2022-04-14, 20:13
Medlem
Nestor Xs avatar
Svt visar vad som händer men missar målet när man helt lägger skulden på Paludan som "provocerat muslimska medborgare". Att dessa löper amok och vållar ofantliga samhällsskador bara för att någon vill bränna en gammal sagobok som redan finns tryckt i hundratals miljoner exemplar och inte ens duger att använda som dasspappe.
På Omni får man skrolla långt ner innan man hittar något om vad utanförskapet ta i Östergötlands två största städer tar sig för.
Sydsvenskans startsida har bara hittills en mindre rubrik om att upploppet sprider sig till Norrköping. Direkt under finns en jätterubrik om hur Malmöoperans chef kommenterat en sångerskas bröst.
Minst sagt pinsamt vilka felaktiga proportioner eller vinklade perspektiv som media lämnar ut till läsaren. Det Lennon skrev för mer än femtio år sedan står sig än: https://www.youtube.com/watch?v=UaiGABTj0aA&ab_channel=JohnLennon-Topic
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ja det är tudelat detta.
Det är dumt att han provocerar som han gör, men samtidigt så sätter han fingret på den ömma punkten.
Vi kan inte låta batikkärringarna på Södermalm få bestämma över invandringen längre.
Det funkar inte!
Det är hög tid att inse det nu för svenne banan.
Eller så är det bara all ge upp och låta blattarna skapa en ny Västbank.
(Då begår jag harakiri vid fontänen på Sergelstorg.)

Det här blir lite OT, men ändå inte.
Jag vill att kommande val ska bli det där vi i valförberedelserna diskuterar de verkliga samhällsproblemen.
Hur ska vi har det framöver och hur ska vi nå dit?
Inget jamsande om nån vårdmiljard hit eller dit eller om ÖB ska köpa könsneutrala kalsonger från Borås eller Mogadishu.
Ska vi ha en nation där alla bidrar, så väl svennar som riskkapitalister eller hur ska vi ha det och hur mycket bidragsmuppar orkar och vill vi försörja?
Hur ska de som verkligen vill ha ett jobb kunna få det?
Är det så illa att i den globaliserade värd vi lever i att det är ok att "erbjuda" anställda i Sverige usla arbetsvillkor för annars hamnar jobben i Indien?
Anser vi att en svensk pensionär som har jobbat och betalat skatt i ett helt arbetsliv har rätt till mer av den svenska statskassan än en grästuggande analfabet från Etiopien?
Hur mycket pengar ska få dräneras ur de kommunala och statliga kassakistorna för att hamna i några få kapitalisters fickor i skatteparadisen?
Ska Sverige vara en nation där vi i första hand ser till svenskarnas intresse?
T.ex att få ha yttrandefrihet och själv bestämma vilken Kalle Anka tidning man vill elda upp eller att ens dotter själv avgör vem hon vill umgås (sexuellt) med?
Vad är det värt att leva under blågul fana?

Även om han är ett svin privat och att det är uppenbart att han provocerar så är det han gör fortfarande bra då han genom sitt agerande får fram tydligt vad det är för pack vi har att göra med.

Visst hade säkert judar blivit lacka som fan om vi hade bränt Talmud eller deras Torah men de hade åtminstone inte betett sig som vidriga små apor.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det handlar inte om att det ska bli bättre.
Paludans syfte är att visa att Muslimerna inte respekterar Sveriges lagar och kaozar när de blir provocerade.
Då kan en opinion skapas för att utvisa kriminella och minska invandringen eftersom det blir bråk när koranen eldas upp.

Det där är en terrorist-logik. "Synd om du kom i vägen för min bomb, men det måste smälla lite för att folk ska VAKNA". Bader Meinhof-logik.
Någon opinion förändrar man inte, när det finns en avsiktlig brottsprovokation i botten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det skulle i och för sig vara en vettig användning av dessa sagoböcker men återigen är Paludan ute efter att visa att när en muslim väl bokar en demonstration med medföljande bokbränning så kommer reaktionerna komma från kristna extremister. Inte ens de som säger att de "tror på något större" kommer bry sig eller våga öppna käften för att framstå som trångsynta och tappa vänner på sociala medier.

"Tigern" kommer bli petad på igen och igen. Hans poäng är att man inte ska ha tigrar i västliga länder.
Problemen för muslimer vid en eventuell bibelbränning är två:

1) Ingen skulle bry sig
2) koranen är till stora delar en billig kopia av bibeln.

En bibelbrasa skulle alltså innebära noll uppmärksamhet samtidigt som man eldar förlagan till sin egen sagobok med delvis samma persongalleri.

Paludan skulle alltså vinna även vid ett sådant tilltag
Citera
2022-04-14, 20:14
Medlem
Det är precis så här som samhällskollapsen/ inbördeskriget kommer att börja. Oron sprider över större och större områden i takt med att ordningsmakten retirerar och lokala infrastrukturen slås ut.

Whatever, vår värdelösa poliskår får ingen sympati från den här högeranstrukna gubbstrutten i alla fall. Hoppas att många poliser skadas ikväll och blir långtidssjukskrivna samt att mängder med fordon blir satta ur spel och mycket materiel faller i fiendens händer.

Glad Påsk Sverige!
Citera
Medlem
Den svenske prästen som störde mötet och bidrog till den alarmerande situationen har nu gått ut i SVT och där indirekt förklarat att han inte tror på mötes och yttrandefrihet har vi på länk nedan. På sin Facebook sida viftar han bort polisens anmälan mot sig, jag länkar här till terror prästens facebooksida där man kan läsa hans personliga ståndpunkter och där alla kan kommentera hans brott, såväl ros som ris, men håll en god ton på hans facebooks sida:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158606583220911&id=71617091 0&m_entstream_source=timeline&anchor_composer=fals e

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kyrkornas-klockor-storde-extremist
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag har en lösning. Vi slutar göra sånt som upprör vissa muslimer, sen blir det fred.

Jag har en bättre lösning. Vi utvisar alla muslimer sen blir det fred, lugn och ro och statskassan kommer att svämma över av inställda bidrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Det är på grund av sånt här som polisen i USA har rätt till dödligt våld om de känner att deras liv är hotade. Debatten i USA har ju dock vällt över till rasism inom poliskåren istället eftersom svarta är överrepresenterade bland de som dör av polisvåld. Frågan är om det skulle bli samma typ av debatt i Sverige om polisen skulle få tillåtelse att döda de som uppträder våldsamt och den övervägande majoriteten av offren hade varit muslimer.

Jag instämmer. Som jag skrivit tidigare i tråden, det är något fel med den här kommenderingen. Det ser rörigt ut bland de enheter som är på plats och villrådigt överlag. Det jag undrar är vad polisen har för Skyldighet att stå kvar och kämpa. De har många Befogenheter men, att desertera från frontlinjen är ok? Skämt åsido. Det är såklart inte desertering och givetvis måste en kommendering få omgruppera och justera insatsen men - i det här fallet har nog insatsbefälet faktiskt inte riktigt gjort sitt jobb.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Låter som Morgan står på Paludans sida nästan.

Sveriges justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S) har på Twitter uttalat sig om händelserna i Linköping.
”Oavsett vad man tycker om det högerextrema hatbudskap som Paludan står för, så är det oacceptabelt att reagera med detta allvarliga våld” skriver han bland annat.

Är det inte dax att våra poliser får börja använda gummikulor, vattenkanoner, elpistoler och varför inte hels elnät för att kunna få stopp på denna typ av upplopp.

Jag hade gärna sett skarp ammunition där de siktar mot huvuden men det lär ju inte hända.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Jag har en lösning. Vi slutar göra sånt som upprör vissa muslimer, sen blir det fred.

Yes, kollektivt självmord alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Så enkelt ger vi inte upp.Vi är här för och stanna 😈✊️
du vet vad man brukar säga till människor som åkt lång väg för att ställa till problem,
men så kan det bli
Citera
Avslutad
Citat:

Blir det upplopp i flera städer runtom i Sverige med bilbränder och allmänt kaos när en muslim eldar upp en bibel? Svårt att se det hända till och med i Jönköping eller någon annan creepy Knutby-aktig håla.

Blöj-högern gör bara en situation ni naiva vänsterstollar skapat och format under årtionden värre med provakationer som dessa.

Islam handlar inte om fred. Har aldrig handlat om fred. Kommer aldrig handla om fred. Vare sig idioter som Paludan är där och trissar upp dem eller ej. Islam handlar om underkastelse. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in