2022-04-11, 20:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Elon Musk avstår sin tilldelade styrelseplats. Kanske för att den var villkorad med att han enbart fick äga max 14,9% procent av aktierna + att han som styrelsemedlem skulle kunna bli stämd av andra aktieägare ifall han skriver något negativt om Twitter på nätet.
Citera
2022-04-14, 12:39
Medlem
Awkwardmans avatar
Nu lägger han bud på hela skiten.
https://www.expressen.se/nyheter/elon-musk-vill--kopa-hela-twitter/
Citera
2022-04-14, 12:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Nu lägger han bud på hela skiten.
https://www.expressen.se/nyheter/elon-musk-vill--kopa-hela-twitter/

jäklar alltså, han går all in !! 390 miljarder svenska kronor vilken summa alltså
Citera
2022-04-14, 13:00
Medlem
cerns avatar
Så jävla bad ass hahah!

Några Twitter-ägare försöker stämma Musk.. "Gulligt, jag köper hela jävla verksamheten"

Citera
2022-04-14, 13:02
Medlem
Total panik hos vänstereliten nu gissar jag.
Tänk om alla får ha en åsikt..
Hoppas detta rykte stämmer och går igenom.
Citera
2022-04-14, 13:12
Medlem
Jag gillar verkligen Musk. Jag är inget fan av Tesla men Elon själv har under många år fascinerat mig.
Jag undrar dock om detta är en klok kapitalinvestering att köpa Twitter.
Citera
2022-04-14, 13:21
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag gillar verkligen Musk. Jag är inget fan av Tesla men Elon själv har under många år fascinerat mig.
Jag undrar dock om detta är en klok kapitalinvestering att köpa Twitter.
Tänk att lägga 400 miljarder kronor, som han iofs fått gratis av galna investerare, på något som han själv kunde startat om helt gratis med sitt namn. Gör twitter ens vinst eller måste han fortsätta betala varje år?

Jag har aldrig haft ett twitterkonto och kan inte riktigt se potentialen i detta. Framför allt inte vad han ska ändra så att det blir "bättre". Utom att Trump naturligtvis får komma tillbaka, lagom inför nästa val.

Elon Musk måste vara i en twitter-bubbla. Vem orkar ge bort timmar av sitt liv till en produkt som ägs av en person? Internet kan lura den bäste.
Citera
2022-04-14, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Undrar om jag får tillbaka mitt Twitterkonto nu?
Citera
2022-04-14, 13:25
Medlem
Giant Squids avatar
Han är en mästermanipulatör gällande marknader han själv investerar i. Han vet värdet av vad hans kommentarer innebär.
Köp och sälj.
Citera
2022-04-14, 13:29
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Total panik hos vänstereliten nu gissar jag.
Tänk om alla får ha en åsikt..
Hoppas detta rykte stämmer och går igenom.

Precis. Det här är det bästa Elon någonsin gjort. Kommer förhoppningsvis sätta lite press på de andra SoMe platformer. Kul som motståndarna säger att mindre censur är dåligt för yttrandefriheten.

https://reason.com/2022/04/13/elon-musk-robert-reich-twitter-free-speech-putin/
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-04-14 kl. 13:35.
Citera
2022-04-14, 13:31
Medlem
wwrs avatar
Han borde lägga en bråkdel av en miljard på en pressavdelning till Tesla så att åtminstone större media och helst alla andra också kunde få svar på väsentliga frågor. Samt lika lite ytterligare på presskonferenser.

Ännu mer av vad en pårökt oligark svamlar om när han sitter på toa (enligt egen uppgift) behöver inte världen.
Citera
2022-04-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han är en mästermanipulatör gällande marknader han själv investerar i. Han vet värdet av vad hans kommentarer innebär.
Köp och sälj.

Instämmer helt. Få personer som har samma impact. Modus operandi: köp, twittra, se värdet stiga enormt, kamma hem. Följarflocken hänger på och äter (eller sätter i halsen) smulorna som ramlar ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in