2022-04-14, 19:24
Medlem
Hur ska man kunna ta Anna på allvar? Hon måste ha sjukt dålig självinsikt. Största lögnen i säsongen är väl när hon hävdade att hon kunde hänga i armarna i 14 minuter och några sekunder. Såklart va hon ju skadad när möjligheten att få hänga i armarna kom. Haha herregud. Det är knappt så elitidrottsmän hänger så länge 😂😂

Hon kan va den absolut sämsta Robinson deltagaren. Men underhållande är det. Man skrattar ju varje avsnitt. Dock inte med henne utan åt henne
Senast redigerad av nickenyfiken89 2022-04-14 kl. 19:32.
2022-04-14, 19:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
Hur ska man kunna ta Anna på allvar? Hon måste ha sjukt dålig självinsikt. Största lögnen i säsongen är väl när hon hävdade att hon kunde hänga i armarna i 14 minuter och några sekunder. Såklart va hon ju skadad när möjligheten att få hänga i armarna kom. Haha herregud. Det är knappt så elitidrottsmän hänger så länge 😂😂

Hon kan va den absolut sämsta Robinson deltagaren. Men underhållande är det. Man skrattar ju varje avsnitt. Dock inte med henne utan åt henne

Yes, var 7 min och 14 sek hon inte kunde hänga. (Har det förevigat som min signatur) .

Elitidrottare kan knappt hänga 3 min. Helt obegripligt hur hon kan påstå att hon tagit tid och hängt +7min.
2022-04-14, 20:02
Medlem
lunarluddes avatar
2022-04-14, 21:29
Medlem
610Herrgaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

2022-04-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Yes, var 7 min och 14 sek hon inte kunde hänga. (Har det förevigat som min signatur) .

Elitidrottare kan knappt hänga 3 min. Helt obegripligt hur hon kan påstå att hon tagit tid och hängt +7min.

Anna är helt slut i huvudet efter allt knarkande. Namnet Fryklund är ökänt i knarkar/alkisvärlden. Har stött på flera mycket slitna personer med det namnet i Västerås och Gävletrakten. Hennes släktingar kanske?
2022-04-14, 22:24
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Anna är helt slut i huvudet efter allt knarkande. Namnet Fryklund är ökänt i knarkar/alkisvärlden. Har stött på flera mycket slitna personer med det namnet i Västerås och Gävletrakten. Hennes släktingar kanske?

Hon är själv från Västerås, så kan mycket väl stämma att det är hennes släktingar du stött på! Har för mig att det var någon mer i tråden som också sa att det kryllade av Frycklundare runt omkring beabältet.
2022-04-14, 22:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 610Herrgaard

2022-04-14, 23:41
Medlem
610Herrgaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Ja det var lite märkligt. Antar att Tv4 hade svårt att hitta något vettigt material så de körde på gnället.
2022-04-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Jag har också läst Shevins senaste inlägg och håller med dig. Finns inga ursäkter att skicka hat till någon och hon ska absolut göra polisanmälningar osv. Skärpning på hat till deltagarna oavsett allt! Men min bild av henne har inte heller förändrats. Hon borde verkligen kontakta Joel själv istället för att lägga det på honom. Om jag hade varit i hennes situation hade jag också velat göra det för min egen skull, få ett avslut typ. Hade hon känt en sån oro för Joels hälsa så hade hon ju kunnat ta till sig vad han säger på ett bättre sätt. Och ska hon klara av att jobba som lärare måste hon lära sig att hantera alla sorters människor, även de som är olik henne.

Sen förstår jag inte riktigt vad hon menar med att gårdagens avsnitt var tungt att se och att hon kände sig äcklad. Är ju inte riktigt som hon skäms över det här utan menar att att det är en scen ur ett kontext.

Så är det naturligtvis, vi får se så himla lite. Och Robinson "regisseras" som all reality och det klipps mycket MEN hon läser inte direkt från ett manus. Shevin är en vuxen människa som själv avgör vad hon vill säga.
Den enkla förklaringen: Shevin är en narcissist. Jessica uppenbarligen inte eftersom hon kan erkänna sina misstag och be om ursäkt. Som Shevin sa om Joel "han skjuter sig själv i foten". Man kan säga att Shevin begår socialt självmord som självmordsbombare. Är hon inte muslim? (skämt)
2022-04-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Min åsikt kring hela Joel situationen.

Jag har följt med dem rätt noga på sociala medier och även diskuterat lite med Jessica. Jessica förtjänar verkligen inget hat. Hon skickade en screenshot till mig på diskussioner (meddelanden) hon haft med Joel. När gårdagens avsnitt hade sänts så hade hon skickat direkt till Joel och kollat läget med honom och ville veta om han känt sig utfryst, mobbad av henne osv. och var jätteledsen. Hon hade skrivit något i stil med "Jag ber verkligen om ursäkt från botten av mitt hjärta ifall..."bla.bla. till honom. Kändes väldigt genuint. Joel beskyllde inte Jessica för sitt mående, så mycket kan jag säga. Båda hade skickat väldigt fina meddelanden till varandra och det märks att Jessica bryr sig om Joel och har ett gott hjärta. Säger inte att hon inte gjort något fel, hon borde ha försökt inkludera honom mera. Men hon bryr sig iallafall. Och Joel är verkligen urgullig, han hade svarat så fint till henne. Så fin person, vilket jag också fått höra av de som känner honom.

Jag har även läst Shevins senaste inlägg på Instagram. Jag tycker såklart att det är jättedåligt att hon fått hat, inte ok någonstans. Men tyvärr har inte min bild av henne ändrats efter att jag läst inlägget. Bl.a. verkar det inte som att hon kontaktat Joel och frågat hur han upplevde det, som Jessica hade gjort. Istället verkar hon vara väldigt säker på att hon "bara är hård" och menade att Joel ska kontakta henne ifall han upplevde det som att Shevin fryste ut honom eller liknande. Det borde ju vara tvärtom, det är hon som ska kontakta Joel och fråga.

Det verkar som att hon är väldigt dålig på att lyssna på andra människor och ta hänsyn till andras känslor. Ingen självinsikt. Hon ser verkligen saker bara från sitt eget perspektiv, tyvärr. Inte så öppen. Och fortfarande så sade hon det hon sade när hon talade med Joel. Saker som man absolut inte säger, oavsett hunger och oavsett hur många gånger man talat med varandra. Klippningen förändrar inte de meningar man sagt. Åtminstone det tycker jag hon kunde visa ånger över, men verkar inte så. Ett förlåt räcker långt. Och det var ju inte direkt endast den där diskussionen heller. Det dåliga beteendet hade pågått en längre tid. Hon har en hel del att jobba på med sig själv, men hon verkar inte vilja utvecklas.

Efter att ha diskuterat lite med Jessica blev jag också ännu argare på produktionen. Tydligen hade Joel velat tala med en psykolog (han mådde verkligen inte bra, han orkade inte mer), men de lät inte honom. Istället skulle de ta det där samtalet fmed varandra framför kamerorna. Produktionen bryr sig inte alls om deltagarnas välmående. Allt för bra tv. Produktionen förtjänar mycket kritik.

Det som alla lagmedlemmar verkar vara överens om är att Joel verkligen inte mådde bra, vilket ju också vi kan se. Fyfan vad ont det gör i en att se honom må så dåligt och vara så utanför. Oavsett klippning så borde ALLA i Lag Nord gjort bättre ifrån sig. Som någon sade, i en välkomnande grupp så går ingen iväg för sig själv. Man röstar ut dem man inte klickar med, man fryser inte ut dem och vägrar tilltala dem.

Vill korrigera en grej: insåg nu att meddelandena som skickats mellan Jessica och Joel inte var efter gårdagens avsnitt, utan från lite över en vecka sedan. Vet inte ifall de skickat något den senaste tiden. Men iallafall så har alltså Jessica varit i kontakt med honom och frågat, vilket är positivt.

Det är ju rätt problematiskt det här med mobbning och utfrysning på många sätt. Bl.a. så känner den som blivit utsatt ofta en skam. Man vill kanske inte ens erkänna för sig själv att man blivit utsatt. Joel kanske dessutom hade förträngt vissa saker, och att nu få se och återuppleva det igen måste vara väldigt jobbigt. Jag känner ju inte Joel. Vet inte hur han fungerar som person, hur han mår i dagsläget eller något. Men med tanke på att han har varit helt och hållet oaktiv på IG i snart 1,5 dygn nu så mår han nog inte bra. Vi får se vad han säger när han är tillbaka på sociala medier, men oavsett vad han säger så har han blivit väldigt dåligt behandlad och det var inte ok under några omständigheter.

Jag hoppas för allas skull att stämningen förbättras i lag Nord under följande vecka eller att Joel får byta lag.
2022-04-15, 02:42
Medlem
ziggarillens avatar
Tycker faktiskt att Anna är mest underhållande och det vore kul om hon vann. Jisses vad hon skulle spänna sig och tala om för alla tittare hur stark hon är... Jag hoppas hon blir kvar ett tag till och dessutom är hon ganska oförarglig. Linn har börjat visa sitt rätta jag och är inte alls så god och fin som hon låtsades i början. Negressen har fått ett barn till läste jag och det räckte tydligen inte med 5, varav den äldsta är 29 år. Jag hejar på Anna!!
2022-04-15, 10:45
Medlem
Gränslandet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in