2022-04-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Alla har sett vad som händer i samhällen som ryssarna kontrollerar nu. Försvarsviljan lär vara astronomisk efter Butja. Hatet mot inkräktaren är nog också på nivåer som är svårt beskriva med ord.

Tja, då får de väl döda allihop då?

Flera tusen ukrainska soldater har dock gett upp bara de senaste dygnen, så det behövs nog inte.
Citera
2022-04-14, 12:42
Medlem
Sqrbankens avatar
Dvärgen lär avsky när omvärlden inte respekterar hans gangstervälde och/eller tattarcirkus till armé. Var nära på att skriva "inte respekterar Ryssland" men just det som är "Ryssland" (och överlag alltid varit) - en armé med ett land.

Före invasionen hade jag koll på gangsterväldet men att en av de (eller de facto den) mest övermilitariserade nationerna i världen *inte (åtminstone hittills) presterat bättre i fält har överraskat och glatt mig enormt.

Jag är säkert inte ensam om att tidigare inbillat mig nått i stil med "jo, en riktig pissnation där <rant om dess feodala bravader[...]> men när allt kommer omkring så går föga att göra åt eländet eftersom deras armé då inte är att leka med!". Jag hade köpt rysk propaganda på området fullt ut helt enkelt.

*det utan att reducera bort ukrainarnas makalösa uppoffringar i denna ekvation, inte på nått vis. Hatten konstant av.
Senast redigerad av Sqrbanken 2022-04-14 kl. 12:45.
Citera
2022-04-14, 12:43
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Tja, då får de väl döda allihop då?

Flera tusen ukrainska soldater har dock gett upp bara de senaste dygnen, så det behövs nog inte.

Eller, och det vore trevligare för alla, dra sig tillbaka hålla sig inom sina egna gränser. Nu blir det iofs med extremt lång karantän eftersom ingen litar på landet längre.
Citera
2022-04-14, 12:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu går även Trump ut och kallar Rysslands framfart för ett folkmord. Trevligt om han sprider den åsikten ute i MAGA-land.
https://www.washingtonexaminer.com/news/trump-joins-biden-in-recognizing-genocide-in-ukraine

Snart tar väl Nordkorea avstånd från Putin också. Hur man gör sitt land till paria på bara en månad.
Citera
2022-04-14, 12:45
Medlem
Så mongol och tatarfolkets flaggskepp Moskva ligger på botten av Svarta Havet just nu? Är det bekräftat? Och i så fall, ingick det i dvärgen Putins plan också med tanke på att "allt går enligt plan" enligt ryska myndigheter?

Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Hälften av de som svarar på mina inlägg borde ärligt talat sitta inspärrade som typ du, andra hälften är indoktrinerade bortom all räddning.

Jag har inga problem med att spärra in smuts som du, som likt IS-supportrar, stödjer folkmord och terror mot civila.

Du är den marginaliserade nollan, och du kommer finna väldigt lite stöd för dina åsikter i verkliga livet.
Citera
2022-04-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu går även Trump ut och kallar Rysslands framfart för ett folkmord. Trevligt om han sprider den åsikten ute i MAGA-land.

https://www.washingtonexaminer.com/news/trump-joins-biden-in-recognizing-genocide-in-ukraine

Bra att han är tydlig.
Citera
2022-04-14, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
203 mm rysk gåva till ukrainska militären.

"203 mm Russian gifts are sent to the Ukrainian military".
https://t.me/intelslava/25201

Onekligen 2S7 Pion https://en.wikipedia.org/wiki/2S7_Pion

Bulket tillverkades år 1975 och framåt, så har upp till 47 år på nacken. De hör hemma på ett militärmuséum.

De är inte designade med precission utan träffar bara inom ett stort genrerellt område (sovjet sög på precision och det var därför de behövde kärnvapen)... så med andra ord träffar man lite vad som helst. Används för att mosa städer.
Citera
2022-04-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ännu ett offer för den ukrainska nationalsporten "tejpa/cellofana fast medborgare i offentligheten". Stort träd denna gång.
https://t.me/vorposte/18998
Ja de gillar inte plundrare även om de bara tar för eget bruk,undrar hur många sådana ukrainarna har avrättat?
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-04-14 kl. 12:48.
Citera
2022-04-14, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Så mongol och tatarfolkets flaggskepp Moskva ligger på botten av Svarta Havet just nu? Är det bekräftat? Och i så fall, ingick det i dvärgen Putins plan också med tanke på att "allt går enligt plan" enligt ryska myndigheter?

Det går helt enligt plan. Skicka in kanonmat tills fienden får slut på skott och sedan deklarera seger. Helt i sovjetisk anda.
Citera
2022-04-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bra att han är tydlig.
Fast det är ju inget folkmord..Undrar vad han skulle kalla USAs framfart i Afghanistan och Irak?
Citera
2022-04-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Tror du underskattar Rysslands förmåga att föda sin befolkning. Såna som du kommer intala sig själva in i det sista att Ryssarna har det värre. Vi har bara sett början på svårigheterna för Europa.

Du vet att 40%-80% (beronde på gröda) av allt utsäde i ryssland importeras?

vill väst att ryssen ska svälta, så är det hungersnöd där 2023.
Citera
2022-04-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Så mongol och tatarfolkets flaggskepp Moskva ligger på botten av Svarta Havet just nu? Är det bekräftat?

Det är inte bekräftat.
Fartyget är iaf "allvarligt skadat" och evakuerat, som jag fattat det.
Det är hur som helst extremt förnedrande för Putin & Co.
Att Ryssland gör bort sig grundligt, är en av få positiva effekter av kriget.
Bra att myten om den ryska björnen förintas en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in