2022-04-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Så... Dyk/bärgningsvänligt djup eller inte?

Enligt min hyfsat detaljerade atlas så är det inte superdjupt där; de djupaste delarna av svarta havet är i södra delen utanför den turkiska nordkusten och österöver bort mot Georgien, utanför Rumänien och Ukraina är det under 100 meter på de flesta ställen.
Så möjligt i teorin att bärga, men spontant tror jag knappast att det blir aktuellt, med mindre än att det faktiskt fanns kärnstridsspetsar ombord, och det förefaller i den aktuella operationen ganska osannolikt. Men vi får väl se.
Citera
2022-04-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det var en brand. En olycka som Ukraina fejkar som en attack. Alla missiler på fartyget är intakta.

Nu sjönk skiten efter att ammunitionen exploderat. Verkar som dina källor ljuger för dig
Citera
2022-04-14, 22:17
Medlem
Citronitas avatar
Man börjar misstänka att de rumänska och turkiska uppgifterna som kom tidigt stämmer, dvs att runt 50 pers räddades och resten strök med. Att hon sjönk rätt snabbt efter yttre träffar från Ukraina.
Citera
2022-04-14, 22:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det var en brand. En olycka som Ukraina fejkar som en attack. Alla missiler på fartyget är intakta.

Verkligen? Med facit i hand visade det sig att du bara satt och ljög. Hur känns det när man behöver ta till lögn för att driva sin sak? Förnedrande?
Citera
Medlem
Ha-ha
Så jävla bra karma.
Bunkerdvärgens flaggskepp döpt till samma namn som Bunkerdvärgens rikes huvudstad sänks av dom ”odugliga” ”nazistiska” Ukrainarna som är så glada att Ryssland ”befriar” dom!
Lyteskomik på hög nivå.
Översätt det du din lille &rrejjyr
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Oavsett. Båten har i alla fall sjunkit! Med alla "intakta missiler" antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
En brand ombord enligt Ryska staten, varför ska vi inte tro på det?

Varför ska vi tro? Men oavsett detta. Båten har i alla fall sjunkit nu. Och det är det viktigaste.
Citera
2022-04-14, 22:19
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Sjunkit? Lol. När ska NATO-trollen sluta leva i en fantasivärld. Det var en planerad operation för att säkerställa den ryska flottans undervattenskapacitet.
Citera
2022-04-14, 22:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Skall vi gissa på ett clusterfuck.

Att de ej ville ha sin stridsradar påslagen för att undvika signalspan?

Så de kunde ej försvara sig när missilerna kom.

Citera
2022-04-14, 22:21
Medlem
Snarkarens avatar
Kan det vara så att de fejkar för att inte bli fortsatt attackerad så dom hinner lappa ihop den efter branden, USA bekräftar ju senast att den flyter.
Citera
2022-04-14, 22:22
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Ukraina borde uppdatera sig. Istället för att bara ha en sida där man kan donera pengar till armén (https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-armiyi ) borde de börja sälja merch. Neptune-missiler i gosedjur-format eller en t-shirt med texten "jag var med å pröjsade för sänkningen av RFS Moskva och allt jag fick var den här sketna t-shirten".
Citera
2022-04-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett. Båten har i alla fall sjunkit! Med alla "intakta missiler" antar jag.

Varför ska vi tro? Men oavsett detta. Båten har i alla fall sjunkit nu. Och det är det viktigaste.

Kan ju vara så att de fått av en del missiler
Citera
2022-04-14, 22:23
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Kan det vara så att de fejkar för att inte bli fortsatt attackerad så dom hinner lappa ihop den efter branden, USA bekräftar ju senast att den flyter.
Iofs. Det mesta som kommer från Mockba är ju lögn så kan ju vara det nu med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in