2022-04-14, 13:21
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Hej.

Jag undrar om det går att få tag på så kallad "white cider" i Sverige. Den säljs billigt i stora plastflaskor och är mycket populär i England.

Eftersom den är billigare än annan alkohol så förknippas den ofta med missbruk och social utsatthet. Självklart så vill jag pröva denna mytomspunna brygd för att kunna frottera mig i brittisk underklass och uppleva den gemytliga känslan av att söka njutning på botten av samhället som den bara kan upplevas i skuggan av det världsimperium som England är.

Problemet är bara att systembolaget i Sverige ska vara så djävla fina i kanten och skulle aldrig röra sån här lodis dricka med en tång. Kopparbergs extra starka är väl det närmaste vi kommer vit cider här i Sverige. Men den fångar liksom inte känslan jag vill åt. Plus att den är dyr.

Någon som vet om man kan beställa engelsk fulcider på internet? Har kollat runt lite men inte hittat någon som skickar till Sverige.

Kanske rentav någon här som varit i England och prövat?
Citera
2022-04-14, 13:43
Medlem
TheJackets avatar
Har du kollat igenom hela beställningssortimentet? Inte för att jag tror att det finns där, men där finns mycket märkligt

Edit: Nä, som väntat verkar det inte finnas. Kan tycka att det är tråkigt att vi aldrig får smaka skräpalkoholen från andra länder. Jag skulle även vilja pröva Colt 45 eller annan Malt Liquor från USA tex.
Senast redigerad av TheJacket 2022-04-14 kl. 13:59.
Citera
2022-04-14, 14:23
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Detta vill jag också testa.
Citera
2022-04-14, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Detta vill jag också testa.
Samma här. Har faktiskt aldrig testat någon sådan fulcider när jag varit i England. Inser nu att det var ett misstag.
Citera
2022-04-14, 14:27
Medlem
Hur mycket kostar detta i England?
Citera
2022-04-14, 14:29
Medlem
Ichwills avatar
Woodpecker är jävligt gott, samt billigt. När jag var nere i London sist så hade dom den på 1,75 liters pet för ca £2,20.
Citera
2022-04-14, 14:34
Medlem
Krakatoas avatar
2 liter 7,5% för ~35 spänn?
Finns det ingen dropbox man kan ha i UK? Dit man beställer sakerna som sen forwardas till en i Sverige?

https://www.bestwaywholesale.co.uk/product/411516-1
Citera
2022-04-14, 15:11
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Hej.

Jag undrar om det går att få tag på så kallad "white cider" i Sverige. Den säljs billigt i stora plastflaskor och är mycket populär i England.

Eftersom den är billigare än annan alkohol så förknippas den ofta med missbruk och social utsatthet. Självklart så vill jag pröva denna mytomspunna brygd för att kunna frottera mig i brittisk underklass och uppleva den gemytliga känslan av att söka njutning på botten av samhället som den bara kan upplevas i skuggan av det världsimperium som England är.

Problemet är bara att systembolaget i Sverige ska vara så djävla fina i kanten och skulle aldrig röra sån här lodis dricka med en tång. Kopparbergs extra starka är väl det närmaste vi kommer vit cider här i Sverige. Men den fångar liksom inte känslan jag vill åt. Plus att den är dyr.

Någon som vet om man kan beställa engelsk fulcider på internet? Har kollat runt lite men inte hittat någon som skickar till Sverige.

Det närmaste i Sverige borde vara Strongbow.
Den besjungs av hjältarna i Sleaford Mods:

Jobseeker!

Can of Strongbow, I'm a mess
Desperately clutching onto a leaflet on depression
Supplied to me by the NHS
It's anyone's guess how I got here
Anyone's guess how I'll go
I suck on a roll-up - pull your jeans up
Fuck off, I'm going home

Jobseeker!
Citera
2022-04-14, 15:28
Medlem
DebbieHarrys avatar
Olde English finns på pet flaska i 1L 6%
Citera
2022-04-14, 16:09
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DebbieHarry
Olde English finns på pet flaska i 1L 6%

Men det är ju fincider från ett anrikt ciderhus. Den enda poängen den får är ju att den kommer i plastflaska. Intressant nog så har de en sluskcider också som är på 7,5% och snorbillig. Men den lär ju knappast bolaget ta in.

Man kanske får åka ner till London på en weekend och testa så många man kommer över. Detta är bara något jag måste uppleva innan jordelivet är slut. Så är det.
Citera
2022-04-14, 16:37
Medlem
godboys avatar
Man kan ju verkligen fråga sig varför vi har så dåligt med starkcider på bolaget. Den så kallade alkoläsken finns i hur många varianter som helst, lika så skräpöl som Arboga 10,2 osv finns ju massa varianter.

Nu är jag inte någon snobb på något sätt, men jag gillar fin-cider och det utbudet i Sverige är kasst, f f a om man vill ha något starkare än 4,5%.
Citera
2022-04-14, 17:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Hej.

Mycket fin trådstart. Jag är själv ingen större ciderkonsument men nu har du gjort mig sugen på att testa denna stigmatiserade kulturbrygd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in