2022-04-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Varför har vi de här människorna som företräder oss!? Kan inte en vanlig svensk med vanliga svenska tankar bli politiker, eller fackrepresentant. Varför låter vi skräp ta hand om våra frågor? Jag hörde att Ygemans samlade arbetslivserfarenhet bestod av en sommar på en Konsumbutik. Ska ett sånt skräp till människa ens finnas i ett "arbetarparti"!? Jag hade uppskattat en helt vanlig, normalbegåvad och med svensk grundskola i ryggen-människa som hjälpte till att ta beslut om vanliga, normalbegåvade människor som gått hela grundskolan. Var är dom?

Om fler svenssons orkade engagera sig så skulle vi slippa styras av karriärister med sjuka böjelser i lika stor utsträckning.

Caviedes har inom loppet av några år innehaft följande uppdrag:

Ordförande i Vindelns folkhögskola
Ordförande i Patientnämnden för region Västerbotten
Ordförande i beredning för folkhälsa och demokrati för region Västerbotten
Ordförande för Socialdemokraterna i Umeå
Ordförande för fackföreningen Kommunal i Umeå
Ordförande för Kommunals Socialdemokratiska förening i Umeå
Ledamot i regionfullmäktige
Ledamot i LOs distrikststyrelse
Ledamot i Kommunals distrisktstyrelse
Ledamot i Tekniska nämnden för Umeå kommun
Ledamot för LOs centrala representantskap

Många av uppdragen hade han samtidigt och jag orkade inte skriva fler...
Citera
2022-04-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargarasgrin
Om fler svenssons orkade engagera sig så skulle vi slippa styras av karriärister med sjuka böjelser i lika stor utsträckning.

Caviedes har inom loppet av några år innehaft följande uppdrag:

Ordförande i Vindelns folkhögskola
Ordförande i Patientnämnden för region Västerbotten
Ordförande i beredning för folkhälsa och demokrati för region Västerbotten
Ordförande för Socialdemokraterna i Umeå
Ordförande för fackföreningen Kommunal i Umeå
Ordförande för Kommunals Socialdemokratiska förening i Umeå
Ledamot i regionfullmäktige
Ledamot i LOs distrikststyrelse
Ledamot i Kommunals distrisktstyrelse
Ledamot i Tekniska nämnden för Umeå kommun
Ledamot för LOs centrala representantskap

Många av uppdragen hade han samtidigt och jag orkade inte skriva fler...

Enligt vk.se tjänade han 700 000 i arvoden bara på sina uppdrag i regionen 2019 haha
Citera
2022-04-13, 12:41
Medlem
Citat:
Varför har vi de här människorna som företräder oss!? Kan inte en vanlig svensk med vanliga svenska tankar bli politiker, eller fackrepresentant. Varför låter vi skräp ta hand om våra frågor? Jag hörde att Ygemans samlade arbetslivserfarenhet bestod av en sommar på en Konsumbutik. Ska ett sånt skräp till människa ens finnas i ett "arbetarparti"!? Jag hade uppskattat en helt vanlig, normalbegåvad och med svensk grundskola i ryggen-människa som hjälpte till att ta beslut om vanliga, normalbegåvade människor som gått hela grundskolan. Var är dom?

Stefan Löven!
Citera
2022-04-13, 14:29
Medlem
Nackdelen med FB och uthängningen av C är att vi läsare inte
vet ett skit om det har hänt eller inte och om vad...
Skulle det vara falskt alarm så är det oerhört allvarligt och förtal.
För egen del GISSAR jag att det är en intern smutskastning som
ligger bakom. Att han haft många uppdrag inom partiet och kommunen
är inget ovanligt samtidigt. Det kan du finna hos flera partitoppar i landets
kommuner OAVSETT parti, borgerliga som S. Jag tycker detta ofta är ett
STORT problem som partierna borde se upp med. Koncentrationen av makt
är korrumperande och kan bl.a leda till lojalitetsproblem där olika intessen
kan blandas ihop.

Här blandar en del av er GÄRNA in hans invandrarbakgrund och att han är S.
Det tycker jag är ett rent fiasko av de som gör den kopplingen som inte är annat
än främlingsfientlig rasism. Och det säger jag som har röstat på SD i flera val.
Men det blir det INTE 2022!
Senast redigerad av Japanskrapan 2022-04-13 kl. 14:33.
Citera
2022-04-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
kan blandas ihop.

Det tycker jag är ett rent fiasko av de som gör den kopplingen som inte är annat
än främlingsfientlig rasism. Och det säger jag som har röstat på SD i flera val.
Nu har ju även folkbladet och västerbottenkuriren "hängt ut honom" så det är inget taget ur luften, är ju inte direkt första gången någon med makt utnyttjar sin ställning och ger sig på de svagaste. Varför är det "rasism"? Invandrare från djupt misogyna länder är grovt överrepresenterade när det gäller våldtäkter, även om Sydamerika är något bättre än Afrika och mellanöstern är det inte som nordeuropa. Han skulle inte ens behöva vara i landet, vad hade han för asylskäl? Landets gränser är porösa så det förslår! Så är det några som är "rasister" är det väl dessa utlänningar som kommer hit och behandlar svenska tjejer som horor och köttstycken?

Men fint att du drar din lans för sexpredatorer, ska du inte passa på att försvara kapten klänning när du ändå är igång? Jaha, intresseklubben antecknar. Finns ju afs och medborgerlig samling, SD klarar sig nog.
Citera
2022-04-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heimson
Enligt vk.se tjänade han 700 000 i arvoden bara på sina uppdrag i regionen 2019 haha
Ja, gud vad man älskar att lönearbeta när man ser det... Varför ska man upprätthålla något slags "samhällskontrakt", absurt.
Citera
2022-04-13, 16:42
Medlem
Citat:
Arbetarparti, när var de det, måste vara 70 år sedan. Först blev de bidragsparti, köpte sig nya röster av trasproletariatet när vanlige arbetaren fick det bättre och röstade högerut. Sedan blev de riskkapitalister och började mest premiera sina egna ekonomiska vinningar. Sålde ut skolor, vårdcentraler, elbolag. Göran Persson, Ilja Batljan, Jan-Emanuel Johansson, Erik Åsbrink m.fl, det är långt ifrån bara moderater som blivit snorrika inom privata eller "privata" arbetslivet med hjälp av sin politiska bana. Sedan har det fortsatt, få har väl haft den lönemässiga utvecklingen som allehanda fackanställda, politiker och förvaltningsanställda haft? Och kolossen har bara svällt och svällt, hur många fler myndigheter/myndighetsanställda finns det inte idag jämfört med 1975 eller 1950? Och funkade verkligen Sverige så mycket sämre då? Korruption hade det kallats i andra länder, men sådant påstås ju mirakulöst nog knappt finnas I Sverige..
Citera
2022-04-13, 18:54
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hans-granslosa-beteende--skrammer-mig-fortfarande/

Man skulle ju vilja ta del av språkbruket men ingen media vågar väl publicera det.

Förstår jag rätt när han säger att han inte vet? Menar han då att hans parti och facket troligtvis tagit bort honom på helt oklara grunder?
Citera
2022-04-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
kan blandas ihop.

https://www.expressen.se/nyheter/hans-granslosa-beteende--skrammer-mig-fortfarande/

Det verkar komma mer i alla fall.
Citera
2022-04-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heimson

Man skulle ju vilja ta del av språkbruket men ingen media vågar väl publicera det.

Förstår jag rätt när han säger att han inte vet? Menar han då att hans parti och facket troligtvis tagit bort honom på helt oklara grunder?

Du tror att hans parti skulle riskera den här negativa publiciteten tätt inpå valet bara för att bli av med honom. Föga troligt. Han verkar vara en kylig typ. Enligt uppgifter ska hon bara vara en av många. Frågan är om någon fler nu vågar kliva fram eller om han har lyckats tysta dom.

Från expressen:

"De hänvisar bland annat till meddelanden där mannen, enligt facket, ”använder sig genomgående av ett så pass grovt och gränslöst språkbruk att det förefaller rimligt att anta att medlemmen känt sig både rädd, förvirrad"

Det verkar ju finnas meddelanden, ingen som fått tag på det ännu?
Citera
2022-04-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är väl inte första gången någon ur sosse maffian stoppa kuken i fel håll.. Vi har tom haft en sosse justiesminister som har köpt barnhoror på 70 talet av Dors Dopp.

Och enligt ett av de skändade barnen var även Olof Palme på henne.
Citera
2022-04-13, 19:17
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Saxat ur VKs artikel.

”Alejandro Caviedes, ordförande i Socialdemokraterna i Umeå, har hastigt lämnat alla sina politiska uppdrag, bara fem månader före valet. Detta efter sexanklagelser där fackförbundet Kommunal i Västerbotten har begärt att Caviedes, som tidigare var ordförande för Kommunal Umeå, ska uteslutas ur facket. Caviedes själv tillbakavisar anklagelserna.
– Jag vet inte vad det här handlar om, säger han.”

En kvinna har känt sig tvingad att ha sex med honom för att få hjälp med sitt ärende.

Han är ordförande för Socialdemokraterna i Holmsund vilket är en utav kranskommunerna utanför Umeå.
Facket är det han har byggt hela sin karriär på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in