2022-04-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Nej men du kan väl ta och berätta det för mig som är född här kanske ?
tror inte på skedmatning, du får visa att ditt iq ligger på snittet åtminstone, då klurar du nog fram innebörden.. måste vara tufft att lämna sverige och ha typ skitländer att välja mellan, utan bidrag. borde kanske tänka på vilken inställning du har till svenskar och vår syn på tillvaron, mycket kan förändras och fort kan det gå
Citera
2022-04-14, 20:24
Medlem
Nestor Xs avatar
En bok oavsett vad som står skrivet i den är bara trycksvärta och papper.
Det måste vara tillåtet att häda i Sverige.
Citera
2022-04-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad vinner man genom att reta, mobba, provocera andra? Visa deras intolerans, visst. Men en dag kanske det är mobbaren som får känna hur det är att bli mobbad, jag tror på karma nämligen, och att när vi inte har förståelse för andra eller kan leva oss in i deras situation, får vi själva uppleva liknande situationer för att utveckla medkänsla.

Om man inte använder sig av sin yttrandefrihet på grund av rädsla så är det som att yttrandefriheten eller med andra ord inte demokratin finns. Många vill leva i en demokrati och inte i en diktatur och tycker att det är bra att intoleransen visas som du säger, eftersom andra höll tyst fick exempelvis Lars Vilks leva under beskydd och är nu död.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Oj, menade @utryckningnkpg
samt @wighsnews

Tackar. Där gick det o hitta lite mera.

Massa invandrare som sitter på instagram och uppmuntrar varandra till att härja..
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Problemen för muslimer vid en eventuell bibelbränning är två:

1) Ingen skulle bry sig
2) koranen är till stora delar en billig kopia av bibeln.

En bibelbrasa skulle alltså innebära noll uppmärksamhet samtidigt som man eldar förlagan till sin egen sagobok med delvis samma persongalleri.

Paludan skulle alltså vinna även vid ett sådant tilltag
Yes. Då skulle salafister få svårare att hävda att genomsnittliga svenskar eller kristna är minst lika lättkränkta. Skulle det bli protester, antagligen mer över generella demokratifrågor eller oro över om staten kan garantera att upprätthålla lagen, kan Paludan hävda att "svenskarna har äntligen börjat våga säga ifrån och myndigheterna har försökt tysta dem" eller något liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Är inte Jönköpings Sveriges mest frikyrkliga stad. Upploppen stod i backen, bilar och byggnader brann, eller så ringde kyrkorna i klockorna?

Alltså hade det inte varit för prästen hade detta varit glömt redan i Jönköping.

Ett par nissar som lyssnar på en jöns som brände en bok i förorten. Ingen brydde sej ingen bryr sej och enda anledningen till att vi pratat om det är prästen typ. Resten är redan glömt.
Citera
2022-04-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Om Stram Kurs åkte till Moskva och ville ordna koranbränning så skulle de bli inburade rakt av. Där är det inte tillåtet att skända religiösa symboler eller byggnader. Bra lag.

Nån här skrev om att det här är en del av destabiliseringskampanj men jag tror faktiskt det kan göra ännu fler invandrare mer positiva till Ryssland och mer negativa mot svenskars övermänniska-attityd mot folk från andra länder och kulturer. Det finns en slags självgod smygrasism hos många svenskar som faktiskt är avskyvärd.

Men vad jag menar är, det finns ju inte ens yttrandefrihet. Jag hade repsekterat väst om man verklgen levde upp till det...
Citera
2022-04-14, 20:28
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Har inte mycket för Paludan. Men hans uppträdanden verkar vara en bra metod för sortera ut vilka som inte hör hemma i landet.
1. Kör in honom,
2. se vilka som inte beteer sig,
3. deportera dessa.

Bortskämda djävla babianer.

Precis. En demokrati som Sverige kan inte fortsätta ta in massvis med folk som hatar våran demokrati och yttrandefrihet. Jag var stark motståndare till Paludans koranbränningar i början men jag börjar uppskatta det mer och mer eftersom det verkar vara det som behövs för att påvisa att dom vi importerar inte respekterar vårat fredliga sätt att leva.
Citera
2022-04-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Säger du likadant till de ryssar och kineser som blir fängslade för sina åsikter?

Hur viktigt är det för dig att kunna uttrycka vad du vill?

Ska det vara ok att få slå folk på käften också?
Nån respekt får man väl ändå ha för andra?
Citera
Medlem
Prästerna borde ringa i klockorna för att varna för krigaren Muhammed, Abdullah och hans rövarkompis Ahmed.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
En bok oavsett vad som står skrivet i den är bara trycksvärta och papper.
Det måste vara tillåtet att häda i Sverige.

I flashbacks incelnasse mönsterland Ryssland är det däremot olagligt att häda mot såväl Islam som Kristendom och Judendom. Det är väl det de misantropiska idioterna här på flashback vill ha även i Sverige? Lite gammal hederlig "based" och "trad" teokratiska blasfemilagar?

Flashback-nassarna vet ju inte hur bra de egentligen har det här i "dekadenta liberala globohomo woke" väst.
Citera
2022-04-14, 20:30
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Precis. En demokrati som Sverige kan inte fortsätta ta in massvis med folk som hatar våran demokrati och yttrandefrihet. Jag var stark motståndare till Paludans koranbränningar i början men jag börjar uppskatta det mer och mer eftersom det verkar vara det som behövs för att påvisa att dom vi importerar inte respekterar vårat fredliga sätt att leva.
Delar din uppfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in