2022-04-14, 13:52
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ska de sitta och hylla det nya Sverige?
Världens högsta skatter, världens nästan högsta bränslepriser, skjutningar, bomber, gruppvåldtäkter, sossepriser, vårdköer, korrupta politiker, globala agendor, folkförakt.

Vanliga normala människor ser med sina vanliga ögon ett samhälle som totalt är på väg mot haveri.
Ett haveri som drabbar just den vanliga svensken.

Du har rätt. Bristerna går inte att förneka och de är många. Men att därifrån ta helt avstånd och hata Sverige? Nej, man ska väl tro på att det går att vända utvecklingen. Det har gått förr.
Citera
2022-04-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Han har bytt till en annan sajt. Det var han som köpte en villa för en struntsumma av en rysk affärsman och tjänade miljoner i ett nafs eftersom den var extremt undervärderad. Man har hela tiden en känsla av att SAMNYTT inte alls är Sverigevänlig utan att det är Sverigefientliga krafter som ligger bakom.

Var? Antar att det skrevs om det?
Citera
2022-04-14, 14:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så om man säger att man är högerman och älskar sitt land så är man kulturmarxist. Hur tänker du egentligen?
någon som identifierar sig som högerman är antagligen en marknadsliberal som läser SvD. När man kritiserar folk för att "de hatar Sverige" utan att påvisa med vilken slags kommentarer det gäller (har inte sett några kommentarer från nationella som påvisar detta direkt). Att hata Sverige för högermän kan lika gärna vara att man inte är överens med Moderaterna.

Och Moderater är kulturmarxister.
Citera
2022-04-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
någon som identifierar sig som högerman är antagligen en marknadsliberal som läser SvD. När man kritiserar folk för att "de hatar Sverige" utan att påvisa med vilken slags kommentarer det gäller (har inte sett några kommentarer från nationella som påvisar detta direkt). Att hata Sverige för högermän kan lika gärna vara att man inte är överens med Moderaterna.

Och Moderater är kulturmarxister.

Måtte icke M vinna. Hellre S, utan tvekan. (Intuitiv känsla)
Citera
2022-04-14, 14:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Kan det bero på att det moderna Sverige är ett bajsland till bredden fyllt med metrosexuella dumskallar som är så neurotiska att de ber om ursäkt för att de har penis och vit hud?

Den moderna svenska feministiska kulturen är något mycket sjukt och inget som bör uppmuntras. Tvärtom vore det bra om den gick under och försvann då den är skadlig för både existerande och kommande generationer. Att förakta svaghet och osäkerhet är naturligt för människor.

Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Måtte icke M vinna. Hellre S, utan tvekan. (Intuitiv känsla)
Betongsossar ute i landet är betydligt mer "högermän" än vad Moderater är 2022. Den marknadsliberalism de företräder är en slippery slope. Tyvärr är ju regeringspartiet S något annat än vad de var när de stod på arbetarens sida, så att ge dem en röst idag är ju tyvärr lika jävla illa.

Edit: vet inte riktigt hur Latryggs citat hamnade i mitt inlägg, men är enig med dig att svensken idag har övergett Sverige till förmån för sin neurotiska globalism och postmoderna uppfattning om det politiska läget. För mig är de landsförrädare.
Senast redigerad av grungewhore 2022-04-14 kl. 14:42.
Citera
2022-04-14, 14:42
Medlem
Citat:
Nästan alla som skriver kommentarer på Samnytt hatar Sverige och skriver bara en massa skit om Sverige. Jag fattar inte vad de får ut av det.

Blev nyfiken på vad Samnytt var så googlade och hittade hemsidan. Gillade innehållet så jag följer detta råd: "Swisha ditt stöd till: 123 083 3350". De kommer få en liten slant.

Förstår inte varför ni andra tycker att det är bra att staten mörkar och ljuger för oss.
Citera
2022-04-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Betongsossar ute i landet är betydligt mer "högermän" än vad Moderater är 2022. Den marknadsliberalism de företräder är en slippery slope. Tyvärr är ju regeringspartiet S något annat än vad de var när de stod på arbetarens sida, så att ge dem en röst idag är ju tyvärr lika jävla illa.

Jo, visst, men S känns mer genuina även om jag inte har nån grudge mot M. Ulf känns så... fel
Citera
2022-04-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Blev nyfiken på vad Samnytt var så googlade och hittade hemsidan. Gillade innehållet så jag följer detta råd: "Swisha ditt stöd till: 123 083 3350". De kommer få en liten slant.

Förstår inte varför ni andra tycker att det är bra att staten mörkar och ljuger för oss.

...sa du för att trissa upp stämningen 😀😀
Citera
2022-04-14, 14:51
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Jag tycker inte att det går att jämföra. Att älska sitt land är normalt. Att hata det är underligt. Det är naturligt att reagera mot Sverigehat. Det är onaturligt att vara svensk och hata sitt land.
Tacka fan att det finns folk som hatar landet när politikerna gör allt för att hjärntvätta sitt eget folk, och sedan medvetet gör ett sk folkutbyte. Det har pågått sedan 70-talet, och nu är svensken en minoritet i sitt eget land.
Så vad är det svensken ska vara stolt över? Varför ska man älska sitt land då makten gör allt för att utrota svensken och fullfölja Kalergiplanen till varje pris?
Citera
2022-04-14, 15:53
Medlem
Citat:
OK. Då är jag med.

👍
Citera
2022-04-14, 15:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Jo, visst, men S känns mer genuina även om jag inte har nån grudge mot M. Ulf känns så... fel
Jag har jobbat för LO. Det finns inget parti som är mindre genuint än sossarna. Miljöpartiet tror i alla fall på sin egen politik, vilket är mindre än vad sossarna gör. Man måste förstå att i 70 år lyckades de hitta problem och sedan erbjuda lösningen. Nu skapar de bara problem och de skyller på andra att de inte har någon lösning. Sossarna erbjuder signalpolitik utan substans.

Ett väldigt tydligt och litet exempel är sossekärringen som gick ut och erbjöd somalier gratis hotell i början av pandemin, trots att hon visste hon inte skulle få igenom det. När det uppenbara sedan händer så lyckas hon framstå som att sossarna är de enda som tänker på sina väljare. Det här är symtomatiskt för hela socialdemokratin.
Citera
2022-04-14, 15:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Du har rätt. Bristerna går inte att förneka och de är många. Men att därifrån ta helt avstånd och hata Sverige? Nej, man ska väl tro på att det går att vända utvecklingen. Det har gått förr.
Du kommer fortfarande inte med några exempel och länkar på detta hat du påstår dig se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in