2022-04-14, 15:55
Medlem
Upplever att tjejer lever livet mellan 15-30, sedan "måste" de binda sig men efter 15 år av horeri, ett familjeliv upplevas därför som mindre lockande, varför de blir deprimerade och får dålig självkänsla. Håller ni med?
Citera
2022-04-14, 16:00
Medlem
Nej. De flesta människor har en "storhetstid" mellan 15-30, inte enbart tjejer. Likaså har du sannolikt också peakat under tonåren, då du inte verkar vara speciellt framgångsrik, intelligent eller uppåtgående.

Så låter mer som en "black pill" idé, slak kukade incels som grämer sig över att de är för fula för att få ligga.
Citera
2022-04-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakke77
Upplever att tjejer lever livet mellan 15-30, sedan "måste" de binda sig men efter 15 år av horeri, ett familjeliv upplevas därför som mindre lockande, varför de blir deprimerade och får dålig självkänsla. Håller ni med?

gäller även de som inte "horat runt" 15-30, demografiskt så är tyck det vara, brist på stadigvarande partner och brist på stadigvarande partner + barn 40+ som är vägen till "depreimerad" (eller generellt olycklig/generell pstykisk ohälsa).

förmodligen är det biologiskt.
Citera
2022-04-14, 16:45
Medlem
Jag tror att vår moderna kultur har förskjutit kvinnans upplevda peak ett par år framåt. När kan det vart? 20 år sedan? Så var det trettioårskris, kvinnan skulle hunnit med vissa saker innan dess, och det var hög tid att byta livsstil, tex. sluta slampa omkring och leta efter en familjefader. Den krisen och ångesten verkar ha förskjutits ca. 5 år innan den moderna kvinnan når samma mentala stadie. Hon har ingen trettioårskris, hon har en trettiofemårskris.

Därmed tror jag peak slamperi också har förskjutits. En 30åring är mentalt där en 25åring brukade vara.
Citera
2022-04-14, 16:49
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror att vår moderna kultur har förskjutit kvinnans upplevda peak ett par år framåt. När kan det vart? 20 år sedan? Så var det trettioårskris, kvinnan skulle hunnit med vissa saker innan dess, och det var hög tid att byta livsstil, tex. sluta slampa omkring och leta efter en familjefader. Den krisen och ångesten verkar ha förskjutits ca. 5 år innan den moderna kvinnan når samma mentala stadie. Hon har ingen trettioårskris, hon har en trettiofemårskris.

Därmed tror jag peak slamperi också har förskjutits. En 30åring är mentalt där en 25åring brukade vara.

35 är för sent. Inte för simps/soys men för oss andra, vi har andra mer intressanta projekt.
Citera
2022-04-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
35 är för sent. Inte för simps/soys men för oss andra, vi har andra mer intressanta projekt.

Men det påverkar nog inte eller väldigt lite vad de själva upplever som peak i livet. Det finns fullt av singelkvinnor i mitten av 30 som har en 22 punkter lång kravlista när de letar man, extremt selektivt, och inte alls förstår att det här borde jag istället gjort för tio år sedan.

De ser sig själva som riktiga kap och håller man inte med är man en idiot. Den typen av självförtroende har man nog sällan om man inte tror sig själv vara den absolut bästa versionen av sig själv, sin peak i livet.
Citera
2022-04-14, 17:06
Medlem
Väldigt många kvinnor ser det inte som sin ”storhetstid”, enligt statistiken är det kvinnor mellan 16 och 29 år som oftast lider av depression.
Citera
2022-04-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Väldigt många kvinnor ser det inte som sin ”storhetstid”, enligt statistiken är det kvinnor mellan 16 och 29 år som oftast lider av depression.

Tror den ungdomliga depressionsbenägenheten kommer tillbaks i klimakteriet enligt nån källa jag sett. Att den perioden kan tom vara peak depressionsbenägen
Citera
2022-04-14, 17:10
Medlem
991ESSs avatar
Citat:

De ser sig själva som riktiga kap och håller man inte med är man en idiot. Den typen av självförtroende har man nog sällan om man inte tror sig själv vara den absolut bästa versionen av sig själv, sin peak i livet.

Den är en fasad, visst, de är duktiga på att intala sig och andra om att de har chans på alla dessa kanskemän, dock, verkligheten säger annat.
Citera
2022-04-14, 17:37
Medlem
Citat:
Tror den ungdomliga depressionsbenägenheten kommer tillbaks i klimakteriet enligt nån källa jag sett. Att den perioden kan tom vara peak depressionsbenägen
I den perioden ökar depressioner också p.g.a. hormonomställningen, men enligt statistik är det alltså vanligast med depression för kvinnor när de är mellan 16 och 29 år.
Citera
2022-04-14, 18:37
Bannlyst
Näe. Många har blommat ut särskilt vid 40-45. Finns attraktiva 55-åringar också. Fast du skriver "tjejer". Jag menar kvinnor.
Citera
2022-04-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Den är en fasad, visst, de är duktiga på att intala sig och andra om att de har chans på alla dessa kanskemän, dock, verkligheten säger annat.

Tror man sig vara all that, så är ju livet ändå ganska bra. När man dessutom "vet" att man själv är all that, och att alla som tycker annorlunda är idioter så är det ju inte ens eget fel att saker inte går som man vill. Har sett dejting/relationsprogram från USA där rent gräsliga kvinnor ställer frågan "What does he bring to the table?" och när samma fråga riktas tillbaks till dem själva är det "Bitch, i am the table!" att kunna ha så höga tankar om sig själv, trots att man är rent gräslig egentligen, då måste man befinna sig i sin peak i livet

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
I den perioden ökar depressioner också p.g.a. hormonomställningen, men enligt statistik är det alltså vanligast med depression för kvinnor när de är mellan 16 och 29 år.

Kom på att det var från när jag läste psykiatri bak i forntiden. Att en del sorters personlighetsstörningar och andra psykiska åkommor kan mildras runt 30, men kommer i repris i klimakteriet, och ett stort samband mellan att ha haft psykiska problem i yngre år och att få psykiska problem i klimakteriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in