Citat:
Ursprungligen postat av
Sad-frosty
Min åsikt kring hela Joel situationen.
Jag har följt med dem rätt noga på sociala medier och även diskuterat lite med Jessica. Jessica förtjänar verkligen inget hat. Hon skickade en screenshot till mig på diskussioner (meddelanden) hon haft med Joel. När gårdagens avsnitt hade sänts så hade hon skickat direkt till Joel och kollat läget med honom och ville veta om han känt sig utfryst, mobbad av henne osv. och var jätteledsen. Hon hade skrivit något i stil med "Jag ber verkligen om ursäkt från botten av mitt hjärta ifall..."bla.bla. till honom. Kändes väldigt genuint. Joel beskyllde inte Jessica för sitt mående, så mycket kan jag säga. Båda hade skickat väldigt fina meddelanden till varandra och det märks att Jessica bryr sig om Joel och har ett gott hjärta. Säger inte att hon inte gjort något fel, hon borde ha försökt inkludera honom mera. Men hon bryr sig iallafall. Och Joel är verkligen urgullig, han hade svarat så fint till henne. Så fin person, vilket jag också fått höra av de som känner honom.
Jag har även läst Shevins senaste inlägg på Instagram. Jag tycker såklart att det är jättedåligt att hon fått hat, inte ok någonstans. Men tyvärr har inte min bild av henne ändrats efter att jag läst inlägget. Bl.a. verkar det inte som att hon kontaktat Joel och frågat hur han upplevde det, som Jessica hade gjort. Istället verkar hon vara väldigt säker på att hon "bara är hård" och menade att Joel ska kontakta henne ifall han upplevde det som att Shevin fryste ut honom eller liknande. Det borde ju vara tvärtom, det är hon som ska kontakta Joel och fråga.
Det verkar som att hon är väldigt dålig på att lyssna på andra människor och ta hänsyn till andras känslor. Ingen självinsikt. Hon ser verkligen saker bara från sitt eget perspektiv, tyvärr. Inte så öppen. Och fortfarande så sade hon det hon sade när hon talade med Joel. Saker som man absolut inte säger, oavsett hunger och oavsett hur många gånger man talat med varandra. Klippningen förändrar inte de meningar man sagt. Åtminstone det tycker jag hon kunde visa ånger över, men verkar inte så. Ett förlåt räcker långt. Och det var ju inte direkt endast den där diskussionen heller. Det dåliga beteendet hade pågått en längre tid. Hon har en hel del att jobba på med sig själv, men hon verkar inte vilja utvecklas.
Efter att ha diskuterat lite med Jessica blev jag också ännu argare på produktionen. Tydligen hade Joel velat tala med en psykolog (han mådde verkligen inte bra, han orkade inte mer), men de lät inte honom. Istället skulle de ta det där samtalet fmed varandra framför kamerorna. Produktionen bryr sig inte alls om deltagarnas välmående. Allt för bra tv. Produktionen förtjänar mycket kritik.
Det som alla lagmedlemmar verkar vara överens om är att Joel verkligen inte mådde bra, vilket ju också vi kan se. Fyfan vad ont det gör i en att se honom må så dåligt och vara så utanför. Oavsett klippning så borde ALLA i Lag Nord gjort bättre ifrån sig. Som någon sade, i en välkomnande grupp så går ingen iväg för sig själv. Man röstar ut dem man inte klickar med, man fryser inte ut dem och vägrar tilltala dem.
Vill korrigera en grej: insåg nu att meddelandena som skickats mellan Jessica och Joel inte var efter gårdagens avsnitt, utan från lite över en vecka sedan. Vet inte ifall de skickat något den senaste tiden. Men iallafall så har alltså Jessica varit i kontakt med honom och frågat, vilket är positivt.
Det är ju rätt problematiskt det här med mobbning och utfrysning på många sätt. Bl.a. så känner den som blivit utsatt ofta en skam. Man vill kanske inte ens erkänna för sig själv att man blivit utsatt. Joel kanske dessutom hade förträngt vissa saker, och att nu få se och återuppleva det igen måste vara väldigt jobbigt. Jag känner ju inte Joel. Vet inte hur han fungerar som person, hur han mår i dagsläget eller något. Men med tanke på att han har varit helt och hållet oaktiv på IG i snart 1,5 dygn nu så mår han nog inte bra. Vi får se vad han säger när han är tillbaka på sociala medier, men oavsett vad han säger så har han blivit väldigt dåligt behandlad och det var inte ok under några omständigheter.
Jag hoppas för allas skull att stämningen förbättras i lag Nord under följande vecka eller att Joel får byta lag.