2022-04-14, 19:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var det så, det har jag missat ?

Jepp:

"Many told the BBC they worked in the public sector, and that they had been pressured into attending by their employers."

Källa: https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russians-who-attended-putins-huge-26504687
Citera
2022-04-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Var inte rädd. Kom och lyssna på sanningen.

Dessa är på frontlinjen inte ni ukrobottar som sitter i era hyresrätter ute i skärholmen eller var ni nu håller hus.

Jag har till skillnad från er besökt både Ukraina och Ryssland och vi vet att Ryssar är ärliga och direkta, Ukrainare är lögnare och bedragare. Det är traktens tattare.

Kom hit och lyssna på vad dessa herrar har att säga, du kommer njuta av sanningen ska jag lova och skämmasl ite för att lyssna på nassemedia.

Hela väst är bara nazister.
Glömde att Tyskland vann andra världskriget och gjorde hela väst till 3 reich.

Jag är ödmjuk inför dessa tre apostlar av sanning och objektivitet.
Citera
2022-04-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ingen av dessa är neutrala. Lira är en riktig stolle
Hade Lancaster varit neutral så hade han lagt mer tid på ryssarnas fasansfulla agerande i Mariupol.

Ja kanske han gör det för det finns inga dokumenterade krigsbrott utförda av Ryssland? vi har ukrainare som skjuter fångar i knäna. I bucha är det false flag ingen sa något tills Ryssarna drog bort.

Andra källor är bara hörsägen.

Jag vill ha vettiga neutrala källor som

RT
Ria Novosti
Tass
Gonzalo Lira
Patrick Lancaster
Tim Kirby
t.ex.
Citera
2022-04-14, 19:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Var inte rädd. Kom och lyssna på sanningen.

Dessa är på frontlinjen inte ni ukrobottar som sitter i era hyresrätter ute i skärholmen eller var ni nu håller hus.

Jag har till skillnad från er besökt både Ukraina och Ryssland och vi vet att Ryssar är ärliga och direkta, Ukrainare är lögnare och bedragare. Det är traktens tattare.

Kom hit och lyssna på vad dessa herrar har att säga, du kommer njuta av sanningen ska jag lova och skämmasl ite för att lyssna på nassemedia.
Här i Sverige pratar vi inte om tattare längre, det är ett nedsättande epitet som inte anstår ett civiliserat samhälle. Det är enkelt att lära sig ett språk, men att bli bekväm med själva kulturen i ett samhälle tar decennier. Fundera över det en stund.
Citera
2022-04-14, 19:29
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är inte bara att oligarkerna och generalerna snor alla pengar ur den ryska försvarsbudgeten som skulle gått till materiel, fordon och underhåll: Officerarna snor också löner och precis allting som familjer skickar till sina tjänstgörande söner! Vilket jävla U-land...
https://www.thedailybeast.com/russian-soldiers-revolting-as-they-get-stiffed-on-ukraine-payouts-according-to-intercepted-calls

Verkar som det finns anledning till varför ryska soldater börjat köra över sina befäl med bandvagnar?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10644823/Russian-soldier-drives-TANK-commanding-officer-Ukrainian-journalist-claims.html

Ha ha ja jisses. Det stjäls och förskingras i alla led Dessa ryssar är rejält mycket värre än de mest korrumperade afrikastaterna

Samma som när Pruttan stod och utlovade ryska mödrar ersättning för varje stupad soldat.

Det kan de ju se sig i månen efter
Citera
2022-04-14, 19:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Var det så, det har jag missat ?
Man hade också gått runt på universitet och studentanläggningar runtom i Moskva och sagt till alla studenter att det skulle bli gratis konsertarrangemang: Det var därför så många i publiken drog direkt det blev uppenbart att det enda man skulle få se på scen var Putin som ville ha applåder...
Citera
2022-04-14, 19:31
Medlem
Zelenskyj ber nu EU betala Ukrainska löner och socialautgifter på $7 miljarder dollar varje månad. Enligt Bloomberg news.

Ukrainian President Vladimir Zelensky said during a meeting with European Commission President Ursula von der Leyen in Ki last week that Ki needed $ 7 billion a month in financial assistance to pay for social benefits and salaries, Bloomberg reports.
Citera
2022-04-14, 19:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jepp:

"Many told the BBC they worked in the public sector, and that they had been pressured into attending by their employers."

Källa: https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russians-who-attended-putins-huge-26504687

Läste det hela nu (o tack för länken). Konkluderar bara med att säga, det är trist att land med ett så stort potential.., verkar att närmast fastnat i att harva i "B-ligan" utav länder. Man har matematiker, forskning, kultur etc.., m.m..

J-vligt trist, och j-vligt farligt.
Senast redigerad av Snapcount 2022-04-14 kl. 19:36.
Citera
2022-04-14, 19:35
Medlem
Norrbagg79s avatar
Undrar varför Ukraina inte barrikerade vägarna vid gränsen norr om Kyiv når det stod klart at det ville komma en invasion. Tycker ryssen kom for lett och långt inn i Ukraina, möjligt man hoppades det beste for länge. Hoppas dom nu skaffar minor och minlägger alla huvudvägarna. Tankar?
Citera
2022-04-14, 19:37
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Citat:
Läste det hela nu (o tack för länken). Konkluderar bara med att säga, det är trist att land med ett så stort potential.., verkar att närmast fastnat i att harva i "B-ligan" utav länder. Man har matematiker, forskning, kultur etc.., m.m..

J-vligt trist, och j-vligt farligt.

Den kulturen du hänvisar till är oftast importerade tyskar, polacker eller engelsmän. Mongolerna påbörjade bygget av Mocba och deras avkommor avslutade det. High culture i Ryssland är en potemkinkuliss.
Citera
2022-04-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ja kanske han gör det för det finns inga dokumenterade krigsbrott utförda av Ryssland? vi har ukrainare som skjuter fångar i knäna. I bucha är det false flag ingen sa något tills Ryssarna drog bort.

RT
Ria Novosti
Tass
Gonzalo Lira
Patrick Lancaster
Tim Kirby
t.ex.

Du vill bara höra stollar mao.
Citera
2022-04-14, 19:39
Medlem
Citat:

RT
Ria Novosti
Tass
Gonzalo Lira
Patrick Lancaster
Tim Kirby
t.ex.

Då vet vi exakt hur påverkad du är, alla dina källor är 100% betalda och kontrollerade av Krim.
Patrick Landcaster är känd sen 2015, Tim Kirby är en dömd ryssk spion etc.etc.
Skulle säga att grönköpings veckobladet och stålmannen ger en bättre bild av verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in