2022-04-14, 14:56
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Han säger att han inte har egna barn och om han hade haft det hade väl Dumpen kontaktat myndigheter och polis innan och inte, som de säger att de ska göra, efter konfrontationen. Om han chattar att han begår övergrepp på sitt barn och barnet inte är påhittat väntar man väl knappast med att anmäla?
Det där är en mycket bra fråga. Enda svaret jag kan komma på är att Dumpen inte har identiteten och anser att konfrontationen är enda sättet att få fram denna.

Men i det fallet spelar man ju ett högt spel med anhörigas/barns liv och välbefinnande. Det finns inget sätt att på förhand 100 % utesluta att personen är en komplett psycho som direkt efter konfrontationen går hem, får ett totalt mentalt sammanbrott och sen beslutar sig för att undanröja vittnen och bevis på ett väldigt drastiskt sätt. (Betänk att det är rätt lång tid mellan konfrontation och publicering/identifiering.)

Det måste alltså finnas nån (opublicerad) pusselbit för i annat fall är konfrontation utan polisinblandning extremt ansvarslöst i detta fall.

Det tror jag till och med Lava, N0lltolerans m.fl. skulle instämma i. Annars blir jag riktigt orolig.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-14 kl. 15:00.
Citera
2022-04-14, 15:00
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Dumpen hade inte identifierat honom innan konfrontationsvideon lagts upp. Efter att den publicerats bad de om allmänhetens hjälp att identifiera honom, varför de rimligen inte heller kan ha identifierat huruvida han hade barn eller inte vid tidpunkten för vare sig konfrontationen eller publiceringen av videon. De chansade och satte sin vana trogen underhållningen främst, före eventuella barns väl och ve.

Vet du om allmänheten kom fram till om han hade barn eller inte? Utan chattlogg med bevis att han de facto tänkte våldföra sig på barn blir det hela väldigt grumligt, minst sagt.
Citera
2022-04-14, 15:16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det där är en mycket bra fråga. Enda svaret jag kan komma på är att Dumpen inte har identiteten och anser att konfrontationen är enda sättet att få fram denna.

Men i det fallet spelar man ju ett högt spel med anhörigas/barns liv och välbefinnande. Det finns inget sätt att på förhand 100 % utesluta att personen är en komplett psycho som direkt efter konfrontationen går hem, får ett totalt mentalt sammanbrott och sen beslutar sig för att undanröja vittnen och bevis på ett väldigt drastiskt sätt. (Betänk att det är rätt lång tid mellan konfrontation och publicering/identifiering.)

Det måste alltså finnas nån (opublicerad) pusselbit för i annat fall är konfrontation utan polisinblandning extremt ansvarslöst i detta fall.

Det tror jag till och med Lava, N0lltolerans m.fl. skulle instämma i. Annars blir jag riktigt orolig.

Ja, ord står mot ord här. Eller egentligen, Dumpen verkar vid konfrontationen faktiskt själva rätt osäkra på hans uppsåt eller rent av vet att hans uppsåt inte varit att på riktigt förgripa sig på ett barn.

Verkar ju som han fattat att ”pedofilmamman” inte var riktig, men osäker på om det var någon han ömsesidigt rollspelande med eller om det var Dumpen.

Hade gärna velat läsa chattloggen. Har han inga barn är det ju bara att publicera den igen. Som det ser ut nu är saker och ting rätt jävla öppet för fri tolkning, vilket känns som en medveten och därför tvivelaktig metod ifrån Dumpens sida.

Räta gärna ut frågetecknen här Infolina. Andra Flashbackare får gärna också ligga på.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-14 kl. 15:19.
Citera
2022-04-14, 15:18
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Vet du om allmänheten kom fram till om han hade barn eller inte? Utan chattlogg med bevis att han de facto tänkte våldföra sig på barn blir det hela väldigt grumligt, minst sagt.
Jag vet ingenting om hans identitet men jag har för mig att jag sett Dumpen informera om att de har fått honom identifierad, dock utan att nämna huruvida han faktiskt har barn eller inte.

Chattloggarna i det fallet publicerades från början men om jag minns rätt plockades de sedan bort innan Dumpen meddelade att han var identifierad för att sedan inte dyka upp igen.
Citera
2022-04-14, 15:21
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Jag vet ingenting om hans identitet men jag har för mig att jag sett Dumpen informera om att de har fått honom identifierad, dock utan att nämna huruvida han faktiskt har barn eller inte.

Chattloggarna i det fallet publicerades från början men om jag minns rätt plockades de sedan bort innan Dumpen meddelade att han var identifierad för att sedan inte dyka upp igen.

Ja, alltså hade han haft barn hade det väl tillfogats efterhand i infon. Hur eller hur, det är ju väldigt viktiga fakta här av ganska många anledningar.

Patrik gafflar på om att killen leker advokat. Ja, han försvarar sig, så märkligt.

Infolina, har han barn och om inte, varför är chattloggen borta?
Senast redigerad av Ålen 2022-04-14 kl. 15:26.
Citera
2022-04-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag kan också hitta långa texter i bloggar osv som är skrivna av personer typ Epstein .
Vore klädsamt om du visar den forskning du hämtar din text i från så att var och en kan se om det är riktiga etablerad forskning bakom
Inte bara klädsamt utan nödvändigt för att inte avfärdas som en till förövare som enbart kör på "confirmed bias".
Citera
2022-04-14, 15:28
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ja, alltså hade han haft barn hade det väl tillfogats efterhand i infon. Det är ju väldigt viktiga fakta av ganska anledningar.

Infolina, har han barn och om inte, varför är chattloggen borta?
Oavsett om han har barn eller inte visste inte Dumpen hur det stod till med den saken när de lät sin "pedofilmamma" chatta upp honom, när de konfronterade honom eller när de publicerade konfrontationsvideon och chattloggarna. Det är vidrigt agerat av Dumpen, de spelade helt enkelt roulette i frågan. För konstaterandet av de övertrampen spelar det ingen roll om det i efterhand kommit fram att han faktiskt inte har barn.

Har det sedan i efterhand visat sig att han har barn är det dock därutöver också vidrigt gentemot barnet/barnen i fråga att Dumpen låter videon ligga kvar, oavsett om det som påstås är sant eller inte.
Citera
2022-04-14, 15:41
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Oavsett om han har barn eller inte visste inte Dumpen hur det stod till med den saken när de lät sin "pedofilmamma" chatta upp honom, när de konfronterade honom eller när de publicerade konfrontationsvideon och chattloggarna. Det är vidrigt agerat av Dumpen, de spelade helt enkelt roulette i frågan. För konstaterandet av de övertrampen spelar det ingen roll om det i efterhand kommit fram att han faktiskt inte har barn.

Har det sedan i efterhand visat sig att han har barn är det dock därutöver också vidrigt gentemot barnet/barnen i fråga att Dumpen låter videon ligga kvar, oavsett om det som påstås är sant eller inte.

Jag tror att de visste att han ägnade sig åt ett rollspel. Jag tror också att de visste att han fattade att fiskaren inte var en riktig pedofilmamma. I alla fall är det så det framstår.

Hur eller hur, tror det finns lite att gräva i vad gäller denna konfrontation, och att det som medvetet döljs är inte till Dumpens fördel om det kommer fram.

Ta bort konfrontationen helt vore ett nederlag för Dumpen och i stället väljer man strategiskt att ta bort viktig info. Media utan skygglappar … nja, här känns det som om man ägnar sig åt att försöka sätta skygglappar på läsarna och rent av vilseleda.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-14 kl. 15:54.
Citera
2022-04-14, 15:42
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:

Ja, jag skulle nästan beskriva det som rysk roulette att inte lämna över till polis vid minsta misstanke att det faktisk fanns riktiga övergrepp på en riktig dotter med i bilden.

I absoluta worst-case-scenariot är han en pyskiskt sjuk människa som har eget barn han förgripit sig på. Han får då dagar på sig att gå ner sig ytterligare psykiskt och grubbla kring mer eller mindre desperata lösningar.

I best-case-scenariot är allt fantasier och han är fortfarande på fri fot då inget brott begåtts. (Dock antagligen arbetslös och mer socialt isolerad.)

Svårt att förstå hur man resonerar för att vågskålen inte ska väga över till "Lek inte med elden. Koppla in polis och ha ryggen fri.".
Citera
2022-04-14, 17:00
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Jag ska efter påsk ta ett snack med JK, trycka på och höra hur dom resonerar mer ingående och var gränsen går för att dom ska väcka åtal så att vi alla får åtminstone det på det klara. Juridik ska inte sväva på lösa grunder och Patriks och Saras svinaktigheter skall inte pågå i vårt land Sverige.

Jaså?
Ska pedofiler få knulla barn då i vårt land Sverige tycker du?
Citera
2022-04-14, 17:25
Medlem
Den feta grisen som de hittade i Stockholm? Hur kan den debatten ha blossat upp igen? Det var väl flera veckor sedan de konfronterade honom? Han är en av de vidrigaste personerna de fått tag i så här långt och de ska absolut inte under några som helst omständigheter plocka ner den filmen. Då kan de lika gärna stänga ner hela sidan.
Citera
2022-04-14, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Jaså?
Ska pedofiler få knulla barn då i vårt land Sverige tycker du?
Dumpen varken hjälper, förebygger eller hittar pedofiler. Den framkallar män som försöker förgripa sig på mammor och barn och minderåriga som inte finns, få utlopp för sexualitet och sätter verkliga barnvåldtäktsmän i medieskugga. Jag tycker att det är bra att fenomenet blir belyst.
Från min sida handlar det inte alls om att jag vill eller inte vill ha pedofiler i samhället. Jag bryr mig inte. Varför skulle jag...
Det handlar om att Sara har varit och fortfarande är kaxig. Inte Patrik men Sara och en stor pöbel som är hjärndöd.
Senast redigerad av JanSteganos 2022-04-14 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in