2021-11-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är ju ändå extremt, en f.d. partiledare som inte längre röstar på sitt parti. Någon som kan hitta ett annat exempel?
Gudrun Schyman, men hon startade ju ett eget parti. Jag kommer inte på någon mer.

Edit. Birger Schlaug 2014. https://www.di.se/artiklar/2014/1/10/birger-schlaug-rostar-pa-v/
Senast redigerad av psonpson 2021-11-18 kl. 12:11.
Citera
2021-11-18, 12:11
Medlem
fittknullares avatar
Och? Hur kan ni sitta och bry er om var en enda människa lägger sin röst? Jag stör mig fruktansvärt mycket på hur ni ens kan sitta och diskutera detta
Citera
2021-11-18, 12:19
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Instämmer i vad de flesta redan sagt om BW. Han borde sitta inne och inte gå lös. Förutom det som redan nämnts ska inte glömmas bort att han ofta nämns som skapare av en av den största fuskbidragskranarna i samhället: assistansersättningen. Denna ersättningsform i kombination med hans vurm för hög invandring har varit bingo för bedragare. Nu rullas fall efter fall upp och ersättningen bara ökar hela tiden.
Citera
2021-11-18, 14:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Och? Hur kan ni sitta och bry er om var en enda människa lägger sin röst? Jag stör mig fruktansvärt mycket på hur ni ens kan sitta och diskutera detta
Varför läser du och ens går in i tråden? Märklig människa.....du alltså
Citera
2021-11-18, 14:45
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Varför läser du och ens går in i tråden? Märklig människa.....du alltså

För att jag ville ställa frågan, uppenbarligen
Citera
2021-11-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Lever den jäveln, vad har han pysslat med sen han reste sig ur soffan på 90-talet?

Edit, såg nu att han tjänat stora pengar i Röda korset och varit ivolverad i ett antal handikapporganisationer, förmodligen tagit bra betalt där också. Styrelseproffs i offentlig och ideell sektor. Låter som en hyvens man. Ta från de fattiga och ge till sig själv.

Vad gör att han nu inte skäms och vågar visa buken igen?
Han är fullt medveten om att folk är dumma och glömmer lätt.

Bengt Westerberg bor vitt på Södermalm. Hur kommer det sig att de som säger sig inte vara rasister nästan alltid bor vitt? Han tänker i själva verket inte rösta på L för L har Sabuni, en svart kvinna, som ledare? Skulle inte förvåna.

"En av anledningarna var, enligt E24, att organisationens styrelse arbetade på frivillig grund medan Röda Korsets generalsekreterare Christer Zettergrens lön är nästan 1,1 miljoner kronor per år och ordföranden Bengt Westerberg tjänar sammanlagt 822.000 kronor per år. 6 Dec 2015"

"Bengt Westerberg, styrelseordförande på Röda Korset, har tidigare kritiserats för att han har en månadslön på 70.000 kronor. 2016"

https://www.realtid.se/westerberg-kostar-roda-korset-100-mkr

https://nt.se/asikter/ledare/generositet-med-andras-pengar-5837184.aspx
Citera
2021-11-18, 16:37
Medlem
Jag röstade på Ny Demokati och kommer väl ihåg när han gick ut ur studion. Sedan dess har jag fått svår allergi varje gång han visat sitt tryne. Men kvinnorna blev blöta i byxan när de såg honom.
Numera är han som ett gammalt sjölik som ibland flyter upp ur politiken dynghål, för att sedan åter sjunka tillbaka ner i dyn. När han tjänar på det själv vill säga. För att hjälpa barn så tar han 800000 kr om året.
Citera
2021-11-18, 17:52
Medlem
bl-gr-ns avatar
Bengt Westerberg ledde Fp (nuvarande L) som en föregångare till Miljöpartiet.

Allt lät underbart, minskad miljöförstöring med vindkraft, hjälpa hela världens befolkning... Plus total underkastelse inför Globalism (senare även underkastelse inför EUs överhöghet).

Det ledde till Westerberg effekten, Fp (L) växte enormt 14-16%

Idag har vi svenskar facit, på dårarnas politik... Därför kommer både L (Fp) och MP sparkas ut ur riksdagen 2022 av svenska folket.

Westerberg kan ju alltid stödrösta på Miljöpartiet, de har en politik som närmast är den hen själv förde.
Citera
2021-11-18, 18:07
Medlem
WestleyRichardss avatar
Måste vara första gången som jag har något gemensamt med Westerberg, kommer inte heller att rösta på dessa falska djävlar som sålde ut oss till sossarna.
Citera
2021-11-18, 18:13
Medlem
FFL88s avatar
Trodde Bengan var död, nåja får väl se om gubben fortfarande är med oss när det är dags att rösta.
Citera
2021-11-18, 18:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Han måste vara dn av Sveriges mest trångsynta, och mest intoleranta, politiker genom tiderna.

När han reste sig ur den där TV-soffan och lämnade studion i protest över att de tämligen harmlösa Ian och Bert fick sitta där - då introducerades på allvar sandlådementaliteten i Svensk Politik.

Girig är han också; när han fick jobbet som ordförande i Finansinspektionen ingick det i villkoren att han inte fick ha andra uppdrag. Men han var gladeligen ordförande i Röda Korset också där han lyfte ett jättearvode år efter år. Och han var engagerad i ytterligare några organisationer.

En självgod och inte särskilt klipsk egoist som inte står Donald Trump långt efter i mentalitet.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2021-11-18 kl. 18:52.
Citera
2021-11-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
En självgod och inte särskilt klipsk egoist som inte står Donald Trump långt efter i mentalitet.

Det du skrev var bra. Men detta? Bra jämförelse där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in