2022-04-14, 21:29
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Men hon den så kallade polisen som knäböjde inför pöbeln blev ju medias kelpotatisgris
Vilket cheferna inte kunde kritisera, och ingen politiker tog ansvare.

Vi får den polis vi röstar för, så enkelt är det. DOM tänker tydligt nog inte sticka ut hakan, för alla cheferna är politiska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Fan vad sjukt. Att kriminella springer runt med poliskläder, jävligt obehagligt. Polisen borde omedelbart leta upp dom här individerna och ta tillbaka sin egendom.

Detta är extremt pinsamt för polisen.

Vem vet, kanske tog polisen in några behovsanställda från orten 🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Lägger ni märke till hur välorganiserat det här är, alla bär dessutom svarta kläder, jackor mm.
Det här sker genom den lokala imamen ned till klanen och sedan ungdomarna, har jag fel?

Klart det är organiserat. Black bloc kallas det, strategi för att försvåra identifiering vid kravaller. Alla bär svarta liknande kläder.
Citera
2022-04-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Svensk polis är ett skämt. Babbeluringarna har tagit makten och samhällskontraktet är brutet. Var man får se om sitt eget hus och betala skatt känns meningslöst.

Man får ju inte ens se om sitt eget hus!
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Nej det är jävligt märkligt. Slipper dom böter när dom kör för fort också? Polisen skämmer ut sig i vanlig ordning
Hur tvingar du in böter av en migrant som lever på bidrag? Polisen vet det. NU vet du det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Svensk polis är ett skämt. Babbeluringarna har tagit makten och samhällskontraktet är brutet. Var man får se om sitt eget hus och betala skatt känns meningslöst.
Om jag blir förbannad på någon som har en annan åsikt än mig, så är väl inte det förtsta jag tänker på att jag ska kasta sten på honom!!
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ehh.. Har du någonsin sett ngn i orten i golfbyxor?
Nej jag tycker enbart dom är välorganiserade, och ja jag har sett människor i golfbyxor handla kokain i orten.
Citera
2022-04-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Det här är årets viktigaste valfilm.

Hur i helvete kan polisen acceptera detta?

Minst en polischef i regionen måste förlora jobbet pga av det här. Helt sinnesjukt.

Lite spänning skadar väl aldrig?!
Citera
2022-04-14, 21:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej jag tycker enbart dom är välorganiserade, och ja jag har sett människor i golfbyxor handla kokain i orten.
my fault.
Citera
2022-04-14, 21:32
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack för sakligt svar GA. Kan förstå att det inte är enkelt för en sektionschef i Linköping att få ett gäng polisassistenter till hjälp som inte har någon tidigare erfarenhet men - det handlar också om lag och tydlighet. Om samtliga, oavsett placering eller rang, vet att de är Skyldiga att stå sin mark, då kan inte en pöbel komma förbi dem. De skulle tvingas stå kvar och kämpa.

Därtill skulle ingen vettig person försöka komma förbi dem om det var allmänt känt att polisen inte har rätt att vika av. Dvs. att det är tjänstefel med avsked. Dvs. att en polis innebär ett mycket farligt hinder om man försöker forcera det.

Sedan kan man säga att en polis ska inte behöva kämpa. Det är inte en militärkommendering och man ska kunna gå hem oskadd efter dagens jobb. Men, i sådana fall handlar det om att polisen i god tid (typ 1996) säger till vad de behöver för utrustning för att kunna fullfölja sina skyldigheter i förändrade demografier.

PS: många skriver att hundförarna borde agerat, vet inte om det hade hjälpt här. Skulle blivit mer okontrollerat, kaotiskt och även uppretat eftersom vänner skulle försöka vedergälla. Osäker på vad hundpat. eg. hade där att göra - handlar väl mer om tårgas, sköldar, klossade fordon, batte och ett led linje med bakupptag av de som ska gripas (vilket görs enklast med lite mer gas och handskar - inte stressade jyckar).
Jag är inte så välbekant med polishundar men de få jag träffat har verkat vara snälla och godmodiga.
Tror de är rätt stresståliga med, tillsammans med rätt husse/matte.
Avsikten med en polishund är väl att du ska lyda hundförarens order, d.v.s stanna och stå stilla. Gör du inte det så får du dig en omgång.
Om buset själva får välja så tar de nog hellre ett hundbett i underarmen än ett avskjutet lårben.
Fast för en babbe är det kanske värre trauma att bli biten av en "smutsig" hund än att få halta resten av livet.
Citera
2022-04-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ehh.. Har du någonsin sett ngn i orten i golfbyxor?

Folk i orten bär jeans också. Vid finare tillfällen när det ska begås brott kommer svarta adidas brallorna på.
Citera
2022-04-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Hur tvingar du in böter av en migrant som lever på bidrag? Polisen vet det. NU vet du det.

Bidragen är ju rätt höga, så det borde gå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in