "harpoons" mot ett av rysslands skepp. Det skedde en explosion ombord båten men inte pga av misilbeskjutning.

Så nu vet vi alla det, Ryska försvarsministeriet ljuger inte.

Så ryssarna slagskepp klarar alltså inte ens en storm då de dessutom måste bli bogserade? Tack bra, då vet vi på vilken nivå ni ligger.
Citera
2022-04-14, 23:08
Medlem
Skafferns avatar
Ryssland klagar nu på att Ukraina utför attacker på rysk mark i bl.a Branjsk.
Är de på riktigt? Själva invaderar de ett helt land men lipar över att de slår tillbaka.
Vilket jävla skämt rövryssland är. Det är inte konstigt att hela världen skrattar åt dem
Citera
2022-04-14, 23:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tror inte jag sett såhär många "Red Alert: aerial threat." samtidigt på liveuamap tidigare. Automatiska system va? Känns som hotbilden ökat.

På ett sätt, men samtidigt tycks ryssarna flyga ganska få sorties jämfört med vad Väst gjorde i Irak, har sett rapporter på 200 per dag mot minst 1500.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in