2021-11-18, 20:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Det du skrev var bra. Men detta? Bra jämförelse där!
Arrogant, intolerant, maktlysten, girig, bitvis hatisk, uppvisar ibland sandlådementalitet.

Det stämmer bra på båda. Notera: det var mentaliteten jag åsyftade, inte den politiska inriktningen. Den här typen av människor kan man hitta både till höger, till vänster och i mitten.
Citera
2021-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Arrogant, intolerant, maktlysten, girig, bitvis hatisk, uppvisar ibland sandlådementalitet.

Det stämmer bra på båda. Notera: det var mentaliteten jag åsyftade, inte den politiska inriktningen. Den här typen av människor kan man hitta både till höger, till vänster och i mitten.

Jo Du! Jag har inga svårigheter att se mig Donald bli tårögd när han berättar om läsestunden om Tom Sawer för sonen.

Nja!
Citera
2021-11-19, 01:18
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
och nu vill han inte sitta i samma soffa som sabuni?

är det rätt uppfattat?
Ja, förmodligen. De känner sig tydligen hemlösa om de sitter i samma soffa, trots att de aldrig varit hemlösa och aldrig kommer att förstå hur det är att vara hemlös på riktigt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-l-topparna-riktar-hard-kritik-mot-sabuni
Citera
2021-11-19, 07:51
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Han är fullt medveten om att folk är dumma och glömmer lätt.

Bengt Westerberg bor vitt på Södermalm. Hur kommer det sig att de som säger sig inte vara rasister nästan alltid bor vitt? Han tänker i själva verket inte rösta på L för L har Sabuni, en svart kvinna, som ledare? Skulle inte förvåna.

"En av anledningarna var, enligt E24, att organisationens styrelse arbetade på frivillig grund medan Röda Korsets generalsekreterare Christer Zettergrens lön är nästan 1,1 miljoner kronor per år och ordföranden Bengt Westerberg tjänar sammanlagt 822.000 kronor per år. 6 Dec 2015"

"Bengt Westerberg, styrelseordförande på Röda Korset, har tidigare kritiserats för att han har en månadslön på 70.000 kronor. 2016"

https://www.realtid.se/westerberg-kostar-roda-korset-100-mkr

https://nt.se/asikter/ledare/generositet-med-andras-pengar-5837184.aspx
Han var tydligen involverad när LSS- direktiven togs fram och som sagt aktiv i diverse handikapporganisationer. Låter som han satt på många stolar samtidigt. Antingen är han en otroligt godhjärtad människa som vill hjälpa alla svaga, via Röda korset och andra handikapporganisationer eller så är han en cynisk girigbuk som involverat sig där människor är som svagast och där han kan härja fritt utan motstånd och tjäna grova pengar.

Vet ej vilket och vi lär nog aldrig få reda på svaret. LSS har blivit en katastrof med vår importerade bidragsklientel. Vore han korrekt skulle han uttala sig i negativa ordalag hur LSS utvecklats och varför.
Citera
2021-11-20, 00:23
Medlem
Sabuni har har vandrat höger ut och lyssnar gärna på råd från lobby grupper som inte tänker på Sveriges bästa.
Hon borde gå med i moderaterna istället
Senast redigerad av apoce 2021-11-20 kl. 00:28.
Citera
2021-11-20, 00:24
Medlem
Jag förstår honom helt och hållet.
De social liberala politiker som inte platsar i nya liberalerna, Kristi demokraterna eller Centern borde starta ett nytt mitt parti där värdering ligger högt på listan.
Det ligger i tiden, Sverige behöver ett nytt alternativ, jag är gärna med.
Citera
2022-04-14, 15:21
Medlem
321js avatar
Är Bengt nöjd nu?
Citera
2022-04-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Är Bengt nöjd nu?

Nej, den nya partiledaren vill också samarbeta med det främlingsfientliga partiet så de spelar ingen roll att Nyamko avgått.

För oss som står upp för anständighet, medmänsklighet, feminism och HBTQIA+-rättigheter är det viktigt att Sverigedemokraterna inte får inflytande. Tills dess att Liberalerna tar avstånd från Sverigedemokraterna kommer vi inte att lägga en röst på dem. Det finns en anledning till att Centerpartiet är 3-4 gånger så stora. Vi vill ha liberala värderingar där samarbete med värdekonservativa och främlingsfientliga partier inte är aktuellt.

Bengt Westerberg är för övrigt en svensk ikon som alltid stod upp för allas lika värde. Han, Jan Björklund, Maud Olofsson samt Mona Sahlin är saknade.
Citera
2022-04-14, 15:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är Bengt nöjd nu?
Jag undrar detsamma, kan Westerberg rösta på Pehrson?
Citera
2022-04-14, 15:27
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Nej, den nya partiledaren vill också samarbeta med det främlingsfientliga partiet så de spelar ingen roll att Nyamko avgått.

För oss som står upp för anständighet, medmänsklighet, feminism och HBTQIA+-rättigheter är det viktigt att Sverigedemokraterna inte får inflytande. Tills dess att Liberalerna tar avstånd från Sverigedemokraterna kommer vi inte att lägga en röst på dem. Det finns en anledning till att Centerpartiet är 3-4 gånger så stora. Vi vill ha liberala värderingar där samarbete med värdekonservativa och främlingsfientliga partier inte är aktuellt.

Bengt Westerberg är för övrigt en svensk ikon som alltid stod upp för allas lika värde. Han, Jan Björklund, Maud Olofsson samt Mona Sahlin är saknade.

Vilket parti kommer du och Bengt att rösta på?
Citera
2022-04-14, 15:30
Medlem
Citat:
Vilket parti kommer du och Bengt att rösta på?

Jag misstänker Centerpartiet eller Socialdemokraterna då han, precis som mig, gillar socialliberalism som inte ger främlingsfientliga och nationalistiska krafter inflytande.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-04-14 kl. 15:33.
Citera
2022-04-14, 15:43
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag misstänker Centerpartiet eller Socialdemokraterna då han, precis som mig, gillar socialliberalism som inte ger främlingsfientliga och nationalistiska krafter inflytande.

Vad tror du om Liberalernas framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in