2022-04-14, 20:50
Medlem
Importerar man tredje världen och muslimer med 500-talets tänk - ja då blir det så här!

Ska bli intressant att se hur många muslimer som åtalas.
Citera
2022-04-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Svenska flaggan är förhoppningsvis en symbol för fred, frihet, demokrati, välfärd, jämställdhet, hälsa, idrott och mer up-to-date.
Koranen är en gammal bok skriven av människor som fått mängder med andra människor att i en guds namn döda, slå, fördriva, diskriminera och hata icke-muslimer, lärda, "dåliga" muslimer, kvinnor, barn och andra i mängder.

Men tycker du att det ska vara okej att bränna svenska flaggan?
En enkel fråga
Citera
2022-04-14, 20:51
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Det mest skrämmande är att polisen överger sina fordon och låter hyenorna härja och förstöra!

Någon som vet varför polisen skiter i sina fordon och utrustning i bilarna???
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Jag instämmer. Som jag skrivit tidigare i tråden, det är något fel med den här kommenderingen. Det ser rörigt ut bland de enheter som är på plats och villrådigt överlag. Det jag undrar är vad polisen har för Skyldighet att stå kvar och kämpa. De har många Befogenheter men, att desertera från frontlinjen är ok? Skämt åsido. Det är såklart inte desertering och givetvis måste en kommendering få omgruppera och justera insatsen men - i det här fallet har nog insatsbefälet faktiskt inte riktigt gjort sitt jobb.
Ja det framgår i intervjun som görs med polisens talesperson att de fått skrapa ihop det som de fick tag i. Norrmalmspiketen hade nog hanterat detta annorlunda än vad Kling o Klang gjorde, men det är inte grundproblemet.
Grundproblemet är att kaos-blattarna tror att det är så här man ska bete sig och att Svenne Banan låter dem komma undan med det.
Sen förstår jag inte varför man släpar med sig "Lassie" med kort koppel och munkorg om de inte ska användas. Lassie har väl aldrig bitit någon snäll skolflicka?
Så ja det är väl så här det blir när Kling o Klang konfronteras med kaos-blattar.

Btw hundbett behöver inte hanteras/behandlas på akutmottagningen.
Det kan ske av en pensionerad väbel i någon av byggbodarna på sjukhusområdet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Nej, men jag kan generalisera.

Ja självklart så både kan och får du göra det
Jag anser att alla får ha sina åsikter och tankar

Personligen dömer jag ingen eller har åsikter om något tills jag själv bildat mig en egen åsikt om en person osv

Jag behandlar och pratar med folk öga mot öga som de behandlar mig och jag anser att de kan behandla och prata med mig som jag är emot dem.

Det är som sagt inte folkgrupp eller etnicitet som man går efter utan personligheten.

Ska man dra rasist kortet så kan de som är
"Ny svenskar" vara rasistiska mot de som är födda här och de som är födda här kan likväl vara rasister mot de som är "ny svenskar"

Jag är svensk och född här men har en bred bekantskap med både utländska personer och svenskar, man väljer ut de som man passar bäst med i det sociala och som förstår varandras livssituation
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Den jävla dansken kan ju åka hem till sitt eget land om han vill åka runt och provocera och sätta eld på grejer
Delvis har du rätt faktiskt , det är torrt i fjolårsgräset som kan medföra stor brandfara.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Den jävla dansken kan ju åka hem till sitt eget land om han vill åka runt och provocera och sätta eld på grejer

Han är svensk medborgare. Jag tycker det är bra att han triggar apfolket att visa vad dom går för.
Citera
2022-04-14, 20:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Nu är detta en lite äldre artikel, men varför är det okej att bränna böcker men inte en svensk flagga?

- Statsminister Fredrik Reinfeldt och regeringen protesterar nu mot flaggbränningen vid Sveriges ambassad i Malaysia.
- Händelsen polisanmäld.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A27rMA/sverige-protesterar-mot-flaggbranning

Det är förstås fritt fram att bränna både flaggor och böcker, så länge man själv äger det man bränner. Det är även fritt fram att protestera om någon annan bränner något. Det är dock inte fritt fram att starta kravaller, utöva våld mot andra, förstöra andras egendom, eller liknande.

Var Reinfeldt och den svenska regeringen nere i Malaysia 2010 och startade upplopp? Om inte haltar jämförelsen.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vad föranledde Husby kravellerna? Inte en Koran bränning mig veterligen. Hade inte Paludan gett dem denna ursäkt med en utbränd Koran på ett silverfat åt dem så hittar de ändå en annan ursäkt att göra kaos förr eller senare då och då.

Så varför ens ge dem detta religiösa motiv på ett silverfat? Vad blir bättre? Vem gynnas? Knappast Sverige eller Svenskarna. Inte "danskjävlarna" heller som vänster-svenne alltid passar på att pissa på så fort Paludan är i farten.
Husbykravallerna startades väl av grisarna som dödade kille i lgh?
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Vissa här är ju sjuka i huvudet. Dansken bränner en bok och invandrarna bränner bilar, kör över poliser, kastar sten på brandkåren mm mm mm och det är dansken ni är arga på. Vad fan är det för fel i huvudet på er? Jävla idioter!!!
Citera
2022-04-14, 20:53
Medlem
Så nu har vi kaosblattar som springer runt i polisjackor, det är såhär en misslyckad stat ser ut. Bara Ryssland kan rädda oss nu.
Citera
2022-04-14, 20:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Tack! Varför skulle det bli inställt?

Med tanke på det som händer ikväll, att dom inte kan garantera säkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in