2022-04-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Menar du att många kvinnor är som Märthas personlighet kanske? så är det ju snarare ett plus minus vänsterfeminismen enbart
]

Märtha har en personlighet som vilken 25-årig kille som helst toppat med feministiska åsikter. Inte särskilt attraktivt. Att den personligheten håller vikten är förvisso positivt men det spelar ingen större roll när hon har så mycket negativt i sin personlighet i övrigt. Lika kvinnlig som en transa.
Citera
2022-04-14, 19:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Märtha har en personlighet som vilken 25-årig kille som helst toppat med feministiska åsikter. Inte särskilt attraktivt. Att den personligheten håller vikten är förvisso positivt men det spelar ingen större roll när hon har så mycket negativt i sin personlighet i övrigt. Lika kvinnlig som en transa.
Fast 25 åriga transkillar ser inte ut & låter inte som trovärdiga 25 åriga kevinnor trots rätt personlighet, detta blir problemet för oss straighta karlar.

Eftersom Märtha är så in i bomben okvinnlig så gör ju programmakarna rätt som matchar henne med fritänkande gossar som vill ha detta, ni som känner avsmak ska inte behöva offra er för hennes utseende hon har ju ingenting gemensamt med män med din kvinnosyn heller med hoppet om den eventuella primitiva attraktions-kraften i sängen ska blomma och sedan räcka, men det äktenskapet kommer bli lika kortfattat med honom som vill felvända på hennes personlighet till nån slags trad-wife, störst chanser har hon om hon träffar han som jag beskrev här (FB) Gift vid första ögonkastet
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-14 kl. 19:41.
Citera
2022-04-14, 21:09
Medlem
Axel verkade ha en riktigt jobbig personlighet.

Vad gäller utseendet så tror jag inte att det behöver stå i vägen för att hitta en partner.

När han sa att han gillar att argumentera/diskutera och kan föra fram åsikter han inte står för bara för diskussionens skull däremot…

Då sa jag till min äkta hälft: ”Jag förstår varför han är singel.”

Så som Axel framstod i första avsnittet skulle jag inte ens vilja ha honom som vän eller ytlig bekantskap.
Citera
2022-04-14, 21:12
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Riktigt löjligt starting-pack att hon inte avstå ifrån att vilja se sig som ett undergivet border-kolli som blir tagen bakifrån av valpsjukan, en viss typ av manhaftiga kvinnor dricker öl, det torde vara dom som tänder på att se män dricka öl också, den tatuerade änkan saknar sin tatuerade gubbe

Nu har jag inget emot en god öl vid ett väl valt tillfälle bara så det var sagt. Men ja, det blir nästan lite för tragikomiskt för att vara en genuin matchning. Antingen har produktionen stor humor eller så är de verkligen såhär naivt pantade att de inte ser igenom den politiskt korrekta ängsligheten hos båda i det här paret.
Och då borde deras kompetens ifrågasättas för det här har potential att bli en sällan skådad emotionell skitstorm.
Sådana har ju trogna fans med skräckblandad förtjusning bevittnat förr. Vem har glömt den jordnära goa göbben med Ikea-bagen som blev tvärdissad redan från första ögonkastet? Att de inte såg den komma förblir för mig en gåta i mänsklig dumhet. Hon kräktes ju i munnen när hon såg den snälle stackarn dricka öl.

Obs att jag lovar att be alla kränkta woke-feminister om ursäkt om jag har fel och det har jag haft förr; jag trodde inte en sekund på snygg-Maxine å skalle-per men se där fick jag allt bita i det sura äpplet!

Citat:
Det kan ju också vara en motreaktion, inte som feminister som blir sken-lesbiska, utan att det är när killen beter sig som den här glidaren gjorde i Bonde söker fru https://imgur.com/a/yULqs7g (hur fan kan man klä sig som hon!)
(som slutade med att han framstod lika överkänslig som när Michael Bolton sjöng/skrek "Lover you gotta save me" & trodde att han skulle komma undan med det) som driver vissa kvinner med lägre instinkter till att machokistiskt attraheras av den andra ytterligheten av män som du beskrev så målande

Men finns det verkligen kvinnor som på riktigt attraheras av det? Det måste ju vara spelat? Sen hur man kan vara sån oerhörd people pleaser att det övergår i att bruka våld på sig själv är ju skogstokigt. Snacka om helt fel prioriteringar när det handlar om kärlek.
Senast redigerad av Huzzah 2022-04-14 kl. 21:16.
Citera
2022-04-14, 21:18
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsdiggare
Jag hoppas inte deltagarna läser härinne vad du skriver på Flashback.
Hur faan kan man skriva som du gör om killen med röda skägget? Ställ dig gärna framför spegeln och ta ett kort så vi får bedöma ditt utseende!!!
Killen med skägget ser bra ut och lär samla många pluspoäng hos kvinnliga tv-tittarna.
Respekt! Det finns inte här inne. Snarare ett gäng incel gröna av avund!

Jag är kvinna och tycker rödskägget är sexigt. Hans åsikter dock.. 🤢
Citera
2022-04-14, 21:25
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag är kvinna och tycker rödskägget är sexigt. Hans åsikter dock.. 🤢

Vill bara förtydliga att jag inte har något emot hans utseende per se. Sen är gingers inte min kink men tycker absolut inte han är ful på något sätt. Det var skribenten ovan som tolkade in sina egna små slutsatser i mitt inlägg.

Men ser han inte lite väl sluskig och ovårdad ut?
Vad är det som gör honom sexig jag blir riktigt nyfiken faktiskt?

Edit: tror du Märtha kommer tycka han e sexig?? Jag är så nyfiken så jag dör och orkar inte vänta en vecka.

Edit 2: Jag är f.ö också kvinna om det inte framgått.
Senast redigerad av Huzzah 2022-04-14 kl. 21:28.
Citera
2022-04-14, 21:35
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Vill bara förtydliga att jag inte har något emot hans utseende per se. Sen är gingers inte min kink men tycker absolut inte han är ful på något sätt. Det var skribenten ovan som tolkade in sina egna små slutsatser i mitt inlägg.

Men ser han inte lite väl sluskig och ovårdad ut?
Vad är det som gör honom sexig jag blir riktigt nyfiken faktiskt?

Edit: tror du Märtha kommer tycka han e sexig?? Jag är så nyfiken så jag dör och orkar inte vänta en vecka.

Edit 2: Jag är f.ö också kvinna om det inte framgått.

Jag tycker han ser härligt manlig ut. En redig, stark karl som utstrålar big dick energy. Men som sagt uppåt väggarna tokiga värderingar enligt mig. Jag tror inte Märtha kommer falla.. Hon spelar i en annan liga. Men jag hoppas jag har fel!
Citera
2022-04-14, 21:36
Medlem
Tycker att Axels frisyr i kombination med det enorma skägget och stilen på glasögonen blir ”för mycket”. Matchar ändå hans påfrestande personlighet väl.
Senast redigerad av Ostbert 2022-04-14 kl. 22:06.
Citera
2022-04-14, 21:41
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag tycker han ser härligt manlig ut. En redig, stark karl som utstrålar big dick energy. Men som sagt uppåt väggarna tokiga värderingar enligt mig. Jag tror inte Märtha kommer falla.. Hon spelar i en annan liga. Men jag hoppas jag har fel!

Men whaaat då är du duktigare än mig på att se förbi personligheten. Ska verkligen försöka spana in honom med ett öppet sinne i nästa avsnitt för för mig var han ett solklart fall av small dick energy som försöker brösta upp sig till Big energy (sjukt ocharmigt imo)
Sånna jävla grodor den här skäggpojken lyckats kläcka ur sig redan så kort in i säsongen fick det ju, som du mycket riktigt är inne på, det inte att pulsera i pärlan precis. Som sagt tror det blir en rolig omgång hur som haver!
Citera
2022-04-14, 21:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor2
Jag håller med dig. Tror också att han mest testar just nu och sedan kommer att gå vidare till ett "vanligt" tjänstemannajobb med familj och hund i en förort och trivas bra med det!

Hon kommer att hänga på vinbarer i city och eventuellt träffa en man som redan har gjort familjegrejen och har vuxna barn. De kommer tillsammans att utforska Vietnam, Sydamerika och sedan landa på franska rivieran.

Seriöst, tror jag att Axel är mer giftasmaterial än hon, bara han växer till sig lite och ja, han är faktiskt riktigt snygg i rätt klippning och utan de glasögonen som han har i programmet!
Han kommer med andra ord vara 20 år äldre än henne i vanlig ordning
Citera
2022-04-14, 21:49
Medlem
Citat:

Är de bara mulliga (använd aldrig det äckliga ordet igen) tjejer som bygger Lego? såg du Lego Masters och dom femininaste deltagarna där?
Vilket ord ska man använda då, "småtjock"? Nej, finns taniga tjejer också men eftersom han själv inte verkar särskilt intresserad av träning och lite "lös i hullet" så tycker jag en annan knubbig är kompatibelt.. som denna, de matchar varann utseendemässigt så att säga, dock några år för gammal.
https://www.na.se/2021-09-25/40-ariga-orebroaren-viola-vagade-tavla-i-tv4s-lego-masters-alla-ar-vi-barn-innerst-inne
Citera
2022-04-14, 21:52
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vilket ord ska man använda då, "småtjock"? Nej, finns taniga tjejer också men eftersom han själv inte verkar särskilt intresserad av träning och lite "lös i hullet" så tycker jag en annan knubbig är kompatibelt.. som denna, de matchar varann utseendemässigt så att säga, dock några år för gammal.
https://www.na.se/2021-09-25/40-ariga-orebroaren-viola-vagade-tavla-i-tv4s-lego-masters-alla-ar-vi-barn-innerst-inne
Och bredvid står en till stor-tjock BBW tjej eller?

Förövrigt har jag glömt vem vi pratade om i gift vid första ögonkastet
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-14 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in