2022-04-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nu har ju även folkbladet och västerbottenkuriren "hängt ut honom" så det är inget taget ur luften, är ju inte direkt första gången någon med makt utnyttjar sin ställning och ger sig på de svagaste. Varför är det "rasism"? Invandrare från djupt misogyna länder är grovt överrepresenterade när det gäller våldtäkter, även om Sydamerika är något bättre än Afrika och mellanöstern är det inte som nordeuropa. Han skulle inte ens behöva vara i landet, vad hade han för asylskäl? Landets gränser är porösa så det förslår! Så är det några som är "rasister" är det väl dessa utlänningar som kommer hit och behandlar svenska tjejer som horor och köttstycken?

Men fint att du drar din lans för sexpredatorer, ska du inte passa på att försvara kapten klänning när du ändå är igång? Jaha, intresseklubben antecknar. Finns ju afs och medborgerlig samling, SD klarar sig nog.
AFS och Medborgerlig Samling? Nej tack.
Citera
2022-04-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargarasgrin
Du tror att hans parti skulle riskera den här negativa publiciteten tätt inpå valet bara för att bli av med honom. Föga troligt. Han verkar vara en kylig typ. Enligt uppgifter ska hon bara vara en av många. Frågan är om någon fler nu vågar kliva fram eller om han har lyckats tysta dom.

Från expressen:

"De hänvisar bland annat till meddelanden där mannen, enligt facket, ”använder sig genomgående av ett så pass grovt och gränslöst språkbruk att det förefaller rimligt att anta att medlemmen känt sig både rädd, förvirrad"

Det verkar ju finnas meddelanden, ingen som fått tag på det ännu?

Grovt och gränslöst skulle ju smaka haha

Hur menar du att han skulle ha tystat dom?
Facket vill utesluta honom men får han vara kvar i sossarna, fattar inte?
Citera
2022-04-13, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Och enligt ett av de skändade barnen var även Olof Palme på henne.

Det blev ganska hårt censurad den uppgiften. Filmen Call Girls har en censurade hotell scener som aldrig lämnade biograferna, där det attitydes att Palme hade köpt ett barn ludder.
Citera
2022-04-13, 20:24
Medlem
I allt det här så blev jag bara så förvånad att det var en icke-Europe!
Citera
2022-04-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heimson
https://www.vk.se/2022-04-11/toppolitiker-hoppar-av-efter-sexanklagelser

Nån som vet mer om detta?

En Socialdemokratisk blatte.inget annat.
Set i Ts får gärna skrivas ut för vad det de facto är en Socialdemokrat.
Citera
2022-04-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
I allt det här så blev jag bara så förvånad att det var en icke-Europe!
Och? Nej, så enkelt är det inte. Även rena unika svennar kan vara ev gärningsmän.
Citera
2022-04-14, 09:45
Medlem
Jag har så svårt att se den här sidan av honom. Har han rent mjöl i påsen?
Nope, jag är en person han legat med, både före och efter han gifte sig.
Tyckte jag att det var moraliskt rätt?
Nej gud nej, men jag var singel och brydde mig inte. Hans fru är psykolog så hon lär har fullt upp med sin make just nu.
Däremot har jag svårt att se en sådan sida av honom där han utnyttjar sin ”maktposition”. Mot mig var han alltid snäll och schysst, aldrig hotande. Det är valår och tror att tror att de rensar nu innan hösten kommer. Spelar ingen roll när han kom till Sverige, det här inte hit. Han brann för politiken och medlemmarna, om hon nu känt sig illa behandlad skulle hon fan tagit tag i det tidigare i sådana fall!
Citera
2022-04-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boobsandbeauty
Nej gud nej, men jag var singel och brydde mig inte. Hans fru är psykolog så hon lär har fullt upp med sin make just nu.
Däremot har jag svårt att se en sådan sida av honom där han utnyttjar sin ”maktposition”. Mot mig var han alltid snäll och schysst, aldrig hotande. Det är valår och tror att tror att de rensar nu innan hösten kommer. Spelar ingen roll när han kom till Sverige, det här inte hit. Han brann för politiken och medlemmarna, om hon nu känt sig illa behandlad skulle hon fan tagit tag i det tidigare i sådana fall!
Du är moraliskt ute på ett sluttande plan.
Bara för att du var singel så betydde det inget
att du gjorde det? Ok, han får ta ansvar för sina
egna val och du för dina. Men personligen tycker
jag som man att otrohet är helt fel och jag skulle
aldrig ens tänka mig det.

Sen tror jag inte heller på allt som sägs om honom
utan det är en blandning av avundsjuka och rasism.
Citera
2022-04-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boobsandbeauty

Är du verkligen ett jämförbart exempel med kvinnan i artikeln? Hon befanns sig ju uppenbarligen i beroendeställning och höll på förlora sitt jobb och han företrädde henne. Du verkar ju ha känt honom dessutom. Jag har bekanta som legat med honom och en gemensam nämnare har varit bristande hygien. Som jag förstått kunde han vara väldigt intensiv och gränslös. Mycket bajsskämt blandat med ideologi och politik. Han har ju uppenbarligen tagit sig till höga poster och rört sig med många kvinnor. Då kanske det är rimligt att han kunde uppfattas som snäll får åtminstone vissa.

Filmen som det refereras till i tidigare inlägg är inte okänd. Det var en kvinna som filmade Caviedes och en annan man, ja den andre mannen börjar på Ma, det kan bekräftas. Jag var tidigare ytligt bekant med kvinnan som filmade men känner inte kvinnan som filmades. Hon som filmade babblade om det på fester och det var det solklart att det handlade om Caviedes. Det ska minst ha rört sig om uppmaningar från Caviedes att ge sig på den utslagna kvinnan sexuellt. Det sägs också att andra politiker ska ha känt till Caviedes härjande i drogsammanhang.

Till er som kör med rasistisk underton kan jag säga att han är både känd och ökänd som den mest svenniga latinon ni kan tänka er. Kolla hans facebook bara. Älskar surströmming, klagar om att kaffet är för dyrt, är inbiten sosse, tvivelaktig hygien. Sen var det väl det där med att han hade rätt feta arvoden såg jag hahaha :-)
Citera
2022-04-14, 11:25
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Han är ordförande för Socialdemokraterna i Holmsund vilket är en utav kranskommunerna utanför Umeå.
Facket är det han har byggt hela sin karriär på.

Holmsund är ingen kranskommun utan en kommundel i Umeå kommun.

Tråkigt om det stämmer med övergreppen, främst för offren men även kommunmedborgarna som förlorar en bra politiker.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2022-04-14 kl. 11:28.
Citera
2022-04-14, 16:59
Medlem
Nu har det börjat droppa ut info om mannens språkbruk. Vi har att göra med en man som inte räds fekalier! Han ska också ha pratat öppet om att olla arbetskamraternas tangentbord.
Citera
2022-04-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Varför har vi de här människorna som företräder oss!? Kan inte en vanlig svensk med vanliga svenska tankar bli politiker, eller fackrepresentant. Varför låter vi skräp ta hand om våra frågor? Jag hörde att Ygemans samlade arbetslivserfarenhet bestod av en sommar på en Konsumbutik. Ska ett sånt skräp till människa ens finnas i ett "arbetarparti"!? Jag hade uppskattat en helt vanlig, normalbegåvad och med svensk grundskola i ryggen-människa som hjälpte till att ta beslut om vanliga, normalbegåvade människor som gått hela grundskolan. Var är dom?

De är för hederliga och ärliga för att bli politiker…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in